Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytter inn i studentbolig nå i august, og lurer på om dere vet om det er vanlig å kunne låse døra til rommet? Føles liksom ikke helt trygt at den står åpen når det bor 15 andre i etasjen der som man deler kjøkken med og sånn.. Har prøvd å søke det opp, men ikke funnet noe.

Anonymkode: 2d12a...da1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du :)

Anonymkode: 00224...a65

AnonymBruker
Skrevet

Best å låse døra når du er borte og på natta. På nattestid er det for å beskytte deg selv. Får ikke igjen på innboforsikring dersom du blir frastjålet ting og døra var ulåst. Det samme gjelder eventuell bod.

Anonymkode: f4faf...2c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid lås døra! :P 

Anonymkode: da6ce...d2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv "Anna i Ødemarka" låser ytterdøra i 2017. Uansett om du skal bare, så låser du døra i byen. 

Anonymkode: 4c493...3cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg bodde i Bergen hadde vi dørene låst hele døgnet, også når vi var inne. Var en del episoder med folk som trengte seg inn til andre og stjal/ødela.

Anonymkode: 84a9e...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfatter at du spør om det er mulig å låse døra på studentbolig, og det er naturligvis mulig (og vanlig). 😊

Anonymkode: 9f856...c9e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør om det er vanlig å KUNNE låse døra. Ikke om jeg bør gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å låse ytterdøren, men det er ikke vanlig å låse eget rom utenom når man er borte eller når man sover. Ettersom du deler fellesrom med 15 andre er det mer vanlig å låse eget rom selv om man er der. 

Anonymkode: b2558...787

AnonymBruker
Skrevet

Får bare nøkkelkort til ytterdøra. Dette vil altså fungere på romdøra også?

Jeg skjønner ikke hvorfor alle tror jeg spør om jeg burde låse døra. Det er ikke det jeg spør om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får bare nøkkelkort til ytterdøra. Dette vil altså fungere på romdøra også?

Jeg skjønner ikke hvorfor alle tror jeg spør om jeg burde låse døra. Det er ikke det jeg spør om.

Det gjør det nok. Samskipnaden ville ikke hatt et studenthjem uten låsbare dører til hvert rom. 

Anonymkode: b2558...787

Skrevet (endret)

Samskipnaden gir TØS-rabatt (tidsbestemt økonomisk særavtale) om du ikke låser døra, men lar mindreårige flyktninger innlosjert i samme bygning få fri adgang til rommet ditt. Blli rikere av å bli beriket!

Endret av Hurepoix
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lås, alltid, om du er der eller ei. 

Anonymkode: ab01c...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å tolke dette feil, når jeg til og med har prøvd å presisere hva jeg mener.

• Liker 1
Skrevet

Dette vil nok variere fra studentbolig til studentbolig hvordan ting fungerer, men jeg vil absolutt tro at det både er mulig, og vanlig praksis, at man kan låse døra inn til sitt eget rom. 

Jeg bodde i en relativ ny studentbolig, og da hadde vi nøkkelkort. Dette kortet fungerte da både til hoveddøra, til døra inn til kollektivet (vi var fire som delte kjøkken) og inn til hver vårt private rom. Mitt kort kunne selvfølgelig da ikke brukes til å låse opp naboen sitt rom, kun mitt eget. Her gikk døra i lås hver gang man lukket den (med mindre man aktivt gikk inn og endret den innstillingen), så døra var egentlig alltid låst. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...