Gå til innhold

Ta inn planter fra drivhus på vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen paprika planter som jeg har stående i et lite minidrivhus åpent nå når det er sommer. Dette er et slags terrasse drivhus, altså ikke veldig stort.  Jeg plantet dette i år, så det har såvidt rukket å spire ordentlig, og kan se at det begynner å komme noe som ligner paprika. 

Vil det bli minus grader der på vinteren, slik at jeg må sette inn plantene? Eller kan plantene stå ute i drivhuset lukket gjennom vinteren? Jeg skjønner at hele poenget med drivhus er at planter skal kunne være der året rundt, men tenker siden dette er såpass lite så blir jeg litt usikker. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, vaniljeglasur skrev:

Jeg har noen paprika planter som jeg har stående i et lite minidrivhus åpent nå når det er sommer. Dette er et slags terrasse drivhus, altså ikke veldig stort.  Jeg plantet dette i år, så det har såvidt rukket å spire ordentlig, og kan se at det begynner å komme noe som ligner paprika. 

Vil det bli minus grader der på vinteren, slik at jeg må sette inn plantene? Eller kan plantene stå ute i drivhuset lukket gjennom vinteren? Jeg skjønner at hele poenget med drivhus er at planter skal kunne være der året rundt, men tenker siden dette er såpass lite så blir jeg litt usikker. 

Hvis plantene skal overleve i drivhuset så må det være oppvarmet. Ellers vil det bli like kaldt i drivhuset som det er ute. Du bør nok ta inn paprikaplantene dine. Du finner mer info her , her og her

Anonymkode: b8bee...77b

Skrevet

Tusen takk for svar! 

Gjest Elseby13
Skrevet
På ‎24‎.‎07‎.‎2017 den 21.04, vaniljeglasur skrev:

De har så vidt begynt å spire og allerede så ser du paprikaer?

Skrevet
19 minutter siden, Elseby13 skrev:

De har så vidt begynt å spire og allerede så ser du paprikaer?

Hvis hun plantet tidligere i år, er nok plantene såpass store at de har blomstret og det har begynt å komme paprika på dem.

Skrevet (endret)

Og de overlever ikke ute når det blir frost, nei.

Endret av Simbyxor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...