AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei. Da jeg var på utenlandsferie i sommer ble flyet hjem innstilt og jeg rakk ikke hjem til jobb på grunn av dette. "Dersom forsinkelsen hindrer deg å komme hjem til arbeid i tide, har du rett på å kreve tapt arbeidsfortjeneste dekket. Erstatningen kan ikke være på mer enn 40.800 kroner." Men hvem skal jeg kreve dette fra? Etter å ha lest litt rundt ser jeg at reiseforsikringen ikke dekker dette, men at mange tror det. Hvilken forsikring dekker dette da eller er det reiseselskapet som skal dekke det? Noen som har opplevd dette før?? Anonymkode: 1d2ec...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Del Skrevet 24. juli 2017 Det kommer jo an på hvem som skrev det vilkåret…om det var fly- eller reiseselskapet som skrev det, så er det jo nødvendigvis de du må stille krav til. Anonymkode: 789ce...051 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Del Skrevet 24. juli 2017 Kan jo være en idé å legge til hvor du har lest dette. Anonymkode: cc955...832 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Del Skrevet 24. juli 2017 Flyselskapet vil være min første tanke etter å ha lest her i hvert fall.. Det er den sida du var inne på, antar jeg? http://e24.no/privat/forbrukerrettigheter/forsinket-fly-sjekk-dine-rettigheter/10080291 Sitat Erstatning når du ikke kan bruke booket hotellKommer du for eksempel en dag for sent frem til hotellet som du hadde bestilt i forveien, skal utgiften erstattes av flyselskapet.Mister du et fly som du skulle ha skiftet til underveis til den endelige destinasjonen, skal den utgiften erstattes av flyselskapet.Dersom forsinkelsen hindrer deg å komme hjem til arbeid i tide, har du rett på å kreve tapt arbeidsfortjeneste dekket. Erstatningen kan ikke være på mer enn 40.800 kroner. Anonymkode: 89305...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Del Skrevet 24. juli 2017 Vi måtte bli lenger i utlandet tidligere i sommer pga datteren på 2 år ble syk dagen før vi skulle dra hjem. Både jeg og mannen gikk da glipp av to arbeidsdager pga det ufrivillig forlengede ferieoppholdet. Vi sjekket opp veldig nøye rundt dette, men verken vårt forsikringsselskap, eller noen av de andre, såvidt vi greide å forstå, dekket tapt arbeidsfortjeneste for oss for disse to dagene. Vi endte dermed med å måtte bruke totalt fire sykt barn-dager (2 hver). Mulig det blir annerledes i ditt tilfelle, siden det skyldes innstilt fly, og ikke sykdom, men jeg fikk egentlig inntrykk av at forsikringsselskapene behandler dette litt "under ett". Altså at all forsinket hjemkomst behandles likt, uavhengig av årsak. Anonymkode: 889ec...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Del Skrevet 24. juli 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi måtte bli lenger i utlandet tidligere i sommer pga datteren på 2 år ble syk dagen før vi skulle dra hjem. Både jeg og mannen gikk da glipp av to arbeidsdager pga det ufrivillig forlengede ferieoppholdet. Vi sjekket opp veldig nøye rundt dette, men verken vårt forsikringsselskap, eller noen av de andre, såvidt vi greide å forstå, dekket tapt arbeidsfortjeneste for oss for disse to dagene. Vi endte dermed med å måtte bruke totalt fire sykt barn-dager (2 hver). Mulig det blir annerledes i ditt tilfelle, siden det skyldes innstilt fly, og ikke sykdom, men jeg fikk egentlig inntrykk av at forsikringsselskapene behandler dette litt "under ett". Altså at all forsinket hjemkomst behandles likt, uavhengig av årsak. Anonymkode: 889ec...b63 Skulle bare mangle. Det er dere som har valgt å få barnet. Anonymkode: b28ce...2ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Del Skrevet 24. juli 2017 Det er krav du stiller til flyselskapet, da det er de som er skyld i din forsinkelse. Den som nevner sykdom lenger oppe som ikke dekket, er helt irrelevant for ditt tilfelle, da det er en forsikringssak. Anonymkode: 97f18...3ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå