AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 Hei! Jeg er en kvinne på 28 år som jobber som sykepleier på et sykehjem. Har jobbet her i ett års vikariat og fikk nylig fast stilling som jeg først ble veldig glad for. Jeg har fått gode tilbakemeldinger for jobben jeg gjør. Men jeg har nettopp fått meg kjæreste som jeg har kjent i ca ett halvt år og han skal flytte til en større by for å gå master, og da jeg for ca 1 mnd siden takket ja til fast stilling visste jeg ikke at han skulle spørre om jeg ville flytte inn med han nå i høst. Jeg ble gla når han spurte og tenker det er sjanse i livet jeg ønsker å ta. Men det betyr at jeg må si opp og det er så ubehagelig siden jeg nettopp har takket ja til fast stilling. Sjefen er litt spesiell så er litt redd for hvordan sjefen vil reagere. Jeg skal på nattevakt i natt og tenker å si det til vedkommende i morgentidlig før jeg går av vakt. Hvordan bør jeg legge det frem? Er det dårlig gjort av meg å si opp etter så kort tid? Jeg kommer til å grue meg gjennom hele nattevakta Anonymkode: ab83c...284
Gjest Magnifiq Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 Vi sykepleiere kan erstattes, så dette kommer til å gå fint. Bare si at noe har dukket opp, og at du skal flytte, og dermed må si opp. Ingen ting å bekymre seg for.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Skrevet 25. juli 2017 Blås i sjefen, dette må man regne med når man har personalansvar. Jeg ville ganske enkelt og greit sagt at jeg skal flytte til XX by, og derfor blir nødt til å si opp, samt levert oppsigelsen. PS: Har du sjekket arbeidsavtalen din om du fortsatt er i prøvetid siden du nettopp har fått fast stilling, og kanskje har 2 ukers oppsigelsestid? Anonymkode: ceeba...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 Du gjør noe veldig dumt om du sier opp.uten at du har fått jobb på det nye stedet. Da begynner du på scratch og stiller veldig dårlig. Folk som sier opp jobber er ikke veldig attraktiv i arbeidsmarkedet. Du får heller ingen økonomisk hjelp jbis det er du som har sagt opp. Det at han skal studere et sted er midlertidig. Ikke ødelegg framtiden din og dulte etter. Anonymkode: 67b7f...b8d 6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Skrevet 25. juli 2017 Som sykepleier på sykehjem så får du jobb overalt, er så få av dere som vil jobbe der. Så blås i det og flytt med kjæresten din Anonymkode: 45235...ad5
Forundret.. Skrevet 25. juli 2017 #6 Skrevet 25. juli 2017 Si det som det er. At du vil ta sjangsen på kjærligheten 😁
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #7 Skrevet 25. juli 2017 Ville fått ny jobb før den gamle sies opp. Ellers stiller du veldig svakt økonomisk om du plutselig er arbeidsledig etter at oppsigelsestiden er over. Anonymkode: 2343e...954 5
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #8 Skrevet 25. juli 2017 Nå er det jo for sent for mitt råd, men til andre det skulle gjelde: Søk nå heller permisjon fra jobben i ett år før du sier opp. Kvinnfolk er av og til dummere enn brød. Sier opp jobber, selger hus og flytter avgårde uten å ha ny jobb på nytt sted. De antar de får seg jobb på null komma svisj. Ikke kjenner de alltid den de har til hensikt å flytte inn til godt nok heller Anonymkode: ac4b9...670
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #9 Skrevet 25. juli 2017 Ts her. Takk for tilbakemeldingene. Jeg skal på vakt i natt så planen er å prate med sjefen i morgentidlig. Gruer meg forsatt men ønsker å prøve å flytte til en annen by med kjæresten og siden jeg ønsker å jobbe på sykehjem har jeg troen på at jeg får jobb der. Er veldig mange sykehjem i den byen. Men bør jeg søke ett års permisjon? Hva tenker dere. Er det lurt? Anonymkode: ab83c...284 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #10 Skrevet 25. juli 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for tilbakemeldingene. Jeg skal på vakt i natt så planen er å prate med sjefen i morgentidlig. Gruer meg forsatt men ønsker å prøve å flytte til en annen by med kjæresten og siden jeg ønsker å jobbe på sykehjem har jeg troen på at jeg får jobb der. Er veldig mange sykehjem i den byen. Men bør jeg søke ett års permisjon? Hva tenker dere. Er det lurt? Anonymkode: ab83c...284 Ja, søk om permisjon. Hvilke planer har du om forholdet ryker? Blir du på den nye plassen? Vil du tilbake dit du er nå? Anonymkode: d8c7a...f19
Tvist Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 Jeg ville ikke søkt om permisjon. Men jeg ville funnet meg en ny jobb før jeg flyttet - du får ikke dagpenger de første 3 mnd om du har sagt opp selv. Det er lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du gjør noe veldig dumt om du sier opp.uten at du har fått jobb på det nye stedet. Da begynner du på scratch og stiller veldig dårlig. Folk som sier opp jobber er ikke veldig attraktiv i arbeidsmarkedet. Du får heller ingen økonomisk hjelp jbis det er du som har sagt opp. Det at han skal studere et sted er midlertidig. Ikke ødelegg framtiden din og dulte etter. Anonymkode: 67b7f...b8d Skrekkpropaganda, har sagt opp og flyttet flere ganger, har alltid fått ny jobb. Anonymkode: 35eae...c73 1
Gjest JanHelge Skrevet 26. juli 2017 #13 Skrevet 26. juli 2017 Bare hoppe i det du, det løser seg fint skal du se, du får bare si det som det er. Å finne seg ny jobb er ikke så vanskelig vil jeg anta, i noen bransjer får man jo ny jobb nærmest kastet etter seg og det snakkes stadig om mangel på sykepleiere. Er selv i en bransje hvor man lett får jobb og da er det jo ikke noen risiko ved å si opp heller, hadde vært verre om vi var i oljebransjen. Men ville kanskje søkt meg og fått en ny jobb før jeg sa opp den gamle dersom jeg var deg, være klar over at du mister tre mnd med dagpenger dersom du sier opp jobben selv. Lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #14 Skrevet 26. juli 2017 Du er sykepleier og får ny jobb der du skal flytte uten problem, spesielt dersom du er villig til å jobbe på sykehjem. Sjekk utlyste stillinger, og dersom det er lite å finne ringer du opp aktuelle steder før du flytter og spør om de har ledige ekstravakter til deg. Det har de mest sannsynlig. Tar du kontakt med flere steder vil det være null problem å jobbe tilsvarende fulltid som ekstravakt fram til du får fast stilling. Søkt du permisjon står leder fritt til å avslå denne, og du risikerer at prosessen tar mye lenger tid. Anonymkode: ceeba...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #15 Skrevet 26. juli 2017 Du får deg lett ny jobb! Hvordan gikk det? Anonymkode: 74d61...b62
jenta7 Skrevet 26. juli 2017 #16 Skrevet 26. juli 2017 Gjør som du vil bare vær klar over konsekvenser og ha en måte å forsørge deg på. Anbefales ikke å bli avhengig av kjæresten men det er bare min dårlig erfaring med menn som snakker her :-) men ikke alle menn er like. Likevel er det viktig å kunne ta vare på deg selv. Krysser fingrene for at det går fint med deg ;-)
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #17 Skrevet 27. juli 2017 Ts her. Pratet med sjefen etter vakta i dag, og det gikk veldig bra. Har 1 mnd oppsigelsestid, og 2 uker ferie til gode. Så nå er det bare å søke ny jobb Anonymkode: ab83c...284 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå