Gjest Melk Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 Det er sånn man sier når man er frekk og uoppdragen.
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2005 #3 Skrevet 9. januar 2005 Jeg synes ærlig talt det var respektløst. Akkurat i slike tilfeller er det på sin plass med en hvit løgn; gaven ble tross alt gitt med godt i tankene, så h*n burde virkelig ha dette i tankene.
liv Skrevet 9. januar 2005 #4 Skrevet 9. januar 2005 En sier da tusen takk samme om en liker gaven eller ikke og så kan stille bytte den..
Gjest Purple Skrevet 9. januar 2005 #5 Skrevet 9. januar 2005 :o Dette syns jeg var veldig frekt. Jeg kunne aldri sagt at jeg ikke likte en gave jeg hadde fått!
Gjest Madam Felle Skrevet 9. januar 2005 #7 Skrevet 9. januar 2005 Det er sånn man sier når man er frekk og uoppdragen. Signerer på dette
Carmen_ Skrevet 9. januar 2005 #9 Skrevet 9. januar 2005 Dette er frekt. Helt unødvendig å si. Nei du er ikke hårsår. Jeg blir skikkelig irritert på dine vegne jeg nå...
Carmen_ Skrevet 9. januar 2005 #11 Skrevet 9. januar 2005 Burde jeg si fra' date=' eller la det passere i stillhet?[/quote'] Jeg hadde gått å tenkt og gnaget på dette, så jeg hadde måtte si i fra. Kommer vel ann på hvor "hardt" du tar det? Hadde ikke skadet om denne personen fikk høre hvor frekk og uhøfflig h*n har vært...
Gjest Madam Felle Skrevet 9. januar 2005 #12 Skrevet 9. januar 2005 Burde jeg si fra' date=' eller la det passere i stillhet?[/quote'] Han liker selv å være ærlig, så da kan jo du også være det. Fortell han at sånn gjør man ikke. Får man en gave, så takker man, selv om man ikke liker den. Det har med normal høflighet å gjøre. Du kan jo tillegge å si, at du syns det er for dumt å måtte påta seg litt av oppdragelsen, til en voksen mann. Men det er jo tydeligvis nødvendig, siden han ikke har lært det mest vesentlige, nemlig høflighet. Så ja, du bør si i fra, men hvordan bestemmer du selv
Gjest gjest1 Skrevet 9. januar 2005 #13 Skrevet 9. januar 2005 Uhøflig av personen, men tror ikke jeg ville sagt i fra.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #15 Skrevet 9. januar 2005 Vedkommende har tidligere kalt meg både hårsår og egoistisk' date=' for ikke å snakke om dum, så jeg tenkte kanskje det ville være tryggest å høre hva andre mener om denne saken før jeg eventuelt sier fra hva jeg synes...[/quote'] Og hvorfor har du kontakt med denne personen? Potpurri er en fantastisk nyttig gave til slike "tilfeller".
Cata Skrevet 9. januar 2005 #16 Skrevet 9. januar 2005 Tror nok jeg ville vært en av de uhøflige som hadde latt det skinne gjennom at gaven ikke falt i smak; -ellers kunne jeg jo risikert å få flere i samme stil senere. Men jeg ville selvfølgelig takket og sagt at jeg satte pris på omtanken bak gaven.
Cata Skrevet 9. januar 2005 #18 Skrevet 9. januar 2005 Hmm, ikke bra konklusjon. Jeg ville som sagt ovenfor gitt uttrykk for at gaven ikke var etter min smak, men jeg ville fortrinnsvis sagt det til noen jeg stolte på. Hadde jeg fått den av noen jeg ikke brydde meg om, ville den nok gått i søpla og så ville jeg krysset fingrene og håpet at jeg aldri mer fikk noe fra den kanten igjen. Ville ikke tatt bryet med å nevne det for noen jeg helst ville unngå. Så jeg tror nok du kan beholde vedkommende i vennekretsen ennå en stund. (Men du bør kanskje sjekke litt nærmere før du gir h*n gave neste gang.)
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #20 Skrevet 9. januar 2005 aaaltfor drøyt å ikke takke. personlig hadde jeg ALDRI sagt at jeg ikke likte en gave. aldri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå