Gå til innhold

Bunad og blomster + leie av bunad

Olympia

Anbefalte innlegg

Sambo og jeg vurderer å gifte oss i bunad.Jeg har egen bunad,men ikke han.Går det an å leie en til han? I så fall hvor???

(Bor i Rogaland)

Og hva slags blomster kan jeg ha i buketten?Blomstene på bunaden min er mer eller mindre fantasiblomster(har aldri sett dem "live" jeg ihvertfall),så de trenger jeg ikke å gå ut fra.Har jo en drøm om en liten bukett med roser tett i tett,men det passer kanskje ikke til bunad...??

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min tante giftet seg i bunad og hadde en NYDELIG bukett til. Behøver ikke være de samme blomstene på bunaden bare det står i stil til fargene! Det er det viktigste, ikke det kræsjer med fargene!

Lykke til icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Prøv å fange opp fargene i buketten - det blir såååå nydelig når en har bunad.

En vennepar av meg giftet seg i bunad, og buketten hennes var litt spesiell - helt rund, og blomstene var satt sammen i sirkler liksom - en stor rød sirkel i midten - tror det var roser, en blå ring utenpå, så en gul og til slutt noe grønt. Det var utrolig pent!

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest petra

Til rogalandsbunaden er det finest med ei stor sydd rose.Du får bilder i blomsterbutikken.

Leia av.........Spør på brudesalonger,bunadsbutikker.....

....

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husfliden pleier å ha bunader til leie! Lykke til!

Markblomster er også pent til bunad, men det kommer selvfølgelig an på årstida for bryllupet. Enig med at fargene i buketten er viktigst. Dere blir flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig noen som vil bruke bunad.....

Jeg gifter meg i august. I rogalandsbunaden.

Det blir gøy.

Når det gjelder leie av bunad til han er jeg ikke helt sikker. Tror faktisk ikke de gjør det hos husfliden i Stavanger, men det er jo mulig. Prøv hos bondeungdomslaget.

Når det gjelder deg må du jo bruke krone.

Jeg vet om tre altenativer. Den ene kan leies hos Husfliden. Bildet av den finner du på deres internetsider. Den er veldig flott synes jeg, selv om den er noe stor. jeg skal bruke den.

Bondeungdomslaget skal også ha en krone til utlån, den har jeg aldri sett så jeg kan ikke uttale meg om den.

I tillegg så har en av gullsmedene i Stavanger en krone til utlån. Den er mye mindre enn Husflidens krone og er i sølv. Kronen er laget spesielt etter rogalandssølvet. Veldig fin. Gullsmeden ligger rett over Sparebak 1 i Stavanger sentrum.

Når det gjelder roser i buketten går jo det helt greit. (håpe jeg) for det skal nemlig jeg ha. Hvis du velger å bære krone, bør du ha en stor bukett for å få litt balanse.

Når det gjelder fargavalg er det greit å ha litt samsvar. De fleste rogalandsbunadene har rød vest og da går det jo med rød rose.

Smil fra

mjurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bondeungdomslaget i Stavanger har bunader til utleige. Tlf.nr. til kontoret der er Slettet.

Det er ikke lov å legge ut telefonnr. Bruk Linker som dennei steden - moderator

1212[ Dette Innlegg er endret av: HMSP den 2002-03-08 14:34 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...