Gå til innhold

Alkohol på en ukedag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hender det du tar deg et par øl eller et glass vin på en ukedag? 😊 

Anonymkode: 8a9f8...05a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nå, for jeg drikker tilnærmet ikke lengre, men før kunne det hende om vi feks var på grillings hos noen på en onsdag. 
Men kan ikke huske å ha gjort det bare fordi jeg hadde lyst på en helt vanlig dag. Har i så fall vært en anledning. :) 

Skrevet

Ofte. Men jeg går egentlig sjelden ut i helgene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, et glass vin kan jeg ta :) Men jeg tar bare et halvt da, da jeg blir småbrisen av et helt :P 

Anonymkode: ea371...d67

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hender det du tar deg et par øl eller et glass vin på en ukedag? 😊 

Når jeg har ferie og ikke skal på jobb dagen etter: Å jada :nigo:

Akkurat nå sitter jeg med en svak svensk ølboks på bordet. Det er tirsdag, jeg har ferie, det er varmt ute og jeg nyter det kalde ølet med stoisk ro uten en tanke på dårlig samvittighet.

Anonymkode: dca0d...7f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid blitt fortalt at man ikke skal drikke i ukedagene. Fredag og Lørdag kan man drikke med ikke i ukedagene. Men det er kanskje litt oppskrytt. Jeg vet ikke. Hehe. 😊 Det er jobb og ukedag og da skal man ikke drikke. Her i byen så blir man sett rart på hvis man f.eks sitter ute å tar noen glass en Mandag eller Tirsdag. 

Selv har jeg sjeldent drukket i ukedagene, men nå har jeg fri til Mandag så derfor jeg lurer.😊

Skrevet

Ja, ser ikke noe galt i det, så lenge man ikke overdriver 😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I ferien: Ja. Lett. Hver dag, og mer enn én enhet gjerne.

Resten av året: Veldig sjelden. Sover dårligere selv etter bare én øl/ett glass vin, og da får jeg en kjip dag på jobb dagen etter.

Anonymkode: 2c12d...672

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan lett ta et par glass vin på en hverdag (det er da det smaker best :P) men etter graviditet og barn og en ny tett graviditet tror jeg bare det har skjedd 2-3 ganger de siste 2,5 årene :P 

Anonymkode: 8aa8d...a33

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg drikker veldig moderat når det gjelder kvantitet, men hvilken ukedag det er bryr jeg meg ikke noe om. Det høres ut som foreldet tankegang for meg.

Skrevet

Ikke dra på byen eller drikke seg dritings nei, det er for studenter. Men en flaske med øl, litt mat vin eller en underberg ja. alt etter som. Nå når det er sommer og det er varmt, tar jeg meg lett en øl. På vinteren kanskje lett ett glass vin til mat.

Har man ferie, er det jo ikke noe galt i å sitte ute å konsumere litt i godt lag. Bare ikke for ofte. Kroppen din driter langt i om det er lørdag eller mandag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg drikker veldig moderat når det gjelder kvantitet, men hvilken ukedag det er bryr jeg meg ikke noe om. Det høres ut som foreldet tankegang for meg.

Det er foreldre og bestemora mi som alltid sa alltid at hvis det er ferie så er det jo okei og i helger men i ukedager er lxm ikke greit. Hallo lxm, drikker du øl på en Tirsdag!! Det er vell kanskje ikke gæli alikevel. ? 😀😊

Jeg er forresten 23 nå. Hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Å, nei jeg snakker absolutt ikke om å drikke seg dritings eller drikke på byen. Jeg snakker om å ta seg noen øl hjemme jeg. :)

Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er foreldre og bestemora mi som alltid sa alltid at hvis det er ferie så er det jo okei og i helger men i ukedager er lxm ikke greit. Hallo lxm, drikker du øl på en Tirsdag!! Det er vell kanskje ikke gæli alikevel. ? 😀😊

Jeg er forresten 23 nå. Hehe.

Alle må selv gjøre som de ønsker, men for meg blir det f.eks. rart å dømme noen som tar et glass på en tirsdag. Særlig hvis personen med de bastante meningene selv venter til hælja, så er det hæla i taket og flatfyll. 

Kroppen er heller ikke laget slik at man kan spare ubrukte dagskvoter for alkoholinntak for å bruke alle dagskvotene samlet på en helg. Men det blir et malapropos. 

For meg blir det veldig påtatt og skulle ha meninger om at alkohol er greit på noen dager og ikke andre. Så for å gjøre en kort historie enda kortere, gjør som du vil du. 

Skrevet

Jeg ser ikke problemet i å drikke alkohol i ukedagene dersom du har ferie. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Jeg ser ikke problemet i å drikke alkohol i ukedagene dersom du har ferie. 

Jeg ser ikke problemet i å drikke alkohol i ukedagene dersom du ikke har ferie. Med måte, vel å merke. ;)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Overrasket skrev:

Alle må selv gjøre som de ønsker, men for meg blir det f.eks. rart å dømme noen som tar et glass på en tirsdag. Særlig hvis personen med de bastante meningene selv venter til hælja, så er det hæla i taket og flatfyll. 

Kroppen er heller ikke laget slik at man kan spare ubrukte dagskvoter for alkoholinntak for å bruke alle dagskvotene samlet på en helg. Men det blir et malapropos. 

For meg blir det veldig påtatt og skulle ha meninger om at alkohol er greit på noen dager og ikke andre. Så for å gjøre en kort historie enda kortere, gjør som du vil du. 

Helt enig med deg. Men du vet, der man har blitt fortalt at sånn er det så henger det igjen. 😉 Men ja, jeg er enig at det blir rart å mene at alkohol er greit Fredag og Lørdag men ikke Mandag-Torsdag.

Jeg spurte min samboer i går om han ville ha en boks øk., Men da fikk jeg til svar at man drikker ikke midt i uka . 

Gjest Axl Rose
Skrevet

Skjer ofte det. Gir faen i om det er helg eller ukedag. Er jeg tørst så er jeg tørst.

Skrevet
Akkurat nå, Brunhilde skrev:

Jeg ser ikke problemet i å drikke alkohol i ukedagene dersom du ikke har ferie. Med måte, vel å merke. ;)

Jeg sover vanligvis dårlig etter at jeg har drukket alkohol derfor drikker jeg aldri alkohol i hverdagen :)

Men det er selvfølgelig ikke et problem å drikke alkohol med måte for andre i hverdagen :) 

Skrevet

Ja, tar gjerne en øl eller et glass vin på en ukedag. Ekstra deilig etter en lang dag på jobb eller skole!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...