AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 Bhg sønnen min begynner i etter sommerferien har veldig mange sykler, og de brukes mye. Både med og uten hengerfeste, de fleste er trehjulssykler, men de har også noen sparkesykler. Alle er i denne typen, bildene under. Det er ingen unger som bruker hjelm når de sykler, er det bare jeg som synes dette er litt utrygt? De kan jo fint velte og/eller kræsje, de holder bra fart. Hvordan er hjelmreglene i andre bhg? Anonymkode: 2bd53...168
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 Har aldri sett at barn i barnehager bruker hjelm ved bruk av denne type sykler inne i barnehagen, de har det heller ikke i vår barnehage. Tror ikke det er vanlig. Synes det er begrenset hvor mye fart de får inne på uteområdet til barnehagen vår i alle fall. Jeg vil tro de ikke ønsker at barna skal bruke hjelm under utelek med tanke på kvelningsfare. Er jo begrenser hvor lenge de er på syklene av gangen og plutselig flyr de avgårde til annen lek, hadde blitt mye av og på med hjelm. Anonymkode: 2be58...ca3 10
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Skrevet 25. juli 2017 Er det bakker i barnehagen? Bruk av hjelm er ikke vanlig, og vanligvis er det ikke bratte bakker der sykler brukes. Som nevnt over, det medfølger kvelningsfare ved bruk av hjelm under annen utelek. Det er nok mest vanlig at sykkelbruken reguleres på en forsvarlig måte. Anonymkode: 5cbf1...43b 2
minister-mio Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 De trenger ikke hjelm på de syklene der 4
Fru Uperfekt Skrevet 25. juli 2017 #5 Skrevet 25. juli 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bhg sønnen min begynner i etter sommerferien har veldig mange sykler, og de brukes mye. Både med og uten hengerfeste, de fleste er trehjulssykler, men de har også noen sparkesykler. Alle er i denne typen, bildene under. Det er ingen unger som bruker hjelm når de sykler, er det bare jeg som synes dette er litt utrygt? De kan jo fint velte og/eller kræsje, de holder bra fart. Hvordan er hjelmreglene i andre bhg? Anonymkode: 2bd53...168 Vi har sykkeltyper 1 hjemme og har ikke brukt hjelm når de har syklet lokalt
richbitch Skrevet 25. juli 2017 #6 Skrevet 25. juli 2017 Ingen av barnehagene jeg kjenner til bruker hjelm på slike sykler. Og det er nok med tanke på kvelningsfare. Det er større risiko for at barna blir hengende fast i noe med hjelmen enn at de får alvorlige hodeskader på disse syklene her. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #8 Skrevet 25. juli 2017 Nei har aldri sett hjelmer i bruk i noen barnehager. Anonymkode: be1c7...d40
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #9 Skrevet 25. juli 2017 Vår barnehage har to bakker, men de har satt opp bom og med forbundskontoret, de får ikke sykle opp I bakken mer enn en meter, så de får ikke noe gratisfart fra tyngdekraften. Det er stort sett kun flat mark de får bruke disse på. Anonymkode: 0c327...a42
GammelKaktus Skrevet 25. juli 2017 #10 Skrevet 25. juli 2017 De bruker ikke hjelm i området hvor vi bor iallfall. Når sønnen min gikk i barnehagen så hadde de en regel om at barna kun fikk sykle rundt på flat mark og ikke opp bakkene. Aldri vært et problem.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 Ikke hjelm her. De sykler på flat mark/eventuelt veldig liten og slakk bakke som ikke krasjer inn i noe - og farten er ganske så lav. Jeg er nøye på hjelmbruk, og ganske hysterisk av meg vil jeg si på de fleste farer - men det der er ikke noe jeg tenker trenger ekstra trygghet via hjelm. Anonymkode: d61f9...1f1
Minlillelykke Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 De bruker ikke hjelm i barnehagen til sønnen vår heller. Ser ikke behovet i det.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #13 Skrevet 26. juli 2017 De har såpass mange hindre og sperringer (både benker, "rundkjøringer", lekeapparater osv) i vår barnehage, at de kommer ikke opp i mer fart enn at det blir skrubbsår om de velter. Risikoen er større for hodeskader når de klatrer i lekehuset og på sklia, men der ville man aldri bedt om å bruke hjelm. Så nei, det brukes ikke hjelm på syklene der. De største barna får i løpet av sommeren ta med seg sykler og sparkesykler hjemmefra, og går bort på en stor plass for å sykle/sparke, da må de (selvfølgelig!) ha på hjelm. Anonymkode: 67802...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå