Gå til innhold

Skolesekk til universitetet :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har endelig kommet inn på studier, og lurer på om noen av dere har en sekk dere er ekstra godt fornøyd med? Vil ha en som har plass til laptop, grei plass til noen bøker, matpakke og en drikkeflaske. Gjerne med vanntett lomme til pc, helt vanntett sekk eller mulighet for å kjøpe til regntrekk.

Farger og modell er ikke så viktig, men den bør være god på ryggen (ha polstring), og pris fra 500-1000. Har sett på de vanligste merkene som beckman og fjellreven, men fant ingen jeg likte der og synes de var litt dyre utifra hva man får. Er det kanskje noen butikker i Oslo eller Trondheim som har stort utvalg så man kan prøve?

Anonymkode: 9ccba...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gratulerer med studieplass! Jeg har vært veldig fornøyd med skolesekkene til Bergans. De er solide og behagelige, og jeg syns de er enkle og pene i designet (ligner overhodet ikke på tursekkene, altså). Tror jeg betalte rundt 700 for min, men det er vel kanskje 7-8 år siden, da. :) 

Edit: De ligner overhodet ikke på tursekkene rent estetisk, men Bergans kan en ting eller to om ergonomi som de også bruker i skolesekkene. 

Endret av Dove
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, da skal jeg sjekke ut de når jeg drar ut for å handle - har de disse sekkene på vanlige sportsbutikker?

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Osprey på det sterkeste! Er du kvinne finnes det dekker laget spesielt for det. Stroppene kan justeres opp og ned sånn at de ikke klemmer rett på puppene og man kan like godt bruke den på fjelltur som på skolen. Jeg har selv modellen Flare. Den tåler mye vann, men bruker regntrekk om det pøsregner. Kjøpte den på lokal type sport og friluftslivsbutikk. 

Anonymkode: 70542...9f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anbefaler Osprey på det sterkeste! Er du kvinne finnes det dekker laget spesielt for det. Stroppene kan justeres opp og ned sånn at de ikke klemmer rett på puppene og man kan like godt bruke den på fjelltur som på skolen. Jeg har selv modellen Flare. Den tåler mye vann, men bruker regntrekk om det pøsregner. Kjøpte den på lokal type sport og friluftslivsbutikk. 

SEKKER. Ikke dekker 

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Anbefaler Osprey på det sterkeste!

Takk! Har sett noen av disse på nett og de er veldig fine å se på, men har ikke sett noen vanlige kjedebutikker som har de i nærheten, men håper jeg kommer over en så jeg får prøvd :)

Skrevet

Fjellräven har veldig tynne reimer og man får lett vondt i rygg og skuldre av sekkene, så jeg ville ikke anbefalt de til skolesekk uansett. Bergans og Beckmann har gode sekker. Sportsbutikker (Bergans) og bokhandlere (Beckmann) selger disse. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk GMAX og XXL, begge finnes i Trondheim. Har selv Haglöfs tight pro, veldig god sekk!

Anonymkode: 9326f...bdc

Skrevet

Jeg har en Troll sekk (35L), som du blant annet får på Ark bokhandel. Veldig fornøyd med polstring, gode stropper og flere forskjellige rom med plass til alt du trenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det ble osprey questa til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...