AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Kort fortalt. Skilsmisse på grunn av utroskap fra hennes side, krangling (og mange andre ting), har to barn, det er fire år siden, jeg har kommet meg videre, hun står fast. Har prøvd samlivsterapi før vi skilte lag og bruddet generelt var tungt for oss begge, men ettersom tiden gikk fant jeg ut at vi var i forholdet på overtid, mest for barna, vi var aldri lykkelige og vi burde gjort det slutt før det endte opp såpass dårlig og jeg vil ikke tilbake, ting hadde aldri vart mellom oss. Hun på sin side har funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden og vil tilbake. Har vært ærlig og gitt henne tiden hun trenger, men nå har det gått såpass lang tid og hun lever fortsatt i illusjonen og leter etter tegn i hver minste ting jeg foretar meg som om vi fortsatt er et par. Har sagt klart til henne hva jeg synes er best for barna og oss alle, kommet med praktiske løsninger og ideer og jeg ønsker henne det aller beste. Hun vil holde fast, jeg vil slippe. I tilleg så har jeg møtt en ny, som jeg føler veldig seriøst for, og nå kjenner jeg at jeg gruer meg til å fortelle det til ex-kona for hun er typen til å kunne prøve å ødelegge og skape drama (men en fantastisk mor for våre barn). Hvordan gjør man dette på en måte som er best for alle? Vil ikke at disse tingene skal stå i veien for oss mer, jeg vil videre, og jeg vil at barna skal få oppleve oss lykkelige igjen, mor også. Anonymkode: d9a73...c17
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Du kan ikke bestemme hvordan mor skal oppføre seg, selv om det er på tide at hun slipper taket. Jeg ville fått en time hos familievernkontoret hvor du sier det som det er: du er helt ferdig med forholdet og føler at mor tviholder på det slik at ingen av dere får gått videre på en god måte. Understrek at hun er en god omsorgspersoner og at du ønsker henne alt godt. At du ikke er bitter på bruddet, ei heller utroskapen lenger. viktig at du ikke gir inntrykk av at du er såret eller lignende over hennes handling, da hun kan tenke at hvis hun får tilgivelse så er det håp for forholdet deres igjen! Anonymkode: 954af...2b2 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 Du har gjort alt du kunne og har oppført deg veldig bra mot henne. Men hverken hun eller du kan bestemme over den andres følelser mer enn en kan det selv. Hun er glad i deg og har nok i sine øyne begått sin livs tabbe og ser ikke ting på samme måte som deg. Hun kommer nok til å bli kjempelei seg og gjerne reagerer med aggresjon og drama når hun får vite at du har ny kjæreste. Men dere må nesten bare igjennom det og..det vil nok ordne seg den dagen hun også finner noen. Men kan bli vondt for henne inntil den dagen og det kan gå ut over deg. Dessverre. Du må bare se hvordan det går, og begrense kontakten snarere enn å gå inn i ting om hun ikke takler dette bra. Anonymkode: 7c045...604
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 Hva med å ta en prat med henne da? Si at dere ikke fungerte bra i forholdet og at du ikke vil tilbake. ikke bland inn den nye dama helt ennå, før det er klart for henne at det er over. Anonymkode: 1de69...430
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ta en prat med henne da? Si at dere ikke fungerte bra i forholdet og at du ikke vil tilbake. ikke bland inn den nye dama helt ennå, før det er klart for henne at det er over. Anonymkode: 1de69...430 Når skal han egentlig kunne gjøre det da? Når han har brukt flere år på å gjøre det tydelig at det ikke blir noe så virker det som at han har gjort sitt for at hun skal forstå det.. jeg ville hoppet i det og sagt det på en ordentlig måte. Kanskje er det nettopp dette som skal til for at hun og kommer seg videre? Anonymkode: 4d09e...b2c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 Kjenner jeg er glad for at jeg ikke er "nydama" her 😅 Anonymkode: e04a4...739 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har gjort alt du kunne og har oppført deg veldig bra mot henne. Men hverken hun eller du kan bestemme over den andres følelser mer enn en kan det selv. Hun er glad i deg og har nok i sine øyne begått sin livs tabbe og ser ikke ting på samme måte som deg. Hun kommer nok til å bli kjempelei seg og gjerne reagerer med aggresjon og drama når hun får vite at du har ny kjæreste. Men dere må nesten bare igjennom det og..det vil nok ordne seg den dagen hun også finner noen. Men kan bli vondt for henne inntil den dagen og det kan gå ut over deg. Dessverre. Du må bare se hvordan det går, og begrense kontakten snarere enn å gå inn i ting om hun ikke takler dette bra. Anonymkode: 7c045...604 Hvorfor skal hun "finne noen"? Lykken er for mange å finne seg selv, ikke å finne en annen! Anonymkode: a7337...600
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 Jeg ville ha snakket med henne veldig avslappet, og dytta det inn et sted. Hvis det hadde vært kort tid siden samlivsbruddet ville jeg vært mer forsiktig, men nå er det vel på tide å komme over den dumpa. En dag jeg snakket med henne alene ville jeg spurt hvordan det går, og om hun hadde funnet noen ny. Så vil hun sikkert svare på dette. Da vil det sikkert åpne seg en mulighet til å si at det har jeg. Prøv å gå inn i det med minst mulig drama. Lager hun drama ikke gå inn i det. Går det ut over barna må du gå til familievernkontoret e.l. Mange ganger når folk lager drama så suges den andre med inn, og fortsetter. Det er på tide at dere begge går videre livet uavhengig om man har ny partner eller ikke. Anonymkode: 3d07a...6e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå