AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Del Skrevet 25. juli 2017 Hei. For 4 måneder siden hadde jeg samtale med min saksbehandler på NAV, hvor vi ble enige om at jeg ønsket å "fremme ufør". Jeg fikk beskjed om at saksbehandler skulle følge saken min til den var ferdigbehandlet. Jeg tolket dette som at jeg fra den datoen faktisk søkte ufør, og at jeg ventet på svar om jeg fikk dette eller ikke. I dag fikk jeg melding om at "saken din er ferdigbehandlet, du kan søke ufør". Jeg trodde all denne informasjonssamlingen var for å faktisk dokumentere sykdommen min for å kunne gi meg endelig svar? Hvorfor får jeg først nå beskjed om at jeg kan sende søknad? Kunne jeg ikke gjort det dagen vi hadde samtalen? Anonymkode: 2c8b5...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2 Del Skrevet 25. juli 2017 Du må skrive søknad om uføretrygd og signere på den, uten søknad har ikke nav noe å saksbehandle. Anonymkode: bb096...414 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Del Skrevet 25. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må skrive søknad om uføretrygd og signere på den, uten søknad har ikke nav noe å saksbehandle. Anonymkode: bb096...414 Ja, forstår dette. Lurer bare på hvorfor jeg ikke ble fortalt at jeg kunne sende søknaden allerede dagen vi snakket om det. Jeg har nå sendt søknaden, og ble ikke bedt om å undertegne noe sted. Var elektronisk. Var kun spørsmål om sivilstand og arbeid. Anonymkode: 2c8b5...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Del Skrevet 25. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, forstår dette. Lurer bare på hvorfor jeg ikke ble fortalt at jeg kunne sende søknaden allerede dagen vi snakket om det. Jeg har nå sendt søknaden, og ble ikke bedt om å undertegne noe sted. Var elektronisk. Var kun spørsmål om sivilstand og arbeid. Anonymkode: 2c8b5...730 Fordi de vil ha alt klart på forhånd. Det er slik de får ned saksbehandlingstidene. Tok et år og sju måneder før alle mine papirer var klar, og deretter et halvt år saksbehandlingstid på selve uføresaken. Først skal man vite at alle tiltak er ferdige, så skal man ha alt man trenger av legeerklæringer, så skal det skrives en grundig nok AEV, så skal den sendes til et annet kontor for sjekk om de mener det går gjennom eller om noe mangler, og så kan du sende søknaden Det hadde tatt like lang tid om du sendte den da også, det spiller strengt tatt ingen rolle. Anonymkode: 5667d...ec6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Del Skrevet 25. juli 2017 TS her. Det er jo også tydelig at de faktisk behandlet noe. Jeg kunne følge med på status i saken på NAV.no, og der stod det også "En søknad er under behandling". Men jeg antar at de bare samlet inn alle dokumenter og slikt før jeg faktisk kunne sende "papirsøknaden". Anonymkode: 2c8b5...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #6 Del Skrevet 25. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi de vil ha alt klart på forhånd. Det er slik de får ned saksbehandlingstidene. Tok et år og sju måneder før alle mine papirer var klar, og deretter et halvt år saksbehandlingstid på selve uføresaken. Først skal man vite at alle tiltak er ferdige, så skal man ha alt man trenger av legeerklæringer, så skal det skrives en grundig nok AEV, så skal den sendes til et annet kontor for sjekk om de mener det går gjennom eller om noe mangler, og så kan du sende søknaden Det hadde tatt like lang tid om du sendte den da også, det spiller strengt tatt ingen rolle. Anonymkode: 5667d...ec6 Skjønner. Jeg tenkte det måtte være noe sånt. Takk for svar! Antar jeg har vært heldig med selve tiden det tok å gjøre alt klart da. Anonymkode: 2c8b5...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå