Gå til innhold

Hvordan finne adresse om jeg har IP adressen??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har tracket opp en ip adresse, men hvordan får jeg funnet ut adresse/navn på vedkommende?

Hva skal jeg laste ned? 

Anonymkode: 8be64...77a

AnonymBruker
Skrevet

Umulig. Ip-adressen er knyttet til leverandør og er sjelden statisk.

Anonymkode: dfcfb...1b8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Umulig. Ip-adressen er knyttet til leverandør og er sjelden statisk.

Selv ikke adresse? Tlf nummer?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. IP-adr gis av leverandør og er umulig å sjekke opp for et vanlig menneske. Jobber du hos leverandøren kan du se det, men ip er ikke statisk og i morgen kan det være en annen adr brukeren er tildelt.

IP-adresser kan være faste (statiske) eller dynamiske. Forskjellen er at en fast IP-adresse vil være den samme hver gang datamaskinen kobles til internett (kan sammenlignes med et telefonnummer), mens en dynamisk IP-adresse kan være ulik ved hver oppkobling.

Brukere som har behov for kontinuerlig nett-tilgang, for eksempel bedrifter, vil gjerne ha en fast linje, hvilket innebærer at de stort sett benytter den samme IP-adressen gjennom abonnementsforholdet. På internett fins databaser som gir en viss oversikt over hvem som disponerer faste IP-adresser(whois). En slik database kan sammenlignes med en telefonkatalog.

Abonnenter med dynamiske IP-adresser kan i prinsippet få tildelt en ny IP-adresse fra internettleverandøren hver gang de kobler seg til nettet. Hvor ofte en maskin med dynamisk IP-adresse faktisk bytter adresse, vil variere fra internettleverandør til internettleverandør. Systemet vil kunne innebære at samme IP-adresse benyttes av forskjellige abonnenter over et tidsrom.

• Liker 4
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er bare politiet og internett leverandør som kan spore opp dette.

Endret av WubWub
AnonymBruker
Skrevet

Nei. IP-adr gis av leverandør og er umulig å sjekke opp for et vanlig menneske. Jobber du hos leverandøren kan du se det, men ip er ikke statisk og i morgen kan det være en annen adr brukeren er tildelt.

IP-adresser kan være faste (statiske) eller dynamiske. Forskjellen er at en fast IP-adresse vil være den samme hver gang datamaskinen kobles til internett (kan sammenlignes med et telefonnummer), mens en dynamisk IP-adresse kan være ulik ved hver oppkobling.

Brukere som har behov for kontinuerlig nett-tilgang, for eksempel bedrifter, vil gjerne ha en fast linje, hvilket innebærer at de stort sett benytter den samme IP-adressen gjennom abonnementsforholdet. På internett fins databaser som gir en viss oversikt over hvem som disponerer faste IP-adresser(whois). En slik database kan sammenlignes med en telefonkatalog.

Abonnenter med dynamiske IP-adresser kan i prinsippet få tildelt en ny IP-adresse fra internettleverandøren hver gang de kobler seg til nettet. Hvor ofte en maskin med dynamisk IP-adresse faktisk bytter adresse, vil variere fra internettleverandør til internettleverandør. Systemet vil kunne innebære at samme IP-adresse benyttes av forskjellige abonnenter over et tidsrom.

Men.. Jeg fant en side der man kunne søke på ip-adresse, fikk opp navn og adresse. Denne personen var visstnok inne på min facebook, siden den samme ip-adressa sto på samtlige innlogginger. Så SÅ vanskelig kan det ikke være?🤔

Anonymkode: 53c2d...cca

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men.. Jeg fant en side der man kunne søke på ip-adresse, fikk opp navn og adresse. Denne personen var visstnok inne på min facebook, siden den samme ip-adressa sto på samtlige innlogginger. Så SÅ vanskelig kan det ikke være?🤔

Link? :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har nok virus på maskinen nå......

Anonymkode: c796c...1ba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke opp adressen og finne hvilke land og leverandør vedkommende er tilknyttet. Da kan du få alt fra store leverandører som f.eks. NextGentTel eller Telenor til små enmannsbedrifter som har egen IP-adresse.

Anonymkode: 110c7...0f4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dynamiske IP-adr viser kun hvem internettleverandøren er. Selve «IP-adresse-katalogen» hos internettleverandøren er ikke allment tilgjengelig.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her er informasjonen man kan dra ut av en IP-addresse; https://whatismyipaddress.com/

Men det er ikke så presist da den kobler IP-addressen opp til nærmeste node; og den kan gjerne være i en annen by som i mitt tilfelle. 

Skrevet
2 minutter siden, Ayas skrev:

https://ipaddress.ip-adress.com/92.221.227.178 Jeg fikk opp dette? Kan jeg finne ut noe herfra?

Ikke lovlig.

er bare politi som via rettsvesenet kan kreve informasjon om hvem som har brukt den IP-adressen det sekundet som er aktuelt.

bommer du med 1 sekund kan en ny bruker ha fått IP-adressen 

så ditt eneste håp om mer info er å anmelde til politiet om du er utsatt for noe ulovlig 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Slarti skrev:

Ikke lovlig.

er bare politi som via rettsvesenet kan kreve informasjon om hvem som har brukt den IP-adressen det sekundet som er aktuelt.

bommer du med 1 sekund kan en ny bruker ha fått IP-adressen 

så ditt eneste håp om mer info er å anmelde til politiet om du er utsatt for noe ulovlig 

Ok. Prøvde 100 forskjellige ip adresse spore greier nå, ingen funker. Men fant at vedkommende bor i Krokstadelva

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Prøvde 100 forskjellige ip adresse spore greier nå, ingen funker. Men fant at vedkommende bor i Krokstadelva

Du fikk med deg at IP adressen kan svitsje fra minutt til minutt....? Den personen i Krokstadelva kan være en helt annen, som tilfeldigvis fikk tildelt det IP-nummeret, kanskje person nummer tjuefem etter den du er ute etter.

Anonymkode: 36f34...0c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ayas skrev:

Har 3 IP adresser nå. En av dem bør være vedkommende

Men hvordan kan jeg finne meg opp til f.eks adressen?

... Les det folk har forklart deg en gang til. 

Anonymkode: 4c95b...021

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... Les det folk har forklart deg en gang til. 

Anonymkode: 4c95b...021

Nei jeg vet at det er han. Han trakk seg inn på Face profilen min. Jeg snakka med han

Skrevet

Jeg tror nok du er på ville veier, TS. For det første så er det ingen måte du vil få opp IP-adressen til de som har vært på facebookkontoen din. Dette er det bare facebook selv som kan se. Det skal ikke forundre meg om IP-adressen du har funnet er din egen IP-adresse.

Jeg stiller meg også bak de andre som sier at det ikke er mulig å finne navn/adresse ut fra en IP-adresse, ihvertfall ikke om vedkommende er på et helt vanlig privat bredbåndsabonnement.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Matmonsen skrev:

Jeg tror nok du er på ville veier, TS. For det første så er det ingen måte du vil få opp IP-adressen til de som har vært på facebookkontoen din. Dette er det bare facebook selv som kan se. Det skal ikke forundre meg om IP-adressen du har funnet er din egen IP-adresse.

Jeg stiller meg også bak de andre som sier at det ikke er mulig å finne navn/adresse ut fra en IP-adresse, ihvertfall ikke om vedkommende er på et helt vanlig privat bredbåndsabonnement.

Jeg har funnet IP adresse. Det er en kompis av meg som ha gjort det, og nei den er ikke min.

Har funnet postal code også.

AnonymBruker
Skrevet

Adressen er til Altibox. De som "eier" ipadressene.

Når Høyesterett har sagt ifra om at ISP (internettleverandører) ikke trenger å gi ut navnene til ipadresser, tror du da lille deg at du kan søke de opp slikt på nettet?

Anonymkode: 4beac...8a9

• Liker 4
Gjest ytmnd
Skrevet

TS du er helt på tur. Uten å få utlevert logger fra ISP'en hans har du null sjans til å identifisere ut i fra en IP slik du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...