Gå til innhold

Vekt som måler fettprosent

philippa starck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smart Club hadde en rett før jul i alle fall... Jeg har sett en på Elkjøp også, men de er inni h... dyre

HER er Elkjøp sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La boheme ikke innlogget

Så vidt jeg har hørt er disse vektene veldig unøyaktige, så vet ikke om det er verdt investeringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hvordan kan en sånn vekt, vite hva som er fett og hva som er muskel? Vi er jo alle ulike i kroppsbygningen, og derfor lurer jeg på hvordan den kan vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av disse vektene måler fettprosent ved å sende små eletriske impulser igjennom kroppen. Prosenten blir dermed regnet utifra hvilken type motstand disse møter osv. Men jeg har heller ikke hørt at disse skal være så veldig nøyaktige. Hadde heller investert i en fettklype..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler og fettvev har vel ulik tetthet, skulle jeg tro, og det er vel det som er utgangspunktet for slike vekter. Men de er beryktet som unøyaktige; den beste måten for å finne fettprosenten, er fortsatt den gode gamle klypemetoden (og lenge leve (lykkelig) uvitenhet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor du får tak i, vet jeg ikke, men du måler tykkelsen på fettlaget på en rekke forhåndsdefinerte punkter på kroppen, og utfra det kan du regne deg fram til en ganske nøyaktig fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...