AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei! Var hos tannlegen fordi det var flere år siden sist og jeg må fjerne visdomstenner. Hadde flere hull. Borret en tann forrige uke.. til 2000 kroner.. drar fra tannlegen og har vondt, noe jeg ikke hadde da jeg kom dit. Ringer å får ny time da dette ikke går over. Får på ny time beskjed at jeg må rotfylle. Men får kun rønkenbilde og "førstehjelp" denne timen, til 1500 kr. Neste gang må jeg da begynne å rotfylle.. burde ikke tannlegen funnet ut dette med en gang, evt gitt meg noe erstattning? Så hadde jeg sluppet å betale 3500 for ingenting!! Anonymkode: b409a...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Del Skrevet 24. juli 2017 Nei. Anonymkode: edf11...08e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Del Skrevet 24. juli 2017 Nei dette er sånn som kan skje. Av og til reagerer tannens nerve på å få en vanlig fylling. (Hadde ikke vært noe alternativ å la være å behandle for da ville kariesen til slutt ødelagt nerven uansett). Rotfylling tar lang tid og er ikke noe tannlegen har tid til på en akuttime. Så da blir det en midlertidig løsning for å dempe symptomer. Tennene er biologisk vev, og man kan ikke gi 100% garantier på behandlinger. Tannlegen har sine priser, og når Norge har denne ordningen med at tannleger ikke sponses på lik linje med fastleger så blir det slike priser. Anonymkode: dab82...acf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Del Skrevet 24. juli 2017 Det er sånt som skjer. Tannleger ser ikke alt som skjer i munnen, noen ganger kan ting skje i etterkant. Anonymkode: 708f7...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Del Skrevet 24. juli 2017 Takk for svar! Anonymkode: b409a...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Del Skrevet 24. juli 2017 Det er ganske vanlig de du beskriver, og jeg har gjort det flere ganger. Tannlegene prøver alltid først, med mindre det er helt innlysende at det ikke går og unngå rotfylling. Men noen ganger går det som det gjorde med deg, og tannen må likevel rotfylles. Det koster penger det er helt sikkert. Men vi har ikke noen annet valg enn å godta at det er slik. Anonymkode: 9f861...2a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå