Gå til innhold

Tips til billig proteinkilder eller matvarer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips? Altså matvarer som har mye protein, eller retter

F.eks cottage cheese, men med hva skal jeg spise det? Osv

Anonymkode: b2c45...731

Videoannonse
Annonse
Gjest Cyrus
Skrevet

Proteinpulver er faktisk den billigste kilden til protein.

myprotein.no har rabattkode "TJUEFEM" På alle varer. Det pulveret smaker godt (hvertfall de jeg har prøvd), og er rimelig i forhold til konkurrenter. 

AnonymBruker
Skrevet

Egg

Anonymkode: d2835...dd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Muffen skrev:

Tunfisk :) 

Skal handles inn. Takker.

AnonymBruker
Skrevet

melk

Anonymkode: c0140...19e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cyrus skrev:

Proteinpulver er faktisk den billigste kilden til protein.

myprotein.no har rabattkode "TJUEFEM" På alle varer. Det pulveret smaker godt (hvertfall de jeg har prøvd), og er rimelig i forhold til konkurrenter. 

Jeg vet ikke ass. Noen sier at det ikke er bra, og jeg er skeptisk til ting som er i pulverform

Høres det rart ut?

Skrevet

Bønner og kikerter. 

• Liker 3
Gjest Cyrus
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke ass. Noen sier at det ikke er bra, og jeg er skeptisk til ting som er i pulverform

Høres det rart ut?

Det er myse, så det er proteiner...i pulverform. Akkurat som mel er karbohydrater...i pulverform.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Bønner og kikerter. 

Dumt spm, men hvordan spiser jeg kikerter? Må det gjøres noe med dem?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spm, men hvordan spiser jeg kikerter? Må det gjøres noe med dem?

Hermetiske kikerter kan skylles og spises som de er. Passer fint i salater eller som erstatning for kjøtt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, bobleplast_ skrev:

Hermetiske kikerter kan skylles og spises som de er. Passer fint i salater eller som erstatning for kjøtt. 

Trenger de ikke å varmes eller kokes heller?

Anonymkode: 5b173...4ec

Skrevet

Selv spiser jeg blåbær blandet med cottage cheese, kjempe godt. Innimellom så bruker jeg jordbær. Kjøper de frosne, det blir ikke så dyrt.

Gjest Embryo
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de man kjøper på boks er kokt så de er det bare å spise som de er. Eventuelt lage falafel fordi nam nam nam! Verdens beste falafel-oppskrift ligger her

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Embryo skrev:

Nei, de man kjøper på boks er kokt så de er det bare å spise som de er. Eventuelt lage falafel fordi nam nam nam! Verdens beste falafel-oppskrift ligger her

Tusen takk! :hjerte::klemmer:

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, emilie123 skrev:

Selv spiser jeg blåbær blandet med cottage cheese, kjempe godt. Innimellom så bruker jeg jordbær. Kjøper de frosne, det blir ikke så dyrt.

Spiser du hele boksen opp med engang?

Gjest Cyrus
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.mindbodygreen.com/0-11371/why-you-really-shouldnt-use-protein-powders.html

Itiliegg er det flere eksempler av folk som har fått hjerteinfrakt ved høyt proteininntak.

GAWD!!! Det er ingen automatikk i at man får for mye proteiner av å spise proteinpulver... Det blir som å si at man får for mye karbohydrater av å spise havregryn...

Kikerter inneholder 19g proteiner pr 100g. Altså én boks kikerter og du har spist like mye proteiner som i én scoop med pulver. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Tenk på hjertet ditt.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du kjøper hermetisk så trenger du ikke det nei :) Kikerter an brukes til å lage falafel, hummus, og andre erstatninger for kjøtt. Billig er det i alle fall! 

Anonymkode: cc9f7...81f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cyrus skrev:

GAWD!!! Det er ingen automatikk i at man får for mye proteiner av å spise proteinpulver... Det blir som å si at man får for mye karbohydrater av å spise havregryn...

Kikerter inneholder 19g proteiner pr 100g. Altså én boks kikerter og du har spist like mye proteiner som i én scoop med pulver. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Tenk på hjertet ditt.

Kikerter er naturlig, mens proteinpulver er i pulverisert form. Mon tro hva de blander det med, det ser vi jo aldri..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...