Gå til innhold

Burde jeg skrive innlegg? Psykisk helse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 15 år. Jeg ønsker å dele min historie med hjelpeapparatet. Jeg har hatt omfattende kontakt med politi, helsevesen og barnevern og ønsker spesielt å rette kritiske blikk mot helsevesenet. Hva er fordelene og ulempene med å stå ut med fullt navn?

Anonymkode: 2c5c9...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du skal stå frem med fullt navn. Og i hvertfall ikke så lenge du er mindreårig. Det er noe som vil bli hengende ved deg så lenge du lever og jeg er stygt redd for at du kommer til å angre. 

Ville nok heller ikke skrevet anonymt, i og med at det også kan være lett å kjenne igjen. 

Vent noen år og se om du tenker annerledes som voksen. 

• Liker 4
Gjest C.Tramell
Skrevet

Husk at det vil kunne hefte ved deg i lang tid, og at du kanskje en gang ønsker å legge fortiden helt bak deg og begynne på nytt med blanke ark. Da kan dette bli liggende der som en evig påminner om en vanskelig tid, og du kan risikere at folk som får det opp ved søk forhåndsdømmer eller skaper seg et feilaktig bilde av deg. Hvis du var ungen min ville jeg prøve å overtale deg til å skrive anonymt og heller vente noen år og se om du fortsatt føler for  å stå fram med navn. Mye kan forandre seg i løpet av et par år, og særlig når man er ung. Lykke til, hva du enn bestemmer deg for å gjøre!

AnonymBruker
Skrevet

Er enig med de over at du burde vente noen år, i alle fall til du blir 18 år.

Anonymkode: ec572...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Mange godt voksne mennesker vil slenge dritt om deg på nettet, at du er 15 er det få som bryr seg om når du tar opp kontroversielle temaer. 

Arbeidsgivere i fremtiden vil være veldig klar over din historie med psykisk sykdom, møte med politi osv. Vi har ikke et så åpent og aksepterende samfunn at det ville vært like lett for deg å få jobb som andre. Du ville bli sett på som en risiko, en person som lett ville ende opp som sykmeldt og kanskje ufør. At du gikk ut i media kan være tegn på at du er konfronterende og lite samarbeidsvillig.

Venner og familie av deg vil i verste fall begynne på se på deg annerledes- på en negativ måte. Noen vil kanskje kutte kontakt med deg.

Anonymkode: 054bf...681

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan ta kontakt med forandringsfabrikken? Der kan du bidra. 

Anonymkode: da4e0...501

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er ei jente på 15 år. Jeg ønsker å dele min historie med hjelpeapparatet. Jeg har hatt omfattende kontakt med politi, helsevesen og barnevern og ønsker spesielt å rette kritiske blikk mot helsevesenet. Hva er fordelene og ulempene med å stå ut med fullt navn?

Anonymkode: 2c5c9...283

Du kan også stille dette spørsmålet på ung.no eller Sidetmedord. no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...