Gå til innhold

Er te usunt?

*M*

Anbefalte innlegg

:Nikke:

Jeg tror dette er cluet her! Jeg blir så sint på alle pekefingrer og anbefalinger om hva man skal spise "masse" av og hva som IKKE er lov... Te er farlig? Frukt er farlig? My god... :riste: Alt er jo farlig om man overkonsumerer. Mitt motto er ja til alt - i moderate mengder...

Jeg har til og med hørt om folk som har overdoset på vann, og faktisk dødd av det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor kjøper dere ikke grønn te med sitron smak?

Finnes i vanlige matbutikker det. Ikke noe dyrere enn andre.

Kjøpte en fra helsekosten med bringebærsmak også, men den var litt dyrere da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at te gjør at kroppen tørker ut, og at man må drikke moderate mengder med vann for å gjennoppta fuktigheten innvendig. Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinings har jo gitt ut så mange typer grønn te i det siste, f.eks med eplesmak...

Jeg har også hørt at te er uttørkende, eller at det iallfall ikke hjelper mot tørste fordi det fjerner mer vann enn det tilfører. Jeg synes dette stemmer... Vet også om folk som har ødelagt blæren sin på store mengder te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller to kopper te om dagen er bare sunt :-)

En kopp svart te om morgenen får i gang systemet og forbrenningen. og te inneholder jo endel vitaminer og sånt. Men en må drikke et glass vann til, for te er vanndrivende.

Om en drikker masse te, så blir det nok for mye koffein innabords. det er ikke sunt. Det er heller ikke sunt med for mye sukker og sånt i teen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg drikker kjempemye te :oops: Med sukketter selvsagt, jeg har jo sukkersyke.

Tennene blir brune og fæle, så tror ikke det er direkte sunt. Men bra i motsetning til kaffe og cola :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har ørten bokser av Helios økologiske urtete! Har også rensete fra samme produsent... Samt noen andre urteteer...Alle sammen smaker NAM (bruker aldri sukker og melk..det er bannlyst :wink: ) Itillegg skal det jo være sunt og...

Drikker faktisk aldri svart te lenger... har funnet ut av grønn te er MINST like godt, åsså er den sunn i tillegg :)

Desuten, å drikke den uten noen søte tilsetninger blir du veldig fort vant til. Jeg savner ihvertfall ikke noen søtsmak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Blir tennene brune av te!? :o

Og at det er vanndrivende kan jo forklare hvorfor jeg er så sinnsykt tørst om dagen.. hehe, jeg drikker 2-3-4 kopper te om dagen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Blir tennene brune av te!? :o

Og at det er vanndrivende kan jo forklare hvorfor jeg er så sinnsykt tørst om dagen.. hehe, jeg drikker 2-3-4 kopper te om dagen nå!

jepp. de blir brune av te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...