Gå til innhold

Hva betyr "fryst rente"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser gamle episoder av Luksusfellen Norge og Lyxfällan Sverige på pc.Har sett mange sesonger jeg ikke har sett tidligere.

Noe jeg ser går igjen, er når økonomiekspertene skal få til avtaler for deltakeren(e) i programmet, så får de av og til "fryst rente" på dyre kredittkort og forbrukslån. Dette virker det som de er svært fornøyd med. Men hva betyr det egentlig at kredittforetaket har "fryst renten"? At den fryses på f.eks nivåer som 20,4% eller 25,2% er vel ikke så mye å rope hurra for?

Ser at den svenske utgaven av Lyxfällan bruker dette mest. Den norske utgaven er faktisk bedre, for de klarer til og med å få NULL i rente på mange av deltakernes gjeldsposter! Det er jo noe helt annet enn "fryst" rente på over tjue prosent!

Så, betyr "fryst rente" at den fryses på det høye nivået den er, og kredittforetaket lover å ikke heve den fra f.eks. 20,4 % til 23%....?

Anonymkode: 1a870...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å fryse renten i Sverige betyr at du slipper betale rente, så ikke så rart at de på luksusfellen som får det blir glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... ok. Ja, da skjønner jeg hvorfor de blir så fornøyde over å få til "fryst rente" på det programmet.

Anonymkode: 1a870...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...