AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Haha, *for en tittel* men ja, jeg er utrolig lei av å bruke selvbruning og ta solarium. Jeg er 25 år og har tatt solarium i 5 år, og holdt på med selvbruning helt siden ungdomsskolen.. Jeg har alltid ønsket å være litt mer brun, "har du vært i Syden" typ farge på kroppen året rundt, og det har tatt så mye tid (for å ikke snakke om hvor mye penger jeg har brukt på dette!) og nå er jeg lei. Men, jeg skulle ønske det var en annen måte å være noe brunere i huden, uten at man må skade huden med solarium og smøre seg med kremer hele tiden - før så var det jo snakk om dette "barbie-dopet" som gjorde en brun, der man tar i bruk en sprøyte, og det er helt totalt uaktuelt for meg, også med tanke på at mange fikk negative bivirkninger av dette.. Finnes det noen tabletter som fungerer, for å få brun farge? Om man tar betakaroten, blir man brunere uten å sole seg da? Beklager litt rotete innlegg, men om det ikke finnes noe annet enn selvbruningssprayer, kremer, solariums turer så gir jeg opp nå Anonymkode: fcb5d...419
minikrølla Skrevet 24. juli 2017 #3 Skrevet 24. juli 2017 Betakaroten tilfredstiller bare kroppen slik at man kan bli brun fortere, men det gjør en ikke brun. 2
Fjaselina Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 Du bør vel berre godta å vere litt mindre brun.... Det er ikkje nødvendigvis pent. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Skrevet 24. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, *for en tittel* men ja, jeg er utrolig lei av å bruke selvbruning og ta solarium. Jeg er 25 år og har tatt solarium i 5 år, og holdt på med selvbruning helt siden ungdomsskolen.. Jeg har alltid ønsket å være litt mer brun, "har du vært i Syden" typ farge på kroppen året rundt, og det har tatt så mye tid (for å ikke snakke om hvor mye penger jeg har brukt på dette!) og nå er jeg lei. Men, jeg skulle ønske det var en annen måte å være noe brunere i huden, uten at man må skade huden med solarium og smøre seg med kremer hele tiden - før så var det jo snakk om dette "barbie-dopet" som gjorde en brun, der man tar i bruk en sprøyte, og det er helt totalt uaktuelt for meg, også med tanke på at mange fikk negative bivirkninger av dette.. Finnes det noen tabletter som fungerer, for å få brun farge? Om man tar betakaroten, blir man brunere uten å sole seg da? Beklager litt rotete innlegg, men om det ikke finnes noe annet enn selvbruningssprayer, kremer, solariums turer så gir jeg opp nå Anonymkode: fcb5d...419 Selv brunningskrem? Anonymkode: 46583...51a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Skrevet 24. juli 2017 Høres ut som om du er litt i overkant fokusert på brunfargen ja.. Jeg synes også solbrune ben er pent, men det er da helt normalt å være hvit på vinteren. Jeg soler meg litt om sommeren, solarium etc har jeg aldri giddet. Anonymkode: d65e5...08f
minikrølla Skrevet 24. juli 2017 #7 Skrevet 24. juli 2017 4 minutter siden, bobleplast_ skrev: Tror psykolog er det du trenger. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv brunningskrem? Anonymkode: 46583...51a Vær nå litt snill med vedkommende! 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #8 Skrevet 24. juli 2017 2 minutter siden, Fjaselina skrev: Du bør vel berre godta å vere litt mindre brun.... Det er ikkje nødvendigvis pent. Ja, det jeg mente med "... så gir jeg opp nå" Har nok bare alltid følt meg mye finere med "brunere hud", men syns ikke lengre det er verdt å stå å smøre seg inn og gå så mange ganger til solariumet - blir for mye tid og penger å bruke. Ts Anonymkode: fcb5d...419 1
Høna79 Skrevet 24. juli 2017 #9 Skrevet 24. juli 2017 Synes ikke å være brun året rundt er særlig pent, beklager.. Og hvis du oppnår brunfargen via solarium øker du jo sjansen din for hudkreft. Er det verdt det? Tror du først og fremst må jobbe med ditt eget selvbilde - du er like flott som menneske enten du er sommerbrun, medium eller vinterblek 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #10 Skrevet 24. juli 2017 1 minutt siden, minikrølla skrev: Vær nå litt snill med vedkommende! Var allerede forberedt på noen slike svar Haha Ts Anonymkode: fcb5d...419 1
bobleplast_ Skrevet 24. juli 2017 #11 Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, minikrølla skrev: Vær nå litt snill med vedkommende! Det var da ikke slemt sagt? Det er jo åpenbart at ts har et problem som hun kanskje kunne trengt psykolog til. Det er ikke normalt (eller fint) å være "tan" året rundt, og spesielt ikke for den gjengse nordmann. Litt psykologhjelp hadde nok ikke skadet.. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #12 Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, Høna79 skrev: Synes ikke å være brun året rundt er særlig pent, beklager.. Og hvis du oppnår brunfargen via solarium øker du jo sjansen din for hudkreft. Er det verdt det? Tror du først og fremst må jobbe med ditt eget selvbilde - du er like flott som menneske enten du er sommerbrun, medium eller vinterblek Oj, takk for svar! Ble sittende og smile av denne responsen Ja, jeg tror nok det ligger mye i det å ha et lavt selvbilde, ble så mye fortalt før hvor "bleik og stygg" man var, så har jo så og si vært avhengig av å føle meg brun nok, og ja du har helt rett ang sjansen for hudkreft, det er ikke verdt det nei. Anonymkode: fcb5d...419 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #13 Skrevet 24. juli 2017 1 minutt siden, bobleplast_ skrev: Det var da ikke slemt sagt? Det er jo åpenbart at ts har et problem som hun kanskje kunne trengt psykolog til. Det er ikke normalt (eller fint) å være "tan" året rundt, og spesielt ikke for den gjengse nordmann. Litt psykologhjelp hadde nok ikke skadet.. Ts her Det er nok mer måten du skriver det på, "Tror psykolog er det du trenger. " høres litt frekt ut, men ja. Jeg har ikke sagt noe på at det er normalt av meg å ønske å være brun året rundt, men innlegget mitt går jo ut på å da kutte ut selvbrunings-produkter + solarium Anonymkode: fcb5d...419 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #14 Skrevet 24. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var allerede forberedt på noen slike svar Haha Ts Anonymkode: fcb5d...419 Er det selveste Mariussen? Anonymkode: 46583...51a
Perle Skrevet 24. juli 2017 #15 Skrevet 24. juli 2017 (endret) Du får bare innse at du er og blir en blek nordboer. Solte selv utrolig mye i tenårene, både ute og i soloarirum. Er blond, men har ingen "rødhårede" pigmenter, så får en fin btunfarge om jeg vil. De senete ti årene har jeg derimot droppet solingen helt. Ser mange på min alder som er som er blitt rynktete og fulle av pigmentflekker allerede i starten av trettiårene. Ja, selvbruning er noe pes Det lukter, og det smitter av på klær og på møbler. Prøv deg litt frem, så finner du til slutt noe som fungerer. "Dove" har en bodylotion (i to forskjellige nyanser) med selvbruning som jeg liker godt. Endret 24. juli 2017 av Perle Skriveleifer 1
minikrølla Skrevet 24. juli 2017 #16 Skrevet 24. juli 2017 2 minutter siden, bobleplast_ skrev: Det var da ikke slemt sagt? Det er jo åpenbart at ts har et problem som hun kanskje kunne trengt psykolog til. Det er ikke normalt (eller fint) å være "tan" året rundt, og spesielt ikke for den gjengse nordmann. Litt psykologhjelp hadde nok ikke skadet.. Kanskje det ikkje var ondt ment, men jeg må jo indrømme at jeg alltid benytter muligheten til å få meg litt ekstra brunfarge (ikke type oransje kunstig farge, er nøye med at det skal være naturlig/"ekte" farge), men ser da ikke på meg selv som unormal av denn grunn. Bruker ikke selvbruningskrem siden jeg ikke vil prioitere å bruke penger på slike ting. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #17 Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det selveste Mariussen? Anonymkode: 46583...51a Blir vel heler "Martussen" da siden jeg heter Marte Akkurat nå, Perle skrev: Du får bare innse at du er og blir en blek nordboer. Solte selv utrolig mye i tenårene, både ute og i soloarirum. Er blond, men får har ingen "rødhårede" pigmenter, så får en fin btunfarge om jeg vil. De senete ti årene har jeg derimot droppet det helt. Ser mange på min alder som er somet rynktete og fulle sv pigmentflekker allerede i starten av trettiårene. Ja, selvbruning er noe pes. Det lukter, og det smitter av på klær og møbler. Prøv deg litt frem, så finner du til slutt noe som fungerer. "Dove" har en bodylotion (i to forskjellige nyanser) med selvbruning som jeg liker godt. Jeg solte meg utrolig mye mer før enn nå, så jeg skjønner hva du mener, og ja - er mange som blir da fort rynkete og allerede har massevis av pigmentflekker, kjenner jo flere enn meg selv som tar ganske mye solarium, soler seg uten solfaktor på ferie i Syden osv - er jo faktisk ikke verdt det. Og helt riktig med den siste der også - Herregud å mye klær jeg har ødelagt pga selvbruning, testet mye som har luktet vondt, hatt i seg for mye glitter/shimmer + + + Dove må være en av de jeg ikke har prøvd (og jeg har prøvd mye opp igjennom årene) så kan teste ut den, om det er noe som falt i smak hos deg. Ts Anonymkode: fcb5d...419 2
Jolene Skrevet 24. juli 2017 #18 Skrevet 24. juli 2017 Å være brunt er ikke synonymt med pent. Selv foretrekker jeg å være hvit, bruker solfaktor 50 om sommeren. Tok meg tid å innse at jeg aldri bli brun, bare en anelse mindre hvit. Ikke noe vits i å sole seg da. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #19 Skrevet 24. juli 2017 25 minutter siden, minikrølla skrev: Betakaroten tilfredstiller bare kroppen slik at man kan bli brun fortere, men det gjør en ikke brun. Nei, betakaroten farger underhudsfettet guloransj. Altså blir man mer gul enn brun. Forstår ikke dette hysteriet etter å være brun. Anonymkode: 5262e...c65 1
belle_ Skrevet 24. juli 2017 #20 Skrevet 24. juli 2017 Jeg bruker selvbruning en gang i uken, har vært sykt fornøyd med loving tan sin i mousse i ultra dark, er også relativt fornøyd med st. tropez sin dark mousse, men den smitter av en del om natten man sover med den, før man dusjer av om morgenen. Synes ikke selvbruning er noe stress, heller ikke spesielt dyrt? Koster meg kanskje rundt 100-150kr måneden. Har blitt en vanlig del av rutinen min. På sommeren blir jeg naturlig brun, og da dropper jeg selvbruningen. De selvbruningene jeg nevner lukter ikke ille, st. tropez lukter mer enn loving tan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå