AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 Kan man levere inn egenmelding måneden etter man var syk? Ga beskjed muntlig og skriftlig på fb om at jeg var syk,så sa sjefen min at siden jeg ikke leverte inn egenmelding skjemaet ved timelisten min så kan hun ikke godkjenne fraværet. (Har ikke fått med meg at vi har skjema) Anonymkode: 3564a...74d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 Det må du jo spørre sjefen om siden det er en stund siden. Er jo lurt i og sette seg inn i reglementet på jobben da. Anonymkode: 18cf0...bc8
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Skrevet 25. juli 2017 Stoler ikke på sjefen min så det er en grunn til jeg ikke spør han. Anonymkode: 3564a...74d
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 Det skal stå i personalhåndboken, som du er pliktig til å sette deg inn i. Ta kontakt med lønningskontoret, de kan hjelpe. Anonymkode: 9e67e...944
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Skrevet 25. juli 2017 Hos oss må egenmeldingsskjema signeres første dagen man er tilbake på jobb, ellers er det null lønn. Anonymkode: 5cd34...157 1
Siri_H Skrevet 25. juli 2017 #6 Skrevet 25. juli 2017 Egenmelding skal alltid være skriftlig. Man gir selvfølgelig muntlig beskjed først og fyller ut egenmelding når man er tilbake. Mangler den ved lønnskjøring så har man strengt tatt ikke gyldig fravær for den dagen, og trekkes derfor i lønn. Det blir det samme som å gi muntlig beskjed om en sykemelding og så aldri levere den faktiske sykemeldingen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #7 Skrevet 25. juli 2017 Eh, du gir beskjed at du er syk på fb? Du stoler ikke på sjefen din? Så utrolig uprofesjonellt! En arbeidsgiver hadde aldri godtatt en melding på fb ang fravær det er for sent å kreve sykepenger Anonymkode: 5430b...1a9
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #8 Skrevet 25. juli 2017 Egenmelding fyller du ut første dagen du er tilbake på jobb. Hos oss ligger det en hel bunke på pauserommet, bare å fylle inn datoer, krysse av for om det var du selv som var syk eller sykt barn/syk barnepasser og skrive under og legge på pulten til sjefen. Jeg pleier å ta kopi til meg selv. Har du ikke fylt ut skjemaet får du ikke lønn, og hvis sjefen er i det rette humøret kan du få advarsel pga ugyldig fravær (jeg har hatt en sånn sjef...). Anonymkode: ccda6...00e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #9 Skrevet 25. juli 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, du gir beskjed at du er syk på fb? Du stoler ikke på sjefen din? Så utrolig uprofesjonellt! En arbeidsgiver hadde aldri godtatt en melding på fb ang fravær det er for sent å kreve sykepenger Anonymkode: 5430b...1a9 All kommunikasjon med sjefen foregår der,ringte han selvfølgelig først. Men han hadde ferie da jeg var syk så ville ikke forstyrre han,så da skrev jeg til han på fb og han sa at det var ok. Hvis en sjef ønsker å bruke fb aktivt i kommunikasjon med ansatte ser jeg ingen årsak til at jeg ikke kan gjøre det selv i tillegg til å ringe. Har du noe mer å komme med eller? Anonymkode: 3564a...74d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 Til alle dere egenmelding eksperter,jo man kan gi en egenmelding muntlig. Og i følge loven skal det rimelig mye til for å holde penger tilbake fra en arbeidstaker når de har meldt ifra om sykdom. Anonymkode: 3564a...74d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå