AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 Jeg er veldig glad i ham. Han har kvinnelige venner og er ikke en typisk undertrykkende muslim. Han ber ja..følger ramadan, drikker ikke. Dette er ikke noe problem for meg så lenge han respekterer våres kultur og det gjør han. Men det er forholdet til familie jeg tenker på. Det virker som muslimer har mye mer respekt og nærhet til sin familie enn oss. Jeg har ikke det forholdet til familien som han har med sin. Noen som vil si litt om muslimenes syn?:) Anonymkode: e5d01...0bf
Sofie31 Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i ham. Han har kvinnelige venner og er ikke en typisk undertrykkende muslim. Han ber ja..følger ramadan, drikker ikke. Dette er ikke noe problem for meg så lenge han respekterer våres kultur og det gjør han. Men det er forholdet til familie jeg tenker på. Det virker som muslimer har mye mer respekt og nærhet til sin familie enn oss. Jeg har ikke det forholdet til familien som han har med sin. Noen som vil si litt om muslimenes syn?:) Anonymkode: e5d01...0bf Tror ikke dette er så veldig avgjørende. Heller hvor viktig det er for ham at du har like holdninger på akkurat dette temaet. Men hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen? Jeg føler det er helt andre problemer som bruker å dukke opp en akkurat dette spørsmålet her.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Skrevet 25. juli 2017 Har familien hans møtt deg? Har vært borti tilfeller hvor de godtar at sønn dater norske jenter, men får ikke gifte seg med dem. Anonymkode: 279b1...700 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 Muslimers familieorienterte syn skyldes helt andre ting enn du tror. For å få et virkelig bilde av hans holdninger til familie, bør du observere hvordan han behandler sine søstre. Får søstrene ha norske kjærester og han forsvarer deres rett til sosial omgang med norske gutter, så har du ingenting å bekymre deg for. I motsatt fall, bør du få en pekepinn på hvordan livet ditt kommer til å bli. Men for all del, noen trives utmerket med å være sin manns eiendel. Anonymkode: 43709...ef8 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 Eksen min er muslim. Foreldrene var Ok liberale. Men han drakk og ba ikke, fastet ikke heller pga helsen. Vi hadde en del uenigheter om hvordan vi ville oppdra eventuelle barn fordi han var veldig familieorientert og de møttes hele tiden osv. Han ønsket muslimske barn med samme tankegang som seg selv (forsåvidt helt greit fordi han delte min kultur sånn sett), mens jeg ønsket å døpe og konfirmasjon. Man møter på noen utfordringer, men er jo dagliglivet som er viktigst. Og alt man hører om å styre unna muslimer stemmer kun for fåtallet. Jeg ble behandlet langt bedre med han og familien hans enn min eks før han. Ekssvigermor ordnet til og med bursdag for meg, men ikke for brorens muslimske kjæreste. Husker det oppsto diskusjon fordi broren ikke aksepterte forskjellsbehandling. Du må lære å kjenne gutten godt! Det er viktigst! Som med alle andre menn/kvinner man vil innlede forhold til. Anonymkode: 40f3e...f04 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 Det du må spørre deg om er hvordan livet deres sammen blir. Religion er ofte ganske sårt å diskutere da begge parter gjerne har veldig sterke meninger om det. Hvilken religion skal eventuelle barn ha? Omskjæres? Forventes det at du konverterer? kan dere bo sammen uten å være gift? skal du spise mens han faster? hva synes han om at du drikker? Må du dekke deg til når han får besøk hjemme hos dere? Anonymkode: 3cfaa...4e5
BerntHulken Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 (endret) På 25.7.2017 den 16.44, AnonymBruker skrev: Endret 24. april 2018 av æøå* 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 14 minutter siden, Steffieboy skrev: Har han søstre? Ville han godtatt at hun eller de ble sammen med en norsk mann? Sier han nei til sistnevnte kan vi utelukke at de har mer respekt og nærhet til sin familie. Hva har det med respekt og nærhet å gjøre? For et idiotisk eksempel. Er han religiøs, så vil han kanskje ikke gå imot sin religion og la sine søstre gifte seg med en ikke-muslim. Og han selv kan heller ikke gifte seg med en som ikke er muslim, jøde eller kristen. Anonymkode: cbf9b...c5b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har vært sammen med 2 muslimer, de var ikke veldig religiøse. Men ikke rot deg borti de... de kan gi deg kjærlighet på en måte du aldri vil oppleve før eller siden. Men det er ikke verdt det i lengden. Jeg lærte på den harde måten... Anonymkode: 96d72...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har vært sammen med 2 muslimer, de var ikke veldig religiøse. Men ikke rot deg borti de... de kan gi deg kjærlighet på en måte du aldri vil oppleve før eller siden. Men det er ikke verdt det i lengden. Jeg lærte på den harde måten... Anonymkode: 96d72...e1b Kjærlighet jeg aldri vil oppleve? Og hvordan lærte du på den harde måten? Anonymkode: e5d01...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 Kan jeg få kjæresten din? Jeg er muslim. Han trenger ikke deg Anonymkode: 56112...095
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 Dette kommer an på om familien hans er liberale eller strenge muslimer. Om familien godtar deg selv om du er norsk (?), så vil de jo respektere deg og ha godt forhold til deg. Det som kan være problemer er om du konverterer deg til Islam eller ikke. Eller om barn skal bli omskjært? osv... Hilsen en muslimsk jente, 17 år. Anonymkode: 0096b...6a3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #13 Skrevet 26. juli 2017 kjenner et par der han er muslim og hun er katolikk. Deres familier er vel mer religiøse enn dem, men det fungerer Anonymkode: 6c3c7...2b3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #14 Skrevet 26. juli 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i ham. Han har kvinnelige venner og er ikke en typisk undertrykkende muslim. Han ber ja..følger ramadan, drikker ikke. Dette er ikke noe problem for meg så lenge han respekterer våres kultur og det gjør han. Men det er forholdet til familie jeg tenker på. Det virker som muslimer har mye mer respekt og nærhet til sin familie enn oss. Jeg har ikke det forholdet til familien som han har med sin. Noen som vil si litt om muslimenes syn?:) Anonymkode: e5d01...0bf Hvor gravalvorlig går du til verks når du har vurdert andre potensielle ikke-muslimske kjærester? Selv om du skulle bli sammen med ham betyr ikke det nødvendigvis at dere skal gifte dere og få barn. Du er bare nødt til å bli kjent med ham og de rundt ham, kulturen og se om hvordan dere fungerer sammen. For en litt praktiserende person som ham kan alkohol og utsvevende livsstil skape barrierer bare så du vet det. Dette med barn, omskjæring, bekledning ol. bør strengt tatt ikke bli noe tema før dere er blitt trygge på hverandre. Anonymkode: d534e...5a4
BerntHulken Skrevet 26. juli 2017 #15 Skrevet 26. juli 2017 (endret) På 26.7.2017 den 15.11, AnonymBruker skrev: Endret 24. april 2018 av æøå*
Gjest Marsvinet Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 På 25.7.2017 den 16.44, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i ham. Han har kvinnelige venner og er ikke en typisk undertrykkende muslim. Han ber ja..følger ramadan, drikker ikke. Dette er ikke noe problem for meg så lenge han respekterer våres kultur og det gjør han. Men det er forholdet til familie jeg tenker på. Det virker som muslimer har mye mer respekt og nærhet til sin familie enn oss. Jeg har ikke det forholdet til familien som han har med sin. Noen som vil si litt om muslimenes syn?:) Anonymkode: e5d01...0bf Alle muslimer er ikke en kopi av hverandre... du må nesten spørre ham selv. Om han ikke introduserer deg til familien eller i det minste forteller dem om deg, så ville jeg droppet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå