dillyduzit Skrevet 26. juli 2017 #21 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke ment som nedsnakkom om iPhone, men mer fordi jeg faktisk er nysjerrig. Det er ikke normalt at batteriet skal oppføre seg slik, ikke lader, og lignende, så hvorfor vil du ta en ny iPhone fremfor en mobil der du bare kan bytte ut batteriet hvis dette skulle skje igjen senere fremfor å kjøpe en helt ny telefon hvis batteriet ryker? Anonymkode: 555eb...ce0 Snakket med han på Telia og med tanke på hvor ofte jeg er ute å reiser blant annet, så trenger jeg en større mobil med større gb, det ville ikke ha vært vits å bytte batteriet for at den skulle ha holdt et par mnd ekstra for å deretter bruke penger på en ny. Den har vært igjennom en overhaling fra før, 2x servicer og innom garanti så den takket for seg i går kveld som nevnt, og da må man bare innse at noen ganger er det bedre å gi opp og kjøpe en ny. Kjøper iPhone av den simple grunnen at jeg liker systemet, vet hvordan den fungerer etc. I tillegg har jeg de 1000 sangene på iTunes som jeg gjerne vil ha over på den nye telefonen. For å faktisk svare deg på spørsmålet; iPhone7 sitt batteri skal visstnok være bedre enn 6 og ned, har en søster som er svært fornøyd med sin 6splus og batteritiden. Skal ut på en lang reise snart, og da hadde det vært greit med en splitter ny telefon. Endret 26. juli 2017 av dillyduzit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #22 Del Skrevet 26. juli 2017 Har hatt 3,4,5 og 6. Venter nå på 8 batteriet begynner å få det. Skjønner ikke deg som påstår at det ikke er mulig å bytte batteri på iphone. Har byttet både batteri og skjerm selv, how2 på youtube, ellers er det reparatører på de fleste kjøpesenter hvor de fikser det for deg på 15min. Vil heller påstå at iphone har mye bedre levetid enn telefoner fra andre merker. Min gamle iphone 4 har vært i daglig bruk fram til helt nylig. Miljø eller klima bidraget fra livsløpet til en iphone tilsvarer ca 1/20 av en sydentur. Dvs det finnes bedre måter å redde jorda på enn å aldri bytte telefon. Bytt når du har lyst/behov/råd. Anonymkode: b3299...17f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #23 Del Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke ment som nedsnakkom om iPhone, men mer fordi jeg faktisk er nysjerrig. Det er ikke normalt at batteriet skal oppføre seg slik, ikke lader, og lignende, så hvorfor vil du ta en ny iPhone fremfor en mobil der du bare kan bytte ut batteriet hvis dette skulle skje igjen senere fremfor å kjøpe en helt ny telefon hvis batteriet ryker? Anonymkode: 555eb...ce0 Stusser på det samme. På jobben min ble det en periode stort sett kjøpt iPhone 5S og Samsung S4. Begge modeller fikk ofte problemer med batteriet. iPhonene måtte sendes til reparasjon med alt det medførte av ventetid og frustrasjon rundt "reservetelefoner", før de til slutt gikk lei og fikk aksept for å kjøpe ny telefon (igjen). Vi som hadde Samsung tok en telefon til leverandøren, og fikk nytt batteri i posten dagen etter. 2 minutter siden, dillyduzit skrev: Haha ja, og du, jeg har holdt på å kaste den i veggen flere ganger, ut av bilvinduet, ut av etasjen i 2 blant annet. Den har vært med på så mye, tålt mye men i går kveld tok den kvelden. Ja, en 5S gull kjøpt i 2013 har vart til nå Jeg har ofte hjulpet kollegaene mine med telefonbestillinger og reklamasjon, og tror aldri vi har hatt så mye problemer med en modell som med den. Så jeg er imponert over både telefonen din og din tålmodighet. Anonymkode: b51ea...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 26. juli 2017 #24 Del Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stusser på det samme. På jobben min ble det en periode stort sett kjøpt iPhone 5S og Samsung S4. Begge modeller fikk ofte problemer med batteriet. iPhonene måtte sendes til reparasjon med alt det medførte av ventetid og frustrasjon rundt "reservetelefoner", før de til slutt gikk lei og fikk aksept for å kjøpe ny telefon (igjen). Vi som hadde Samsung tok en telefon til leverandøren, og fikk nytt batteri i posten dagen etter. Jeg har ofte hjulpet kollegaene mine med telefonbestillinger og reklamasjon, og tror aldri vi har hatt så mye problemer med en modell som med den. Så jeg er imponert over både telefonen din og din tålmodighet. Anonymkode: b51ea...dc6 Skal nevnes som jeg nevnte i posten over her; Sitat Den har vært igjennom en overhaling fra før, 2x servicer og innom garanti Så ja, tålmodigheten min har vært satt på prøve litt for mange ganger enn det jeg gjerne vil innrømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #25 Del Skrevet 26. juli 2017 Har hatt 5s i fire år nå. Er over middels interessert i teknologi, men de siste iPhonene (og andre telefoner) har ikke kommet med noe nytt og revolusjonert. Telefonen min er riktig nok litt tregere enn de nyeste, og jeg skulle gjerne ha hatt bedre kamera. Vurderer å kjøpe iPhone 8 i år, men skal da ha med mest lagringsplass. Riktig nok frister det ikke å bruke 12-13 000 kr på en ny telefon. Anonymkode: ca519...e85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 26. juli 2017 #26 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg har hatt min iPhone 6s i to år nå. Den har vært på service en gang pga dårlig batteritid, noe de ikke fikset.. Jeg kjenner at jeg ikke orker å leve med en lånetelefon som er kjempe treg og egentlig ganske ubrukelig. (Ble kjempe varm under samtaler i telefonen, mottok ikke alle meldinger osv + ræva kamera) Jeg tror jeg kommer til å kjøpe ny til høsten, Evt ønske meg penger til jul og bursdag. Synes mine to år med denne telefonen er ganske greit. Har hatt lite problemer med den og derfor ikke sett grunn til å kjøpe ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #27 Del Skrevet 26. juli 2017 Synes telenor er umoralske med den mobilbyttekampanjen sin. Og bruk finn.no etc. Det er heldigvis mange som passer godt på mobiltelefonene sine, og som aldri har mistet den i bakken. Det er jo faktisk dyre datamaskiner vi går rundt med. Ps.Skjerm kan skiftes for en rimelig penge. Bruk forbrukermakten dere har og ikke la dere lure av markedsførerene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 26. juli 2017 #28 Del Skrevet 26. juli 2017 Med mindre man knuser skjermen er iPhone en veldig holdbar telefon der du er sikret programvareoppdateringer i mange år. Batteriet er det jo bare å bytte. Jeg har fortsatt IPhone 5S og ettersom de siste oppdateringene fra apple har vært store gjesp. Satser på at Iphone 8 kommer med nok (nyttige) nyheter til at det er noe poeng å bytte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #29 Del Skrevet 26. juli 2017 13 minutter siden, prt90 skrev: Med mindre man knuser skjermen er iPhone en veldig holdbar telefon der du er sikret programvareoppdateringer i mange år. Batteriet er det jo bare å bytte. Jeg har fortsatt IPhone 5S og ettersom de siste oppdateringene fra apple har vært store gjesp. Satser på at Iphone 8 kommer med nok (nyttige) nyheter til at det er noe poeng å bytte. Enig Byttet min gamle 3'er til en ny 6 pluss med største minnet da 3'ern ikke lenger ville oppdatere til siste Ios versjon. Da forstod jeg at tiden var kommet. 6 pluss'en blir ikke byttet før den enten går i stykker eller ikke lenger kan oppdatere til siste Ios versjon. Anonymkode: aab48...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 26. juli 2017 #30 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) 20 minutter siden, prt90 skrev: Med mindre man knuser skjermen er iPhone en veldig holdbar telefon der du er sikret programvareoppdateringer i mange år. Batteriet er det jo bare å bytte. Jeg har fortsatt IPhone 5S og ettersom de siste oppdateringene fra apple har vært store gjesp. Satser på at Iphone 8 kommer med nok (nyttige) nyheter til at det er noe poeng å bytte. Jeg fikk 5S gjennom forrige jobben og hadde hatt den i ca 2,5 år da jeg byttet den ut med en arvet 6S i vår (6S var brukt type et par måneder før eieren "hadde en liten ulykke med den", den måtte på service, eier kjøpte ny, og den jeg arvet havnet i en skuff da den kom tilbake fra service). Jeg var veldig fornøyd med 5S, med unntak av lagringsplass, da min forrige arbeidsgiver kun kjøpte mobiler med minst mulig lagringsplass. Så hadde jeg kunnet kjøpe på den ekstra lagringsplass, kan det godt hende jeg fortsatt hadde brukt 5S. Endret 26. juli 2017 av Rosalie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #31 Del Skrevet 26. juli 2017 2 timer siden, Rosalie skrev: Men alle iPhoner ser jo like ut, i hvert fall på litt avstand... Hilsen hun som er kjempefornøyd med sin arve-iPhnone 6S. 6S kom vel i 2015 så den er jo ikke gammel i det hele tatt. Anonymkode: 6c091...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #32 Del Skrevet 26. juli 2017 Skiftet nettopp ut min Iphone 4S og kjøpte nå 6S. Før det hadde jeg Nokia og Sony mobiler. Skifter alså hvert 4-5 år. Synes mobiltelefoner er svindyrt, og miljøkostnaden stor, så da kjøper jeg så sjelden som samvittigheten tåler. Anonymkode: 14bc7...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #33 Del Skrevet 26. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Stusser på det samme. På jobben min ble det en periode stort sett kjøpt iPhone 5S og Samsung S4. Begge modeller fikk ofte problemer med batteriet. iPhonene måtte sendes til reparasjon med alt det medførte av ventetid og frustrasjon rundt "reservetelefoner", før de til slutt gikk lei og fikk aksept for å kjøpe ny telefon (igjen). Vi som hadde Samsung tok en telefon til leverandøren, og fikk nytt batteri i posten dagen etter. Jeg har ofte hjulpet kollegaene mine med telefonbestillinger og reklamasjon, og tror aldri vi har hatt så mye problemer med en modell som med den. Så jeg er imponert over både telefonen din og din tålmodighet. Anonymkode: b51ea...dc6 Min 5S fra 2013 funker fortsatt helt fint. Flater ut i kulda, men ellers ingen problemer. Batteriet varer i to dager med normal bruk. Har et lite ønske om at den streiker snart så jeg kan kjøpe ny, men greit om den venter til iPhone 8 har rukket å synke litt i pris! 😜 Anonymkode: c00b2...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #34 Del Skrevet 26. juli 2017 Pleier å kjøpe ny hvert tredje år, fordi mobilene mine da gjerne har blitt dårligere i bruk. Anonymkode: 167c7...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå