AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Hvordan opplever/opplevde du tenårene sammenlignet med småbarnstiden? Gleder og utfordringer som foreldre? jeg tar meg av og til i å glede meg til ei hel natta søvn osv, men samtidig blir vel ikke dette annerledes når barna blir større, bare andre utfordringer, eller? Anonymkode: cc9e2...fb4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Jeg synes det var mest fysisk slitsomt når de var under 3 år, årene frem til de var ca 12 var mest travelt pga mye kjøring særlig fra 6-12 år (bor et stykke unna fritidsaktiviter) likevel bar årene imellom preg av ro i hjemmet, mye kos med ungene på ettermiddag/kveld; drev med hobbyting, bakte, så film osv. Fra 13-18 var det mer uro, hormonelle tenåringer som var mye ute, kjøring seint på kveld, vente på de skulle komme hjem... Jeg følte det var mer psykisk utfordrende med tenåringer; ungdom som skal utvikle seg til voksne, selvstendige individ, de skal finne seg selv og løsrive seg fra mamma... Det er ikke lett å skjønne en tenåring som ikke skjønner seg selv en gang og jeg brukte mye tid på å finne en måte å møte de på. Foreldre må være "teite og strenge" men likevel la de få litt frihet under eget ansvar. Verst var det nok for eldstemann, men slik er det vel for de fleste foreldre. Ikke alle av våre har vært like utfordrende i tenåra, så vi har opplevd begge deler. I dag er alle over 20 år og jeg ser vi har kommer oss over de mer tøffe årene, de har blitt flotte voksne som vi er stolte over og som vi er mye sammen med. ❤ Anonymkode: d109b...229 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 Veldig slitsomt de første årene på grunn av søvnmangel. Det var det verste. Mellom 9-12, for oss, var de beste årene. Barna var større, klarte å gjøre ting på egen hånd uten at vi måte være der 24/7, klarte å gå til venner uten følge og var mer ivrig på å se ting i ferier istedenfor bare lek. Nå at de er tenåringer har vi store utfordringer hos den ene - hormoner, vil ikke ut av huset, lat, skolearbeid er stress- generelt en helt nytt menneske- og det er VANSKELIG! Blir også noe heftige diskusjoner mellom meg og mannen i forhold til hvordan å jobbe med disse utfordringer. Hater den perioden virkelig, og av og til ønsker vi han var liten igjen. Anonymkode: 6cb71...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå