Gå til innhold

Er gnagsår mellom låra et overvektsproblem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da ørten løsninger som hjelper så man kan gå med kjole selv om låra gnisser. Klipp av føttene på en tynn strømpebukse (kjøp en billig, bruk en som er ødelagt på tåen), smør med deostic der det gnisser (sterilan har en som funker fint) eller kjøpe bandelettes (http://www.bandelettes.com/). Tykke tights er sykt kjerring.

Anonymkode: 5d2ad...2f9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Cyrus
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går ofte i kjole og skjørt du altså? 

Og hey, du er overvektig pga muskler. 

TS

Anonymkode: 5eb84...20c

Nei, men jeg går ofte i jobbukser som er slik i fasongen at lårene gnisser på hverandre.

Jeg er overvektig pga fett.

Cyrus

Skrevet

Hos meg gnisser det lite og jeg kan fint gå i kjole uten å få gnagsår. Jeg er normalvektig, i øvre område innenfor normal BMI, men lagrer mest fett på magen og ikke hofter/lår. Ser jeg har en fordel i forhold til kjole og gnissing, men liker ikke fettet på magen :(

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes da ørten løsninger som hjelper så man kan gå med kjole selv om låra gnisser. Klipp av føttene på en tynn strømpebukse (kjøp en billig, bruk en som er ødelagt på tåen), smør med deostic der det gnisser (sterilan har en som funker fint) eller kjøpe bandelettes (http://www.bandelettes.com/). Tykke tights er sykt kjerring.

Anonymkode: 5d2ad...2f9

Pft. Jeg SA i min digresjon at jeg finner jo ut av det! Bare lurte på om det var sånn for de som var normalvektig også. Må da få spørre om det uten at du skal komme her og komme her og kalle meg for "sykt kjerring" i klesstilen. 

Regner med jeg ikke ser kjerring ut ellers. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank, bruker str 34 og har slanke ben, får gnagsår dersom jeg går mye i løpet av dagen og det blir svett og klamt der. F.eks her om dagen da jeg gikk rundt i 10 timer eller noe sånt da jeg var på ferie i en ny by der det var 35 grader. Men i Norge med normale temperaturer er det ikke noe problem. Jogger i liten shorts også, det gjorde jeg forøvrig på ferie også, men var ikke noe problem med bare en times joggetur heller... For meg blir det det når man går rundt hele dagen og det blir svett.. Det er drit ubehagelig, så skjønner det er kjipt. Hørt noen bruker potetmel (haha) som de gnir der og deo. Vet ikke om det funker.

Anonymkode: 09466...553

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og har ikke det problemet. Med unntak om jeg har badet i saltvann- da får jeg røde nupper og det svir! 

Anonymkode: f069b...ccc

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hah! Uff da tipper jeg nok dessverre ikke i min størrelse :P

Så forresten noen fine på Lindex med sånn blonder nederst, og jeg tenkte "perfekt for gnisselår" men neida ikke min størrelse igjen. 

TS

Kan det hende at det finnes noen slike hos Zizzi? Hvis du finner en i din størrelse er det livsredder på sommeren! :)

Anonymkode: 38afd...f74

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Cyrus skrev:

Nei, men jeg går ofte i jobbukser som er slik i fasongen at lårene gnisser på hverandre.

Cyrus

Herlighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet ganske smale ben, og selv når jeg er tynn hater jeg å gå uten strømpebukse :P 

Men det ble verre når jeg veide mer, det gjorde det. Men likevel; klamme lår er :heks:

Anonymkode: f1d64...dcd

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sera D skrev:

Hos meg gnisser det lite og jeg kan fint gå i kjole uten å få gnagsår. Jeg er normalvektig, i øvre område innenfor normal BMI, men lagrer mest fett på magen og ikke hofter/lår. Ser jeg har en fordel i forhold til kjole og gnissing, men liker ikke fettet på magen :(

Jeg får satse på at det er det som skjer med meg også når jeg endelig går ned! 

Og jeg ser den med magefettet. Tydelig at det er hver våre problemer. Er det ikke det ene så er det det andre! Jeg har både for mye på lårene og magen. Enn så lenge får jeg si! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Cyrus skrev:

Cyrus

Hallo. Jeg har sett bilder av deg, og med mindre du egentlig har en BMI på sånn 50 fordi du har økt i vekt noe ekstremt i det siste så er du en langt smalere person en gjennomsnittet.

Om du er seriøs her så tenker jeg mer problemet er forvridd kroppsbilde/spiseforstyrrelser. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overvektig og har ikke det problemet. Med unntak om jeg har badet i saltvann- da får jeg røde nupper og det svir! 

Kanskje det er det som er problemet? At jeg SVETTER for mye? Altså så det blir som at jeg bader i saltvann! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i utgangspunktet ganske smale ben, og selv når jeg er tynn hater jeg å gå uten strømpebukse :P 

Men det ble verre når jeg veide mer, det gjorde det. Men likevel; klamme lår er :heks:

Ja. Det er skikkelig heks! (?? Haha!) 

Men seriøst. Det gjør virkelig noe med humøret når det står på for det er umulig å glemme det når for hvert skritt gjør det vondere og vondere. 1. World problems. :P

Men sånn sett er egentlig strømpebukse deilig. For da bare glir dem SÅ mykt over hverandre! Gjør at jeg setter mer pris på strømpebuksene! 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ikke overvektsproblem for min del. Sliter big time uansett hvor lite jeg veier. Bruker alltid sånn sykkelshorts med blonder under skjørt og kjoler for å unngå det.

Anonymkode: 668d3...ae3

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er det som er problemet? At jeg SVETTER for mye? Altså så det blir som at jeg bader i saltvann! :fnise:

Hahaha! Kanskje det ja- hihi!

Jeg haaater å gå med strømpebukse (spesielt sånne tynne og "hudfargede"-grøss og gru!) Så jeg går i grunn uten strømpebukse så fort sjansen byr seg! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hahaha! Kanskje det ja- hihi!

Jeg haaater å gå med strømpebukse (spesielt sånne tynne og "hudfargede"-grøss og gru!) Så jeg går i grunn uten strømpebukse så fort sjansen byr seg! 

Ja! Det er så deilig å kjenne vinden stryke mot de glatte leggene! Men med gnissingen så får jeg være uten den deilige vinden på lårene og leggene til jeg får ordnet meg noe "sykkelshorts". 

I morgen prøver jeg med deo!!

• Liker 1
Skrevet

Nei! Er absolutt ikke overvektighetstegn. Er selv undervektig, men beinstillingen min er ganske tett, får gnagsår på lårene og ved skrittet når jeg f.eks. går tur. IKKE GØY!

Gjest Cyrus
Skrevet

Hallo. Jeg har sett bilder av deg, og med mindre du egentlig har en BMI på sånn 50 fordi du har økt i vekt noe ekstremt i det siste så er du en langt smalere person en gjennomsnittet.

Om du er seriøs her så tenker jeg mer problemet er forvridd kroppsbilde/spiseforstyrrelser. 

Når fettprosenten min er under 10 er jeg normalvektig. Når den er over 10 er jeg overvektig. Ergo: Fett.

Til TS: Problemet blir verre for meg på dager jeg svetter mye. Pudder mellom lårene hjelper 😄

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slank, har thighgap, og får også gnisselår, dersom det er så varmt at jeg svetter der. 

Anonymkode: 84046...c2a

Hæh? Hvordan kan det gnisse mellom noe som ikke fysisk er i kontakt med hverandre? :klo:

Anonymkode: f1005...da8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...