AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 Jeg bor i blokk. Tredje etasje. Blokken ligger i en skråning, så det blir som andre etasje når man står på verandaen, men tredje etasje fra soveromsvinduene. På sønnen min sitt soverom er det installert en krok, skrudd fast i karmen, og ved siden av henger en boks med et såkalt branntau. Man skal hekte branntauet fast i kroken og fire seg ned i tilfelle brann. Dette er altså rømningsmetode ut av vinduet i tilfelle brann når vi ikke kan benytte oppgangen og trappene, hvis det er flammer og røyk der. Jeg kunne imidlertid tenke meg en nødutvei til i boligen, fra verandasiden (motsatt side av leiligheten ifht soverommene). Er denne brannstigen da bedre enn et tau? Tau er litt vriene å fire seg ned i, mens en trapp kan man klatre og få støtte under føttene nedover? Ser for meg at man må være litt sterk i nevene og armene for å fire seg ned i et tau. Det må vel være bedre med stige? Og hva mener dere om nettbutikken jeg linker til? Seriøst sted? De har alle opplysninger gitt på nettsiden, fra telefonnummer og fysisk adresse til org.nr. Anonymkode: 75b8a...d79
Gjest Blondie65 Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 Denne skal jo ikke monteres, men oppbevares i rommet og "slenges ut" fra vinduskarmen ved brann. Siden det ikke er allverdens avstand ned (tre etasjer) ser det jo greit ut.
Monstrum Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 Den brannstigen er veldig enkel å bruke, og overraskende stabil Vi kjøpte vår på Jula tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå