AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Del Skrevet 25. juli 2017 Hei. I mai ble jeg sparket av en helt ugyldig grunn og sliter med å finne ny jobb (gjør så godt jeg kan og søker på alt). For en liten stund siden fant jeg ut at jeg er er gravid med termin i slutten av januar. Får dagpenger fom september og sambo har en god og stabil lønn. Vet at jeg får engangsstønad og at jeg får barnetrygd, hvilke andre ting har jeg rett på/kan søke om ift graviditet, fødsel og ungen? Forhåpentligvis har jeg fått en jobb innen ungen kommer så jeg ikke behøver å søke så mye, men fint å ha noe å gå etter. Trist å la sambo stå på alle utgifter :/ Anonymkode: fbc1e...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2 Del Skrevet 25. juli 2017 Du ser altså på "ungen" som en inntekskilde? Spesielt.. Anonymkode: f89a6...419 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Del Skrevet 25. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser altså på "ungen" som en inntekskilde? Spesielt.. Anonymkode: f89a6...419 Nei absolutt ikke!!! Hvor fikk du det fra? Vil veldig gjerne delta økonomisk og at ungen skal ha det godt. Selvom sambo har en stabil og god lønn, er det ikke dermed sagt at han har like god lønn til en ekstra... Anonymkode: fbc1e...58e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Del Skrevet 25. juli 2017 Telefonselgere trengs det alltid masse av! Der lover jeg deg du får jobb på dagen og enkelte stedet har sånn oppsett at du til og med kan gjøre det fra egen stue. Anonymkode: 9f073...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 25. juli 2017 #5 Del Skrevet 25. juli 2017 Dersom du ikke får deg jobb slik at du tjener opp rettigheter til permisjonspenger er det kun engangsstønad og barnetrygd du får. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 25. juli 2017 #6 Del Skrevet 25. juli 2017 (endret) Ta en telefon til nav og hør med dem Det enkle er ofte det beste. hvis du ble sparket for en ugyldig grunn, så ville jeg tatt en telefon til jusshjelpen Edit: evt fagforeningen Endret 25. juli 2017 av altflyter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #7 Del Skrevet 25. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser altså på "ungen" som en inntekskilde? Spesielt.. Anonymkode: f89a6...419 Dette må du ha skrevet kun for å få oppmerksomhet, for SÅ galt kan det ikke være mulig å tolke noe som er skrevet. Ts, håper det løser seg. Heldigvis har dere èn inntekt, så noen krise er det vel ikke? Anonymkode: 9f2a9...12b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. juli 2017 #8 Del Skrevet 25. juli 2017 Men hvis du ble oppsagt, uavhengig av om det var saklig eller ikke, så vil du jo ha krav på dagpenger allerede nå hvis du sluttet å jobbe i mai. Og hvis du har vært i jobb eller mottatt dagpenger i 6 av de siste 10 månedene før fødsel så vil du jo også ha krav på permisjonspenger. Det høres rett og slett ut som du bør kontakte NAV så fort som mulig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #9 Del Skrevet 25. juli 2017 Enig i at dette høres rart ut. Karantenetiden er 8 uker, og det er bare aktuelt i de tilfellene hvor man har sagt opp frivillig eller fått sparken av årsaker man selv er skyld i. Anonymkode: 9aaa1...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #10 Del Skrevet 25. juli 2017 28 minutter siden, altflyter skrev: Ta en telefon til nav og hør med dem Det enkle er ofte det beste. hvis du ble sparket for en ugyldig grunn, så ville jeg tatt en telefon til jusshjelpen Edit: evt fagforeningen Arb.plassen har vært så " snill "mot meg og lagt deg fram som om jeg er skyld i det. Har prøvd å få det rettet opp, uten hell, og nå er jeg så sliten, og med en unge på vei, flytting, jobbsøking +++ så orker jeg ikke kampen lenger. Tar hva som helst av jobb nå og så får jeg eventuelt bare se etter noe bedre etterhvert som det passer seg Anonymkode: fbc1e...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #11 Del Skrevet 25. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at dette høres rart ut. Karantenetiden er 8 uker, og det er bare aktuelt i de tilfellene hvor man har sagt opp frivillig eller fått sparken av årsaker man selv er skyld i. Anonymkode: 9aaa1...578 Som nevnt tidligere: Arb.plassen har vært så " snill "mot meg og lagt deg fram som om jeg er skyld i det. Har prøvd å få det rettet opp, uten hell, og nå er jeg så sliten, og med en unge på vei, flytting, jobbsøking +++ så orker jeg ikke kampen lenger. Tar hva som helst av jobb nå og så får jeg eventuelt bare se etter noe bedre etterhvert som det passer seg Anonymkode: fbc1e...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #12 Del Skrevet 25. juli 2017 Usj, det er en sånn arbeidsplass, ja. Ønsker deg lykke til med jobbsøking, håper du finner noe. Anonymkode: 9aaa1...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #13 Del Skrevet 25. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at dette høres rart ut. Karantenetiden er 8 uker, og det er bare aktuelt i de tilfellene hvor man har sagt opp frivillig eller fått sparken av årsaker man selv er skyld i. Anonymkode: 9aaa1...578 Karantenetiden har blitt forlenget til 12 uker. I påvente av dagpenger kan man søke sosialstønad. Anonymkode: c2544...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #14 Del Skrevet 25. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Karantenetiden har blitt forlenget til 12 uker. I påvente av dagpenger kan man søke sosialstønad. Anonymkode: c2544...913 Det visste jeg ikke. Takk for oppdateringen Anonymkode: 9aaa1...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #15 Del Skrevet 25. juli 2017 Det er som @asterix sier. Så det beste er å ta kampen eller søke desperat videre. Anonymkode: aa313...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #16 Del Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. I mai ble jeg sparket av en helt ugyldig grunn og sliter med å finne ny jobb (gjør så godt jeg kan og søker på alt). For en liten stund siden fant jeg ut at jeg er er gravid med termin i slutten av januar. Får dagpenger fom september og sambo har en god og stabil lønn. Vet at jeg får engangsstønad og at jeg får barnetrygd, hvilke andre ting har jeg rett på/kan søke om ift graviditet, fødsel og ungen? Forhåpentligvis har jeg fått en jobb innen ungen kommer så jeg ikke behøver å søke så mye, men fint å ha noe å gå etter. Trist å la sambo stå på alle utgifter :/ Anonymkode: fbc1e...58e Hvorfor får du ikke dagpeger før o september? Du kan gå inntil 4 måneder uten inntekt å likevel ha krav på foreldrepenger. Jeg ville spurt NAV om hjelp her Anonymkode: 4f554...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #17 Del Skrevet 25. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får du ikke dagpeger før o september? Du kan gå inntil 4 måneder uten inntekt å likevel ha krav på foreldrepenger. Jeg ville spurt NAV om hjelp her Anonymkode: 4f554...5fe og dagpenger teller også som inntekt Anonymkode: 4f554...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #18 Del Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. I mai ble jeg sparket av en helt ugyldig grunn og sliter med å finne ny jobb (gjør så godt jeg kan og søker på alt). For en liten stund siden fant jeg ut at jeg er er gravid med termin i slutten av januar. Får dagpenger fom september og sambo har en god og stabil lønn. Vet at jeg får engangsstønad og at jeg får barnetrygd, hvilke andre ting har jeg rett på/kan søke om ift graviditet, fødsel og ungen? Forhåpentligvis har jeg fått en jobb innen ungen kommer så jeg ikke behøver å søke så mye, men fint å ha noe å gå etter. Trist å la sambo stå på alle utgifter :/ Anonymkode: fbc1e...58e Meldte du deg ikke ledig med en gang du fikk sparken? Kontaktet du organisasjonen din da du ble forsøkt sagt opp usaklig? Hvorfor får du ikke dagpenger før 3 mnd etter at du mistet jobben? Anonymkode: 88a53...a87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 25. juli 2017 #19 Del Skrevet 25. juli 2017 Ryddet for personangrep. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 25. juli 2017 #20 Del Skrevet 25. juli 2017 Dagpenger vil regnes som inntekt og du vil da tjene deg opp foreldrepenger på grunnlag av dagpengene. Får du foreldrepenger, så får du ikke engangsstønad. Ellers så får du barnetrygd på 970 kr mnd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå