Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dette er første gang jeg bruker siden så jeg er usikker om jeg har plassert emnet riktig! Jeg skal begynne i Vg2 nå snart og har fått plass på skole i fylket jeg bor i. Jeg har virkelig ikke lyst til å gå på den skolen  da det er veldig dårlig miljø og jeg er generelt lei av hele byen jeg bor i. Har lyst til å starte på nytt en annen plass. Jeg har familie i Oslo som jeg kan være hos, også lurer jeg på om det er mulig at jeg kan bo hos dem og gå på VGs i Oslo? Har skjønt at man må endre folkeregistrert adresse (som jeg kommer til å gjøre) og at det er for sent å søke til VGs nå men er det fortsatt en mulighet å komme inn hvis jeg ringer rundt og hører om de har ledige plasser? Hvis ikke så har jeg rett på privat undervisning på nett (det var det jeg skulle ha gjort på skolen jeg har søkt på også, bare med oppfølging på skolen så jeg skulle ikke faktisk gå der). Noen som kan fortelle hvordan ting fungerer?

Anonymkode: 0df3e...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring rundt på aktuelle skoler og hør om de har en ledig plass på aktuell linje. Det kan være at du må vente til 1. Skoledag. Eventuelt også lengre, for å se om noen hopper av linjen. Det kan skje. Vis stor interesse.

Du trenger ikke å bytte adresse. Hvis du bor mer enn 4 mil eller 1 time reisevei fra skolen, har du rett på borteboerstipend.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...