Gjest lmari Skrevet 9. januar 2005 #1 Skrevet 9. januar 2005 Kan man egentlig gifte seg i kirken på en hverdag? På en helt vanlig torsdag, feks? Kanskje dumt spørsmål, men jeg bare lurer.....
TeddyToria Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 Å jada, så vidt jeg vet tillater de fleste kirker det... Men du bør jo forhøre deg med meningheten akkurat der du bor! Ei venninne av meg giftet seg på en fredag, fordi lørdagen var opptatt, og det var ikke noe problem!
magnhild Skrevet 9. januar 2005 #3 Skrevet 9. januar 2005 Jeg eller vi da, skal gifte oss på en fredag. Ikke noe problem, men vi måtte ta det litt tidligere enn vi ønsket oss det... Men sånn er det jo bare. Det var i alle fall ikke noe problem!!
Gjest lmari Skrevet 9. januar 2005 #4 Skrevet 9. januar 2005 Takk for svar, jenter! Men du bør jo forhøre deg med meningheten akkurat der du bor! Skal formidle beskjeden videre til de som skal gifte seg, jeg! Det er nemlig ikke jeg!
smilepia Skrevet 10. januar 2005 #5 Skrevet 10. januar 2005 Kan man egentlig gifte seg i kirken på en hverdag? På en helt vanlig torsdag, feks? Kanskje dumt spørsmål, men jeg bare lurer..... Det er helt mulig det, men dere må spørre presten som er "på jobb" først. Dessuten er det enkelte dager i året kirken ikke ønsker å holde vielser, men det er gjerne fordi de sammenfaller med andre kirkelige begivenheter (kristi himmelfarts dag f.eks)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå