AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 (endret) Har ei datter på 17 år som veier 47 kg. Hun har alltid vært slik og spiser normal mat. Frokost,lusj,middag og kvelds. Nå har hun funnet ut at hun vil trene.. Kun for å bli i bedre form sier hun. Men jeg følger helt klart med fordi jeg synes hun er tynn. Men hva bør hun nå spise for og ha nok i kroppen. Anonymkode: a24eb...90d Jeg har endret innlegget i henhold til reglene om høyde og vekt. Les festet innlegg.sofie777, mod Endret 25. juli 2017 av sofie777
Pringle Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 Hun må spise mer mat. Spør du om hvordan du skal få henne til å spise mer? Det er ikke like lett å svare på! Det kan du kanskje ikke få til heller. Snakk med lege og be om henvisning til ernæringsfysiolog og/eller psykolog.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, Pringle skrev: Hun må spise mer mat. Spør du om hvordan du skal få henne til å spise mer? Det er ikke like lett å svare på! Det kan du kanskje ikke få til heller. Snakk med lege og be om henvisning til ernæringsfysiolog og/eller psykolog. Jeg spurte nok litt feil. Det jeg tenkte på er om hva og hvordan hun bør spise for og ikke bli tynnere.. Jeg er jo glad hun gjør dette for å få bedre kondis og holde kroppen i form. Men kanskje ikke høyde og vekt er så ille på henne? Men hun er bevist på sunn mat. Glad i fisk og spiser kun grovt brød med sundt pålegg på skole og før hun drar Anonymkode: a24eb...90d 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 Jeg veide omtrent det samme som henne da jeg var 17 og trente og spiste masse. Husk at hun fremdeles er tenåring, og da gjelder ikke voksen-BMI. Det er fint du følger med, men håper ikke du blir hysterisk. Jeg hadde virkelig ikke likt det om folk gjorde en issue utav min vekt. Noen er bare tynne, og du sier hun alltid har vært det, så det er nok bare sånn hun er. Jeg er nå 24 år og åtte kilo tyngre, så det går seg ofte til Anonymkode: 386fb...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Skrevet 25. juli 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg veide omtrent det samme som henne da jeg var 17 og trente og spiste masse. Husk at hun fremdeles er tenåring, og da gjelder ikke voksen-BMI. Det er fint du følger med, men håper ikke du blir hysterisk. Jeg hadde virkelig ikke likt det om folk gjorde en issue utav min vekt. Noen er bare tynne, og du sier hun alltid har vært det, så det er nok bare sånn hun er. Jeg er nå 24 år og åtte kilo tyngre, så det går seg ofte til Anonymkode: 386fb...bf1 Jeg er ikke hysterisk😊 men siden hun ikke har så mye ekstra kg på kroppen så trenger hun ikke trene masse og gå ned mer. Jeg tenkte mer på hva som er ok og spise før hun drar og trener? Og etter trening😊 Anonymkode: a24eb...90d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #6 Skrevet 25. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke hysterisk😊 men siden hun ikke har så mye ekstra kg på kroppen så trenger hun ikke trene masse og gå ned mer. Jeg tenkte mer på hva som er ok og spise før hun drar og trener? Og etter trening😊 Anonymkode: a24eb...90d Hun bør ikke spise så mye rett før trening. En banan og noen nøtter feks. Og det hun liker å spise rett etter trening. Jeg drikker sjokomelk på vei hjem fra trening. Trening øker appetitten så hun kommer nok til å få mer matlyst og trenge større porsjoner. Anonymkode: 386fb...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 Jeg veide omtrent det samme da jeg var 15-16 år, og da spilte jeg fotball tre kvelder i uka. Spiste ikke noe mer da enn jeg gjør nå. Veier noen få kilo mer nå og trener litt av-og-på. Når man er naturlig slank er kroppen ofte flink til å regulere seg, så du trenger nok ikke bekymre deg. Mest sannsynlig får hun litt mer matlyst av treningen og får i seg det hun trenger. Jeg har vært tynn hele livet og trent masse i ungdommen, men jeg har aldri tenkt over mat og kalorier. Og det har ingen rundt meg heller. Du kan jo foreslå et lite måltid til? Trenger ikke være mer enn et par knekkebrød, yoghurt og frukt eller liknende Anonymkode: 8cfd0...adb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå