AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Hei, jeg studerer jus ved UiB og har også lyst til å ta en mastergrad ved siden av. Har fått tilbud om plassen om master ved UiB. Jeg beholder fortsatt da min rett på jus? Eller sletter de min påmelding der om jeg takker ja til plassen på masterprogrammet? Anonymkode: 1f972...2ce
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Skrevet 24. juli 2017 du må ringe skolen og høre med de. Anonymkode: beeb1...abb
Horten Market Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 (endret) Master i hva da? Jus er også master. Det går helt fint å være registrert på flere studieprogram samtidig. For eksempel Jus og økonomi. Jeg er litt usikker på hvordan dette blir om programmene ligger under samme fakultet eller institutt, men burde ikke være noe problem. Endret 24. juli 2017 av Horten Market
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Skrevet 24. juli 2017 Du kan kun stå på et studieprogram omgangen. Men du kan ta ekstra fag og deretter gi beskjed til skolen når du har de fag du trenger for den aktuelle graden Anonymkode: 6dc7f...9ba
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Skrevet 24. juli 2017 6 minutter siden, Horten Market skrev: Master i hva da? Jus er også master. Det går helt fint å være registrert på flere studieprogram samtidig. For eksempel Jus og økonomi. Jeg er litt usikker på hvordan dette blir om programmene ligger under samme fakultet eller institutt, men burde ikke være noe problem. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan kun stå på et studieprogram omgangen. Men du kan ta ekstra fag og deretter gi beskjed til skolen når du har de fag du trenger for den aktuelle graden Anonymkode: 6dc7f...9ba Fant noe svar fra ung.no Hei Det er bare mulig å takke ja til plass på et studium, når du søker gjennom Samordna opptak. Det er imidlertid ikke alle studium man søker på gjennom Samordna opptak. Noen studium søker en på lokalt, direkte til lærerstedet gjennom deres egne søkesystemer. Denne søknaden vil ikke ha noen påvirkning på søknaden din gjennom Samordna opptak. Det er dermed på denne måten mulig å takke ja til plass på flere studium samtidig. Det er også mulig å søke på nye studium gjennom Samordna opptak, selv om du allerede har en plass fra et tidligere opptak. Du kan da takke ja til et nytt studium, men allikevel beholde din gamle studieplass. Om det for deg rent praktisk vil være mulig å gjennomfør flere utdanninger samtidig, må du selv vurdere ut i fra dine forutsetninger. https://www.ung.no/oss/utdanning/206878.html Jeg tolker det som at jeg kan fortsette på mitt studie i rettsvitenskap siden opptaket til master ikke er søkt gjennom samordna opptak, men ved å søke hos fakultetet(soknadsweb). Toler dere også det likt? Rettsvitenskapsstudiet fikk jeg gjennom samordna opptak. Anonymkode: 1f972...2ce
Horten Market Skrevet 24. juli 2017 #7 Skrevet 24. juli 2017 (endret) Når du takker ja til opptak gjennom Samordna opptak, så mister du eventuelle tilbud på andre plasser. Men det er ingenting i veien for at du søker et annet studium neste år, takker ja til plassen, og beholder begge studieprogram. Jeg har selv gjort det. Det ene var et seksårig profesjonsstudium, det andre var et femårig masterprogram. Mange andre har gjort det samme. Endret 24. juli 2017 av Horten Market
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #8 Skrevet 24. juli 2017 18 minutter siden, Horten Market skrev: Når du takker ja til opptak gjennom Samordna opptak, så mister du eventuelle tilbud på andre plasser. Men det er ingenting i veien for at du søker et annet studium neste år, takker ja til plassen, og beholder begge studieprogram. Jeg har selv gjort det. Det ene var et seksårig profesjonsstudium, det andre var et femårig masterprogram. Mange andre har gjort det samme. Takk, men forstår ikke helt hva du mener. Mener du at så lenge man aksepterer tilbudene forskjellige år så kan man godta begge tilbudene? Tok du forresten begge studiene ved samme studiested? Anonymkode: 1f972...2ce
Horten Market Skrevet 24. juli 2017 #9 Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk, men forstår ikke helt hva du mener. Mener du at så lenge man aksepterer tilbudene forskjellige år så kan man godta begge tilbudene? Tok du forresten begge studiene ved samme studiested? Anonymkode: 1f972...2ce Ja på begge spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #10 Skrevet 24. juli 2017 2 minutter siden, Horten Market skrev: Ja på begge spørsmål. Tusen takk! Anonymkode: 1f972...2ce
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #11 Skrevet 24. juli 2017 Ingenting i veien for å ta to studieløp samtidig, uansett om det er master-bachelor eller master-master eller bachelor-bachelor. Hovedspørsmålet er om det blir gjennomførbart mtp tid og pensum. Anonymkode: 8b148...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå