AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 Jeg prøver å hjelpe søsteren min med å finne et øyenskyggepalette som passer henne. Hun har sminket seg i et par år, men har ikke før nå hatt lyst til å prøve seg på øyenskygge. Hun er 18 år, ganske lys i huden med rosa undertoner, litt sommerbrun for tia da, og hun har blonde hår og blå øyne. Helst ikke noe for voldsomt. Hva tenker dere kunne passet? Tar gjerne imot forslag til hvilke typer farger hun kunne passet og forslag til spesifikke paletter. Anonymkode: 31be4...774
Blod Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 (endret) Too faced chocolate bar, kjempegod å bruke! Det beste palettet jeg har prøvd hittil, legger seg fint, blender bra og holder lenge. Man kan lage naturlige looks og mer dramatiske looks når man ønsker det. Det er brune toner i det palettet, som passer veldig bra til blå øyne, det fremhever dem veldig fint 😊 Endret 25. juli 2017 av Blod
Gjest SkoleNerden Skrevet 25. juli 2017 #3 Skrevet 25. juli 2017 Hm, hva med Urban Decay naked basics? Eller deres Naked 1 eller 2 palettet? Naked 1 palettet er varmere i tonene, noe som fremhever blå øyne veldig fint. Naked 2 er mer nøytral/kald i tonene som også er veldig fint. Super fine paletter for nybegynnere.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 59 minutter siden, Blod skrev: Too faced chocolate bar, kjempegod å bruke! Det beste palettet jeg har prøvd hittil, legger seg fint, blender bra og holder lenge. Man kan lage naturlige looks og mer dramatiske looks når man ønsker det. Det er brune toner i det palettet, som passer veldig bra til blå øyne, det fremhever dem veldig fint 😊 Den så utrolig fin ut! Nøytral, men fortsatt et par farger hun kan leke seg litt med. 56 minutter siden, SkoleNerden skrev: Hm, hva med Urban Decay naked basics? Eller deres Naked 1 eller 2 palettet? Naked 1 palettet er varmere i tonene, noe som fremhever blå øyne veldig fint. Naked 2 er mer nøytral/kald i tonene som også er veldig fint. Super fine paletter for nybegynnere. Hvilket palette tenker du at passer best til hennes hud? Jeg har selv Naked 3, og hun syns den var fin men litt vel rosa. Jeg syns også fargene i Naked 3 ofte blir litt vel like på hverandre. Det er flere av fargene jeg kunne kombinert for å få noen av de andre fargene. Er de to andre også sånn? Men ellers er kvaliteten er kjempebra! - TS Anonymkode: 31be4...774
Blod Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, SkoleNerden skrev: Hm, hva med Urban Decay naked basics? Eller deres Naked 1 eller 2 palettet? Naked 1 palettet er varmere i tonene, noe som fremhever blå øyne veldig fint. Naked 2 er mer nøytral/kald i tonene som også er veldig fint. Super fine paletter for nybegynnere. Jeg personlig synes Naked palettene er vanskeligere å blende, dessuten er de så mye mer pigmenterte så det er fort gjort at det blir "for mye". Men det er sikkert smak og behag, jeg er veldig fornøyd med begge men too faced er lettere å jobbe med
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 7 timer siden, Blod skrev: Jeg personlig synes Naked palettene er vanskeligere å blende, dessuten er de så mye mer pigmenterte så det er fort gjort at det blir "for mye". Men det er sikkert smak og behag, jeg er veldig fornøyd med begge men too faced er lettere å jobbe med Jeg har ikke erfaring med Too Faced selv, men jeg har hørt mye bra om dem. Jeg sendte forresten bilde av Chocolate bar til henne, og fikk tilbake svar om at det er et dyrt palette. Det koster vel rundt 50 dollar eller noe sånt. Jeg tenkte i hvertfall på det som ganske vanlig pris for et palette spesielt siden det har 16 skygger. Jeg kan skjønne henne da, siden hun ikke er vant til å kjøpe sånne ting og ikke visste hva det kostet var det kanskje mer enn forventa. Det er vel ikke spesielt mye annet som er billigere om man ikke skal kjøpe en palette fra HM sitt eget merke, men da er det jo ikke samme kvalitet. Eller hva tenker du? Fins det noe som er billigere, men fortsatt bra? - TS Anonymkode: 31be4...774
Blod Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke erfaring med Too Faced selv, men jeg har hørt mye bra om dem. Jeg sendte forresten bilde av Chocolate bar til henne, og fikk tilbake svar om at det er et dyrt palette. Det koster vel rundt 50 dollar eller noe sånt. Jeg tenkte i hvertfall på det som ganske vanlig pris for et palette spesielt siden det har 16 skygger. Jeg kan skjønne henne da, siden hun ikke er vant til å kjøpe sånne ting og ikke visste hva det kostet var det kanskje mer enn forventa. Det er vel ikke spesielt mye annet som er billigere om man ikke skal kjøpe en palette fra HM sitt eget merke, men da er det jo ikke samme kvalitet. Eller hva tenker du? Fins det noe som er billigere, men fortsatt bra? - TS Anonymkode: 31be4...774 Det er ganske dyrt ja, men kvaliteten er noe heeelt annet enn hva du får i billige paletter. Jeg har ikke prøvd såå mange øyenskyggepaletter, jeg har kun prøvd disse to palettene som er ganske dyre, og de som er de billigste man kan få omtrent. De aller billigste er lite pigmenterte, vanskelig å jobbe med og holder ikke lenge. Men det finnes helt sikkert noen paletter som ikke er fullt så dyre men som er bra nok fordet, men der burde noen andre enn meg komme med anbefalinger 😊
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 Zoeva - Naturally yours :-) Ikke så dyrt men med god kvalitet. Kjøpes på douglas. Anonymkode: e2359...b92 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Skrevet 26. juli 2017 4 minutter siden, Blod skrev: Det er ganske dyrt ja, men kvaliteten er noe heeelt annet enn hva du får i billige paletter. Jeg har ikke prøvd såå mange øyenskyggepaletter, jeg har kun prøvd disse to palettene som er ganske dyre, og de som er de billigste man kan få omtrent. De aller billigste er lite pigmenterte, vanskelig å jobbe med og holder ikke lenge. Men det finnes helt sikkert noen paletter som ikke er fullt så dyre men som er bra nok fordet, men der burde noen andre enn meg komme med anbefalinger 😊 Det er det jeg også tenker. Bedre å investere litt mer i et øyenskyggepalette som er godt og har gode skygger. Jeg hadde nok av dårlige øyenskygger fra HM da jeg var yngre som var helt forferdelige. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Zoeva - Naturally yours :-) Ikke så dyrt men med god kvalitet. Kjøpes på douglas. Anonymkode: e2359...b92 Den var veldig fin Jeg har jo hørt en god del bra om Zoeva, men jeg visste ikke at de solgte det i Norge. - TS Anonymkode: 31be4...774
dillyduzit Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 Zoeva som flere anbefaller over her, ellers så har Colourpop (kun nettside) utrolig gode og pigmenterte øyenskygger, der kan man blant annet kjøpe et palette for 18$, eller løse for noen få dollar.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 Kjøp et billig et på eBay bare søk på eyeshadow palette. Tull å kjøpe profft palett til mange hundre kr til en som sannsynligvis ikke kommer til å bruke mer enn to av fargene etter å ha lekt seg litt med de andre i noen dager. Jeg ble hekta på øyenskygge fordi jeg så sminkevideoer på instagram og kjøpte fem paletter. Fascinasjonen gikk vekk etter toppen to mnd så de palettene er dummeste jeg har brukt mye penger på. Og det palettet jeg faktisk enda bruker er fra ebay til 40 kr tilfredstiller meg mer enn de fra sminkebutikk til 350 kr Anonymkode: 880ba...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå