AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Del Skrevet 25. juli 2017 Har hatt min i tre år nå. På tide å skifte? Batteriet er dårligere og et bedre kamera frister hvor ofte skifter folk her inne? Anonymkode: 6c091...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 25. juli 2017 #2 Del Skrevet 25. juli 2017 Skifter så sjelden som mulig, av økonomiske og miljømessige årsaker. Særlig sistnevnte...etter å ha lest litt om hvor latterlig belastende det er for miljøet at vi kjøper nye ting hele tide, særlig elektronikk og ting hvor gull benyttes. Mener også å ha lest at den gjennomsnittleg nordmannen byter mobil 1 gong per 12-18 mnd... Så. Sånn sett er dine 3 år godt innafor 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Del Skrevet 25. juli 2017 Når den gamle slutter å virke. Teknologien har nåsd taket. Det er så og si inget revolusjonerende med nye telefoner. Min foerige kunne gjøre det samme som denne. Det var ikke verdt kr 7.000,- for at de samme tingene bare var bittelitt bedre. Hvis du vil at neste telefon skal vare lenge. Styrer du unna Apple på neste telefon. De er srrategisk laget for at bare skal vare til neste modell kommer. For at du skal sille etter den å kjøpe ny. Sljermen er laget for å gå i stykker. Batteriet er laget for å ha meget begrenset levetid og være ubuttbar. På andre telefoner kjøper du bare et reservebatteri på ebay for en 50-lapp Anonymkode: 39516...fc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Del Skrevet 25. juli 2017 Skifter når min streiker eller når samboeren er lei av sin for da får jeg den Anonymkode: 1f259...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Del Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når den gamle slutter å virke. Teknologien har nåsd taket. Det er så og si inget revolusjonerende med nye telefoner. Min foerige kunne gjøre det samme som denne. Det var ikke verdt kr 7.000,- for at de samme tingene bare var bittelitt bedre. Hvis du vil at neste telefon skal vare lenge. Styrer du unna Apple på neste telefon. De er srrategisk laget for at bare skal vare til neste modell kommer. For at du skal sille etter den å kjøpe ny. Sljermen er laget for å gå i stykker. Batteriet er laget for å ha meget begrenset levetid og være ubuttbar. På andre telefoner kjøper du bare et reservebatteri på ebay for en 50-lapp Anonymkode: 39516...fc4 Jeg pleier også å sille etter den. Hva det nå enn er... Ubuttbar er den også. Anonymkode: fec67...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie Skrevet 25. juli 2017 #6 Del Skrevet 25. juli 2017 Har hatt min iPhone i tre og et halvt år, vurderer å kjøpe meg en ny en i løpet av året, men er ikke en stor prioritet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 25. juli 2017 #7 Del Skrevet 25. juli 2017 iPhone byttes når den ikke vekker oppmerksomhet lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Del Skrevet 26. juli 2017 10 timer siden, Horten Market skrev: iPhone byttes når den ikke vekker oppmerksomhet lenger. Har inntrykk av at det er litt sånn, ja. Det gjelder for så vidt ofte andre mobiltelefoner også, men i mye større grad iPhone. Anonymkode: b51ea...dc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 26. juli 2017 #9 Del Skrevet 26. juli 2017 10 timer siden, Horten Market skrev: iPhone byttes når den ikke vekker oppmerksomhet lenger. Men alle iPhoner ser jo like ut, i hvert fall på litt avstand... Hilsen hun som er kjempefornøyd med sin arve-iPhnone 6S. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 26. juli 2017 #10 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg skifter i dag (heh), går nok til en iPhone 7 fra 5s. Batteriet vil ikke lades mer, telefonen slår seg av ved 40% og dersom jeg prøver å ringe. Selv i tempratur ved 20grader går batteriet fra 100% til 50% uten noe annet enn å sjekke VG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #11 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg pleier også å sille etter den. Så sant den ikke er Ubuttbar da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg bytter når ungenes telefoner går i stykker. Guttungen fikk min 6s til bursdagen og jeg kjøpte meg en 7. Mannen hadde en to år gammel 6 plus som han knuste skjermen på. Så han fikk en 7 pluss da, skiftet skjerm på den gamle og ga den til mellomste da hun hadde bursdag fordi hun hadde en 5 år gammel 4s som hadde utslitt batteri Anonymkode: 96bd7...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peanut Skrevet 26. juli 2017 #13 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Kjøpte min første iPhone i 2012 (5) og hadde den frem til i vår da jeg kjøpte meg en iPhone 7+. Har hatt 6 mobiler (Symbian og Android) før iPhone 5, første kjøpt i 1997. Kan ikke akkurat si jeg skifter mobil så innmari ofte i hvert fall (Har for øvrig aldri hatt problemer med iPhone eller hadde med Symbian. Med mine Androidmobiler hadde jeg problemer i fleng, så glad da jeg skiftet). Endret 26. juli 2017 av Peanut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. juli 2017 #14 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Jeg har hatt mobiler siden midten av 90-tallet, da jeg fikk min første Nokia av faren min, da han fikk seg en ny av jobben. Den hadde jeg i flere år. Har aldri vært kjent for å være den som bytter telefoner ofte, mine bruker jeg til batteriet blir dårlig. Kjøpte nytt batteri på en hvit Nokia jeg hadde en gang for å øke levetiden på den, det var favoritt-telefonen min den gangen. De siste årene har jeg hatt iphone. Faktisk hadde jeg siste iphone i enten 3 eller 4 år. Iphone 5 var det (hadde firer'n før det). Den byttet jeg ut nå i sommer, for bare 3-4 uker siden. Kjøpte da en ny iphone7 på NetOnNet.no. Den gamle solgte jeg på Finn for 1200,- Tydeligvis må jeg ha priset den litt lavt, for det var virkelig et renn av interesserte som sendte meldinger og ville kjøpe den! Var rundt 50 henvendelser på bare et døgn på den gamle telefonen! Den var like pen og ripefri som den var som ny, da jeg hadde hatt skjermbeskytter og cover på den fra dag en. Men batteriet var jo brukt da, og måtte lades jevnlig. Forventet ikke at det ville vare i så mange år til, akkurat, men det håper jeg kjøperen også var klar over. Eks-mannen min mente jeg var litt dum som byttet til iphone 7 nå, bare få måneder før 8'eren sannsynligvis slippes på markedet. Det blåser jeg i. Telefonen er ny for meg :-) Endret 26. juli 2017 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 26. juli 2017 #15 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg byttet nettopp ut min snart 4 år gamle 5s med 6s. Byttet den ut fordi skjermen var ripete og glasset øverst sprukket og jeg følte ikke at det var verdt det å bytte skjerm på en så gammel telefon. Dessuten var musikkspilleren blitt dårligere og jeg ville ha bedre kamera. Kommer nok til å ha 6s minst like lenge som 5s. Før 5s hadde jeg 4 og den hadde jeg i tre år før den klikka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #16 Del Skrevet 26. juli 2017 24 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg skifter i dag (heh), går nok til en iPhone 7 fra 5s. Batteriet vil ikke lades mer, telefonen slår seg av ved 40% og dersom jeg prøver å ringe. Selv i tempratur ved 20grader går batteriet fra 100% til 50% uten noe annet enn å sjekke VG. Dette er ikke ment som nedsnakkom om iPhone, men mer fordi jeg faktisk er nysjerrig. Det er ikke normalt at batteriet skal oppføre seg slik, ikke lader, og lignende, så hvorfor vil du ta en ny iPhone fremfor en mobil der du bare kan bytte ut batteriet hvis dette skulle skje igjen senere fremfor å kjøpe en helt ny telefon hvis batteriet ryker? Anonymkode: 555eb...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #17 Del Skrevet 26. juli 2017 21 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg skifter i dag (heh), går nok til en iPhone 7 fra 5s. Batteriet vil ikke lades mer, telefonen slår seg av ved 40% og dersom jeg prøver å ringe. Selv i tempratur ved 20grader går batteriet fra 100% til 50% uten noe annet enn å sjekke VG. Mener du at du har hatt en 5S som har vart helt til nå? Jeg er imponert. Alle kollegaene mine har kastet dem i veggen i frustrasjon eller drittsinne for flere år siden. Anonymkode: b51ea...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #18 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg har hatt min eldgamle Sony Ericcson (ikke smarttelefon) i minst 10+ år nå. Men jeg kjenner fleire tullinger som bytter ut telefonene minst en gang eller to i året, og som nærmest konstant snakker om hva som ifølge dem er "nyest og best" selv om en NY telefon ikke nødvendigvis er den aller BESTE. Anonymkode: 146be...502 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 26. juli 2017 #19 Del Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at du har hatt en 5S som har vart helt til nå? Jeg er imponert. Alle kollegaene mine har kastet dem i veggen i frustrasjon eller drittsinne for flere år siden. Anonymkode: b51ea...dc6 Haha ja, og du, jeg har holdt på å kaste den i veggen flere ganger, ut av bilvinduet, ut av etasjen i 2 blant annet. Den har vært med på så mye, tålt mye men i går kveld tok den kvelden. Ja, en 5S gull kjøpt i 2013 har vart til nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 26. juli 2017 #20 Del Skrevet 26. juli 2017 Hehe. Kjøpte min iphone 3gs i 2009 og den funker fint fremdeles så den er fremdeles i bruk. Har hatt 3 telefoner siden de første Nokia telefonene kom ut. Det vil si 3 mobiler på ca 30 år. Men nå hører jeg til den generasjonen som vokste opp med kun hustelefon og de røde telefonboksene så behovet er vel ikke det samme som dagens generasjoner. Men kommer nok til å kjøpe meg en Samsung med stor skjerm snart grunnet at jeg trenger større skjerm for å se bedre 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå