Gå til innhold

Du valgte selv å få barn med han/henne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja..det har jeg lest flere ganger her inne. Når en mann,eller dame, er frustrert o er deres bedre halvdel. Så kommer noen luri ger å sier" du valgste selv å få barn med h*n, så det er til pass til deg..."

folk endrer seg,og folk endrer seg ofte når nue situasjoner kommer inn i hverdagen. Som f.eks barn,ekteskap,utredninger,dødsfall..osv ALT påvirker. Dere har vel sett folk skrive " h*n endret seg med det samme vi fikk barn" eller ble gift...

så..å komme da med komentaren" vi visste selv hvem du fikk barn med" er småligt. For mam vet ikke alltid det. Selv om man tror man kjenner vedkommende,så gjør man egentlig ikke det,før enkelte situasjoner dukker opp. Det er ikke alle som takler det å få barn,like godt som andre,eller ett dødsfall,eller krise på jibb...ect. Det kan ofte få frem en person man ikke visste eksisterte.

så, vær så snill..slutt å skriv sånt... nei,man vet ikke alltid hvem man får barn med,før barnet er født....eller før andre ting dukker opp....

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Til dels enig i dette, for så lenge man har vært sammen en stund og begge parter mener at den andre passer bra å få barn med, så kan man ikke se inn i fremtiden og se hvordan man utvikler seg. En eller begge kan oppleve livskriser som gjør at man blir en "annen", eller i det minste fører til en dårlig personlig utvikling. Dette vet man jo ikke på forhånd. 

Anonymkode: 62712...cc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Det er flere ganger man hører om mennesker som forandrer seg veldig etter et par år som gifte. "Du valgte jo å gifte deg med han/henne", det kan være, men når en person forandrer seg veldig til det negative noen år etter at man har giftet seg så er det ikke så lett. 

Men annen ting er konde som velger å bli og få unger med en person som aldri har skjult hvem han/hun er. Da syns jeg egentlig ikke veldig synd på vedkommende, men det er et ordtak som sier kjærlighet gjør blind. Det tror jeg gjelder veldig mange. I starten ser man gjerne ikke uvanene som noe negativt, man ser alt det positive og tenker at det skal gjøre opp for det negative. Det fungerer gjerne ikke i lengden når den største forelskelsen har lagt seg. 

Anonymkode: 464ef...687

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dels enig i dette, for så lenge man har vært sammen en stund og begge parter mener at den andre passer bra å få barn med, så kan man ikke se inn i fremtiden og se hvordan man utvikler seg. En eller begge kan oppleve livskriser som gjør at man blir en "annen", eller i det minste fører til en dårlig personlig utvikling. Dette vet man jo ikke på forhånd. 

Jeg skulle akkurat til å skrive det samme som deg 😉

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Det er mange som forandrer seg veldig når man får barn, både kvinner og menn. 

Anonymkode: ef041...856

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nemlig det. Man kan ikke forutse noenting. Det man tenker er en perfekt familie,er sikkert det der og da,helt til utfordringene kommer på løpende bånd:( man prøver såklart å komme seg gjennom de ,men utfordringer kan og endre en person... fra å være en glad person,full av energi og postitivitet.. til å bli en negativ person,med kort lunte og full av negativitet. Dette påvirker den andre halvdelen,og ikke minst hele familien...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner absolutt poenget ditt. Men så tror jeg også disse kommentarene rettes mot de som beskriver samlivet som tilfeldig og forhastet, At de kjente partneren i to måneder, ble gravid og så innser at partneren er udugelig..Da har jeg ikke mye sympati. 

Anonymkode: c639d...e87

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner absolutt poenget ditt. Men så tror jeg også disse kommentarene rettes mot de som beskriver samlivet som tilfeldig og forhastet, At de kjente partneren i to måneder, ble gravid og så innser at partneren er udugelig..Da har jeg ikke mye sympati. 

Anonymkode: c639d...e87

Nei det er lov å tenke seg litt om før man rusher inn i et familieliv uten å kjenne hverandre. Det er vel ytterst sjeldent at de forholdene varer

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er flere ganger man hører om mennesker som forandrer seg veldig etter et par år som gifte. "Du valgte jo å gifte deg med han/henne", det kan være, men når en person forandrer seg veldig til det negative noen år etter at man har giftet seg så er det ikke så lett. 

Men annen ting er konde som velger å bli og få unger med en person som aldri har skjult hvem han/hun er. Da syns jeg egentlig ikke veldig synd på vedkommende, men det er et ordtak som sier kjærlighet gjør blind. Det tror jeg gjelder veldig mange. I starten ser man gjerne ikke uvanene som noe negativt, man ser alt det positive og tenker at det skal gjøre opp for det negative. Det fungerer gjerne ikke i lengden når den største forelskelsen har lagt seg. 

Ja, det er så klart en firskjell om man faktisk vet hvilke person man får barn med. Nå tok jeg i utgangspunkt at man ikke vet. At man tror man vet,også viser det seg Å være en stor feil:(

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er lov å tenke seg litt om før man rusher inn i et familieliv uten å kjenne hverandre. Det er vel ytterst sjeldent at de forholdene varer

Ja.. det et forskjell på å ha kjent noen i 2 mnd,eller 4 år før man får barn:) absolutt. Men jeg har og sett for komme med en sånn komentar på lange forhold og, hvir de faktisk har " kjent" hverandre i mangen år..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tippemor skrev:

Ja, det er så klart en firskjell om man faktisk vet hvilke person man får barn med. Nå tok jeg i utgangspunkt at man ikke vet. At man tror man vet,også viser det seg Å være en stor feil:(

Hvis en person har vært flink til å skjule den sanne jeg så er det vanskelig. Å at man skal måtte forsvare dette syns jeg er synd. 

Skrevet

Synes de fleste av disse kommentarene kommer etter utsagn a typen "han har aldri gjort husarbeid men jeg regnet med at han skulle begynne når vi fikk barn"... da er man såpass korttenkt at man nesten fortjener det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Nuith skrev:

Synes de fleste av disse kommentarene kommer etter utsagn a typen "han har aldri gjort husarbeid men jeg regnet med at han skulle begynne når vi fikk barn"... da er man såpass korttenkt at man nesten fortjener det.

Barn er sjeldent noe som løser et vanskelig forhold :P 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en person har vært flink til å skjule den sanne jeg så er det vanskelig. Å at man skal måtte forsvare dette syns jeg er synd. 

Det er vel ikke noe man skjuler bevisst. Jeg har selv funnet sider av meg,som jeg ikke visste eksisterte. Situasjoner bri ger frem mye rart..:(

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm...

Jeg tror nok, dessverre, at det finnes mange mennesker der ute som får barn i blinde. De tar ikke så veldig seriøst på den delen om man passer sammen eller ikke (på ordentlig). Man finner seg en partner og får barn, går fra personen senere og klarer ikke å si til seg selv at man kanskje burde ha tenkt litt nøyere over det. 

Man bør være realistisk. Man gjorde ikke godt nok forhåndsarbeid den gangen - men det kom i det minste et flott barn ut av det.

Anonymkode: 759c0...70e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...