Måbarefåsiat... Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Jeg forstår at man kan havne i en desperat økonomisk situasjon. Men jeg synes det er klamt at noen tigger penger på Facebook og dytter ungene foran seg når vi nettopp har blitt pepret med flotte feriebilder fra en forholdsvis eksotisk destinasjon. Ok. Kanskje ferien er påspandert. Kanskje konserter og andre begivenheter er påspandert. Men kanskje burde de som evt spanderer ferier og konserter heller gi penger når situasjonen er så desperat? Jeg har selvsagt ingenting med hvordan folk prioriterer økonomien sin. Det bare virker veldig rart. Og jeg gir ikke penger. Er jeg kjip? 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Skrevet 24. juli 2017 Nei, du er ikke kjip. De får gå til nav å få nødhjelp hvis det er helt krise... det er ikke opp til privatpersoner å hjelpe slik. Selv gir jeg heller til organisasjoner som hjelp oss å hjelpe. De gir nødmat til de som søker... Anonymkode: 877de...fa9
bobleplast_ Skrevet 24. juli 2017 #3 Skrevet 24. juli 2017 Tigging på facebook, finn.no eller andre medier høres ikke hjemme noe sted. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 11 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Jeg forstår at man kan havne i en desperat økonomisk situasjon. Men jeg synes det er klamt at noen tigger penger på Facebook og dytter ungene foran seg når vi nettopp har blitt pepret med flotte feriebilder fra en forholdsvis eksotisk destinasjon. Ok. Kanskje ferien er påspandert. Kanskje konserter og andre begivenheter er påspandert. Men kanskje burde de som evt spanderer ferier og konserter heller gi penger når situasjonen er så desperat? Jeg har selvsagt ingenting med hvordan folk prioriterer økonomien sin. Det bare virker veldig rart. Og jeg gir ikke penger. Er jeg kjip? Jeg tenker at de som trenger det mest er de som ikke tigger. Anonymkode: 0f513...aff 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Skrevet 25. juli 2017 Tiggere i Bergen, i Oslo, i Tønsberg. Det burde stoppe! At ingen gjør noe med det? Og nå har tiggerne begynt å bruke Facebook? Hva er det neste? En haug med Instagram sider for tiggere? Anonymkode: 979f8...157
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #6 Skrevet 25. juli 2017 Er i mot tigging, men når det er kronerulling for medisinsk behandling i utlandet (som norske myndigheter ikke støtter) har jeg full forståelse for at man "tigger" Kreftbehandling og stamcellebehandling mot MS er to ting jeg støtter da jeg synes at det er feil at de ikke får behandling som virker her i Norge, mer eksperimentell behandling er jeg mer skeptisk til. Anonymkode: 6fcc4...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå