AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Del Skrevet 26. juli 2017 Hei. Vi har en bil som vi har kjøpt sammen (50/50). Alle utgifter deles 50/50. Mannen har kjørt den mest til nå, men han skal studere i nabobyen fra juletider, og må derfor kjøre bil dit (tur retur) hver ukedag, ca 6 mil hver vei. Jeg har ca 5 km på jobb, og har pleid å ta buss, men kjører også / blir kjørt av mannen, særlig hvis det er endel gjøremål etc jeg skal. Sykler på sommeren. Han vil nå ha bilen som sin pendlebil, mens vi fremdeles deler 50/50. Jeg er uenig. Han kan fint kjøre buss til han skal, og jeg synes ikke jeg skal finansiere hans transport til studiested. Jeg har foreslått en bil nr 2 (vi bor i en mindre by uten veldig mye kollektivtransport). Men da mener han fremdeles at jeg skal betale 50% av kjøpesum, forsikringer etc. Han vil betale drivstoff selv. Jeg vil selvsagt gjerne hjelpe, og gjøre hverdagen enklest mulig for oss begge, men er usikker på hvilken løsning som er best (for begge), og hva som er mest vanlig. Hva gjør dere andre der den ene må pendle et stykke til jobb med bil? Ps. Vi er i 30-årene, ikke barn. Anonymkode: b9c33...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Del Skrevet 26. juli 2017 Om han har finansiert den første bilen med 50% skjønner jeg godt at han ønsker at du skal finansiere bil nr 2 med 50% også. Ellers må jo han betale dobbelt opp. Hva ville du følt i hans situasjon? Anonymkode: c0a53...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Del Skrevet 26. juli 2017 Ts her. Helt enig i den, selvsagt! Men han nekter å ta buss, og ta jeg studerte på samme sted i fjor måtte jeg kjøre buss fordi han ikke så poenget med bil (og da kjøpte jeg ikke bil selv, men tok bussen). Den bilen vi har nå skal brukes mest fremdeles (felles), samt at han nok vil bruke den mest av oss også. Den nye er kun pendlebil. Men du har nok rett i at 50/50 er det beste Anonymkode: b9c33...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 26. juli 2017 #4 Del Skrevet 26. juli 2017 Trenger dere to biler da? Eller holder det med den ene? Det blir jo dyrere for dere begge. Han betaler vel bensin, bompenger o.l. når han kjører den? Så bruker dere den felles i ferier/helger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Del Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, Tvist skrev: Trenger dere to biler da? Eller holder det med den ene? Det blir jo dyrere for dere begge. Han betaler vel bensin, bompenger o.l. når han kjører den? Så bruker dere den felles i ferier/helger osv. Hei. Nei alt tas fra felleskontoen med den felles bilen. Vi trenger to siden jeg ikke vil "låse" fellesbilen til at han skal pendle med den hver ukedag, plutselig trenger jeg den også. Men ser ut som vi fant en løsning, takk for begge innspill over her. Anonymkode: b9c33...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå