AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Del Skrevet 24. juli 2017 Hørte dette på radioen i sted. Det er faktisk i verdenstoppen, men likevel er det veldig lite. Det anbefales at vi skal gå minst 10.000 skritt om dagen. At snittet bare ligger på litt over 5000 skritt betyr jo at de aller færreste går 10.000 skritt om dagen eller mer. Jeg tenker at det er virkelig ikke rart folk blir overvektige og ellers får mange sykdommer (både fysisk og psykisk) og dermed at antallet uføre vokser når folk er så lite aktiv. Jeg er selv moderat aktiv vil jeg si med et snitt på 15.700 skritt per dag. Jeg er overbevist om at det er aktivitetsnivået som har mye av takken for at jeg er veldig frisk både fysisk og psykisk til tross for flere kroniske sykdommer, og jeg slet mye mer med sykdom da jeg var mindre aktiv. Jeg vil bare med dette oppfordre mennesker om å gå mer og gjerne trene mer fordi det øker livskvaliteten i stor grad! Er dere overrasket over snittet i Norge eller ikke? Anonymkode: b7522...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 24. juli 2017 #2 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg begynte ganske nylig å øke mengden skritt jeg går per dag, og ligger i dag på gjennomsnittlig 17-18k per dag. I likhet med deg merker jeg utrolig stor forskjell på kroppen fra da jeg gikk mindre, mest ved at jeg har så mye mer energi! 5000 per dag synes jeg er veldig lite. Utenom ved sykdom er det sjeldent jeg er under 10k for tiden, og da kjenner jeg meg ordentlig slapp og gretten. Et par kolleger har nylig kjøpt Fitbit etter at jeg kjøpte det, så nå har vi konkurranser hver uke om å gå flest mulig skritt. Noen av de har økt sin daglige skrittmengde med opp til 10k, og de melder om de samme positive endringene i kroppen som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 24. juli 2017 #3 Del Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørte dette på radioen i sted. Det er faktisk i verdenstoppen, men likevel er det veldig lite. Det anbefales at vi skal gå minst 10.000 skritt om dagen. At snittet bare ligger på litt over 5000 skritt betyr jo at de aller færreste går 10.000 skritt om dagen eller mer. Jeg tenker at det er virkelig ikke rart folk blir overvektige og ellers får mange sykdommer (både fysisk og psykisk) og dermed at antallet uføre vokser når folk er så lite aktiv. Jeg er selv moderat aktiv vil jeg si med et snitt på 15.700 skritt per dag. Jeg er overbevist om at det er aktivitetsnivået som har mye av takken for at jeg er veldig frisk både fysisk og psykisk til tross for flere kroniske sykdommer, og jeg slet mye mer med sykdom da jeg var mindre aktiv. Jeg vil bare med dette oppfordre mennesker om å gå mer og gjerne trene mer fordi det øker livskvaliteten i stor grad! Er dere overrasket over snittet i Norge eller ikke? Anonymkode: b7522...ab9 Tenker at de tester for få mennesker, for å sjekke ut snittet i Norge. Jeg og mange flere jeg kjenner, bekjente og andre folk jeg følger på sosiale medier, er aktive ute mennesker, som helt sikkert går mer enn 10.000 skritt pr dag. Jeg merker det godt i perioder jeg spiser veldig lite, at jeg går ned i vekt blant annet fordi aktivitetsnivået mitt er stort. Det ønsker jeg ikke. Man kan ha litt på kroppen og allikevel være sunn, sterk og frisk. Føles ut som de har testet by folk eller late folk. Unngått å ta med de aktive, og svært aktive også. Norge har en utrolig flott natur, som veldig mange benytter seg av året rundt. Mange hver dag, andre litt mer sjeldent. Men for noen så er aktivitetsnivået hver dag høyt. Tar ikke tester på alvor jeg altså...For å finne gjennomsnittet burde de teste alle i Norge, ikke bare et visst antall personer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg lå på mellom ti- og tyvetusen skritt om dagen før jeg ble syk og etterhvert uføretrygdet, så jeg tror ikke det er løsningen for alle. Anonymkode: 92d5f...62f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg går ikke så mye, men sykler 25 km hver dag, svømmer 4000 meter i uken og løfter vekter. Det får hokde. Anonymkode: b4c4d...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg går ca 16000 skritt bare på jobb hver dag. -Helsefagarbeider Anonymkode: 6fbbe...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Del Skrevet 24. juli 2017 57 minutter siden, Minlillesky skrev: Tenker at de tester for få mennesker, for å sjekke ut snittet i Norge. Jeg og mange flere jeg kjenner, bekjente og andre folk jeg følger på sosiale medier, er aktive ute mennesker, som helt sikkert går mer enn 10.000 skritt pr dag. Jeg merker det godt i perioder jeg spiser veldig lite, at jeg går ned i vekt blant annet fordi aktivitetsnivået mitt er stort. Det ønsker jeg ikke. Man kan ha litt på kroppen og allikevel være sunn, sterk og frisk. Føles ut som de har testet by folk eller late folk. Unngått å ta med de aktive, og svært aktive også. Norge har en utrolig flott natur, som veldig mange benytter seg av året rundt. Mange hver dag, andre litt mer sjeldent. Men for noen så er aktivitetsnivået hver dag høyt. Tar ikke tester på alvor jeg altså...For å finne gjennomsnittet burde de teste alle i Norge, ikke bare et visst antall personer... For å regne ut gjennomsnitt av en befolkning bruker man mennesker fra forskjellige steder innad i befolkningen og ganske mange mennesker, så gjennomsnittet er ganske korrekt altså. Jeg bruker Samsung Health app som er inkludert i samsungtelefoner, og der er daglig gjennomsnitt for kvinner 3600 skritt per dag. Dette er da for alle som bruker appen i hele verden. Jeg er dermed en av de 2% mest aktive brukerne. Jeg bruker skogen veldig mye selv og kan virkelig heller ikke si meg enig i at mange benytter seg av det. Det er mange joggeturer jeg er på både på morgen, midt på dagen og på kvelden i skog og mark der jeg møter 0-3 personer i løpet av hele joggeturen. Jeg har vært på fjellet på mange steder i landet og jeg møter minimalt med mennesker uansett hvor jeg befinner meg (har ikke prøvd marka i Oslo altså, for jeg bor ikke der, så der er det sikkert et par flere mennesker man kan møte på) så folk er nok ikke så aktive som de sier. Anonymkode: b7522...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #8 Del Skrevet 24. juli 2017 Stemmer på flekken. Jeg går mellom 4-8000 skritt daglig. Jeg er hjemmeværende, og går ofte bare å sysler med husarbeid. Har mye angst, så har vanskelig for å gå ut døra. Løper opp og ned trapper da. Gjerne 20 trapper daglig, sier Fitbiten. Skulle virkelig ønske jeg klarte å gå mer ute. Virkelig. Anonymkode: 4ee77...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marsvinet Skrevet 24. juli 2017 #9 Del Skrevet 24. juli 2017 Helt enig med deg. Jeg tror at den moderne stillesittende livsstilen går hardt utover den mentale helsen. Jeg tror at særlig unge uføre med psykiske problemer kunne fått det bedre om de gikk mer og var mere ute. Dagens trygdeordninger stimulerer til at de blir sittende inne og så blir bare problemene verre. Det er en grunn til at det var mindre psykiske problemer og uførhet blandt unge før da folk gikk mer og var mer aktive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 24. juli 2017 #10 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg sjekka nettopp Helse-appen på Iphonen min, og der står det at jeg har gått 188 skritt i dag... Sjekka gjennomsnitt for denne måneden (per dag), og det er 1699... Skikkelig skremmende, og eneste grunnen til at snittet er så "høyt" er fordi jeg på jobb må gå/bevege meg mye. Ser nå at jeg må ta meg sammen, og det er ingen tvil om at det er flere mennesker i Norge som burde gjøre det samme. Dette er kjempe skummelt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 24. juli 2017 #11 Del Skrevet 24. juli 2017 Du er klar over hva et gjennomsnitt er..? Det høres veldig riktig ut at antall skritt nordmenn går i snitt ligger på 5000 skritt. En aktiv vennegjeng er nok ikke aktive nok til at det trekker opp snittet til alle som knapt beveger seg. Og ja - de finnes det mange av. Det er en grunn til at overvekt og andre livsstilsrelaterte sykdommer har økt de siste årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 24. juli 2017 #12 Del Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, Spiteful skrev: Jeg sjekka nettopp Helse-appen på Iphonen min, og der står det at jeg har gått 188 skritt i dag... Sjekka gjennomsnitt for denne måneden (per dag), og det er 1699... Skikkelig skremmende, og eneste grunnen til at snittet er så "høyt" er fordi jeg på jobb må gå/bevege meg mye. Ser nå at jeg må ta meg sammen, og det er ingen tvil om at det er flere mennesker i Norge som burde gjøre det samme. Dette er kjempe skummelt! Ikke for å være kjip, men hvordan klarer du å ta så få skritt? 1700 skritt er jo knapt en tur i butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 24. juli 2017 #13 Del Skrevet 24. juli 2017 Akkurat nå, bobleplast_ skrev: Ikke for å være kjip, men hvordan klarer du å ta så få skritt? 1700 skritt er jo knapt en tur i butikken. Du er ikke kjip, det er det jeg som er. Grunnen er enkelt og greit at hvis jeg ikke er på jobb (sommerjobb på et kjøkken), så er jeg hjemme uten å gjøre noe. Rydder, vasker og støvsuger huset, men ellers sitter jeg bare på sofaen og ser på serier. Har vært en skikkelig kjedelig sommer, men jeg har ikke mange venner, og de jeg har har alle reist vekk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #14 Del Skrevet 24. juli 2017 I dag har jeg gjort ingenting i det hele tatt, bortsett fra at jeg har gått tur med hunden... 9000 skritt. Så blir selvfølgelig mer de dagene jeg ikke bare ligger på sofaen. Anonymkode: 2efed...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #15 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg går ca 7000 skritt i mnd 😲 Altfor lite. Anonymkode: 68644...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #16 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg så denne undersøkelsen selv, og metoden de har brukt er heller upålitelig. De hadde innhentet helsedata og skrittmålinger fra 700 000 smarttelefoner i 111 land. Anonymkode: c032d...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #17 Del Skrevet 24. juli 2017 57 minutter siden, Spiteful skrev: Jeg sjekka nettopp Helse-appen på Iphonen min, og der står det at jeg har gått 188 skritt i dag... Sjekka gjennomsnitt for denne måneden (per dag), og det er 1699... Skikkelig skremmende, og eneste grunnen til at snittet er så "høyt" er fordi jeg på jobb må gå/bevege meg mye. Ser nå at jeg må ta meg sammen, og det er ingen tvil om at det er flere mennesker i Norge som burde gjøre det samme. Dette er kjempe skummelt! Hvordan fungerer helse-appen angående skritt? Ble veldig motivert til å prøve å komme opp i mellom 15-20k daglig Må man ha en skritteller som man synkroniserer iphonen med eller klarer den å oversette bevegelsene dine? Anonymkode: f979d...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 24. juli 2017 #18 Del Skrevet 24. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer helse-appen angående skritt? Ble veldig motivert til å prøve å komme opp i mellom 15-20k daglig Må man ha en skritteller som man synkroniserer iphonen med eller klarer den å oversette bevegelsene dine? Anonymkode: f979d...547 Hvis du har Iphone, så er det bare å ha mobilen i lomma, så oversetter den bevegelsene som kan minne om skritt. Tror kanskje du må aktivere appen da, men jeg er usikker, for husker ikke hva jeg gjorde da jeg brukte den første gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #19 Del Skrevet 25. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går ikke så mye, men sykler 25 km hver dag, svømmer 4000 meter i uken og løfter vekter. Det får hokde. Anonymkode: b4c4d...88e Det er jo faktisk mye bedre enn å bare gå 10000 skritt hver dag. Anonymkode: e4fe7...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #20 Del Skrevet 25. juli 2017 9 timer siden, Marsvinet skrev: Helt enig med deg. Jeg tror at den moderne stillesittende livsstilen går hardt utover den mentale helsen. Jeg tror at særlig unge uføre med psykiske problemer kunne fått det bedre om de gikk mer og var mere ute. Dagens trygdeordninger stimulerer til at de blir sittende inne og så blir bare problemene verre. Det er en grunn til at det var mindre psykiske problemer og uførhet blandt unge før da folk gikk mer og var mer aktive. Herregud for et resonnement. Anonymkode: e4fe7...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå