Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det så nyttig med nettbrett at det er verdt prisen? Har aldri hatt et nettbrett før, og vurderer en ipad. Har en svær pc som kan bli tung å drasse med seg til forelesninger hver dag, derfor tenker jeg nettbrett kan være en ok løsning. Men vil jo gjerne vite om det er verdt pengene. 

Hva bruker du nettbrettet til? Og har du noe anbefaling med tanke på hvilket nettbrett det lønner seg å satse på når man først kjøper et? 

Endret av Olava
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne opp jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke nettbrett, men de jeg kjenner som har nettbrett og bruker det til studiene har nettbrett med eksternt tastatur. 

Anonymkode: ec402...372

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke nettbrett, men de jeg kjenner som har nettbrett og bruker det til studiene har nettbrett med eksternt tastatur. 

Anonymkode: ec402...372

Ja tenkte å investere det i samme slengen, for jeg vil jo at det skal være lett å skrive på så lenge jeg skal bruke det til notater på universitetet. Men har liksom ikke helt bestemt meg for om jeg tør å satse i et nettbrett ennå (koster jo en del penger). Derfor jeg trenger litt argumenter herfra :) 

Skrevet

Håper på flere svar🤔

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne på 3. året på bacheloren min. Jeg har ikke nettbrett og ser ikke poenget med det. Har en PC som er liten/middels i størrelse, men pleier ikke ta med den på forelesning heller. Jeg noterer for hånd fordi jeg da lærer mye bedre enn om jeg noterer på PC og det er utrolig greit å få oversikt i en skrivebok. Har kun med PC når vi skal skrive oppgaver. 

Anonymkode: fa37c...78b

• Liker 3
Skrevet

Hadde anbefalt en ny PC i det tilfelle for å være ærlig. iPad har begrenset med programmer, lagringsmuligheter, vanskelig å koble til ekstern skjerm/projektor, etc etc. Android nettbrett har mye av de samme problemene samt de kan du i det minste stikke en minnepinne og mus i. Windows nettbrett med avtagbart tastatur er mer aktuelt vil nå jeg si, men de koster gjerne mer for samme maskinvare og har som regel færre inganger. 

Jeg ville anbefalt å bare kjøpe en ny pc, de veier veldig mye mindre enn de gjorde for noen få år siden, så jeg tviler på at vekt blir et stort problem.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker nettbrett på jobb. For å notere og vise kart og tenge. Funker bedre enn penn og papir når det er mørkt.

1 minutt siden, Jonencloud skrev:

Hadde anbefalt en ny PC i det tilfelle for å være ærlig. iPad har begrenset med programmer, lagringsmuligheter, vanskelig å koble til ekstern skjerm/projektor, etc etc. Android nettbrett har mye av de samme problemene samt de kan du i det minste stikke en minnepinne og mus i. Windows nettbrett med avtagbart tastatur er mer aktuelt vil nå jeg si, men de koster gjerne mer for samme maskinvare og har som regel færre inganger. 

Jeg ville anbefalt å bare kjøpe en ny pc, de veier veldig mye mindre enn de gjorde for noen få år siden, så jeg tviler på at vekt blir et stort problem.

Hvis man vil koble på eksternt kan man jo bare bruke telefonen? Samsungen min har jo overgang til hdmi, og usb og alt. Den er tilnærmet pc.

Skrevet
44 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg bruker nettbrett på jobb. For å notere og vise kart og tenge. Funker bedre enn penn og papir når det er mørkt.

Hvis man vil koble på eksternt kan man jo bare bruke telefonen? Samsungen min har jo overgang til hdmi, og usb og alt. Den er tilnærmet pc.

Sant, men det er en viss læringskurve for å behandle filer, duplisere skjerm og sånt på Android. De fleste vet allerede hvordan dette gjøres i Windows. og mange skoler er fortsatt stuck med vga projektorer 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Jonencloud skrev:

Sant, men det er en viss læringskurve for å behandle filer, duplisere skjerm og sånt på Android. De fleste vet allerede hvordan dette gjøres i Windows. og mange skoler er fortsatt stuck med vga projektorer 

Plug and play på S8+. Mye lettere enn pc.

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt nettbrett før, men ble aldri helt fortolig med det. Syntes det ble for lite og trøbblete å navigere raskt. Trives bedre med penn/papir eller en liten laptop (13 tommer skjerm). Når jeg studerte brukte jeg for det meste penn/papir på forelesninger siden jeg syntes det var enklere å fokusere på det foreleseren sa istedenfor å trykke på nettbrettet. Personlig ville jeg heller lagt 6-8 000 kr i en ny pc. Rent økonomisk så gir en stasjonær pc mest for pengene og man har mulighet til å oppgradere hardwaren ganske enkelt noen år frem i tid. Hvis man har en ok skjerm i tillegg kan den brukes som "TV" . Man finner også bra bærbare til den prisen hvis man skal bruke den til dagligdagse ting og skriving.

Anonymkode: 122c6...e81

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Det fikk meg til å tenke meg om. Tror jeg får vente og se hvordan det går når jeg kommer i gang med året. Er vant til å skrive for hånd uansett egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt nettbrett (iPad) med tastatur, og det blir veldig lite å skrive på. Jeg hadde heller kjøp en ny PC. Mange snasne ultrabooks fra Lenovo og asus som ikke koster skjorta (vel, 5000+ må du regne med, men det er ikke stort dyrere enn en ny iPad med tilbehør).

Anonymkode: 0d532...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...