AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Hei, Vi har 3 barn relativt rett. Rakk å jobbe ca 5 mnd mellom permisjonene. Nå er minstemann straks 7 mnd og jeg er ekstremt lei av å gå hjemme. Førstemann hadde vi hjemme i 15 mnd, mellomste i 13 mnd og planen med sistemann var å starte ved 12/13 mnd, litt avhengig av når vi får plass. Men nå har jeg kommet til det punktet at jeg er rett og slett lei av permisjon. Har vært inne på tanken å søke han inn i bhg ved 10 mnd. Synes det er alt for tidlig, men jeg lengter sånn etter å komme meg tilbake i jobb og være meg selv - ikke bare mamma 24 timer i døgnet, selv om det selvfølgelig er topp det også. Vi har hatt ferie sammen alle sammen nå og vi har hatt det så fint i fire uker. Nå er mannen tilbake på jobb og de to eldste i bhg. Og jeg synes det er pyton å gå og tråkke her hjemme. Er det helt forferdelig av meg å tenke slik? Føler alle er på nyyyyyytern. Flere som har vært i samme situasjon? Jeg føler virkelig behov for å begynne å bruke hjernen og kunnskap relatert til jobb igjen. Savner å få utrettet mer enn bare husarbeid, middag og rydding.. Anonymkode: 01477...41f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Skrevet 24. juli 2017 Vi fikk bhg plass når våres var 10 måneder og han elsket å være der. Nå er han nesten 12 og en helt fantastisk gutt, veldig selvstendig og tok aldri skadet av å ha begynt tidligere en normalt. Anonymkode: c7933...bfa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Skrevet 24. juli 2017 12 år ikke 12 måneder Anonymkode: c7933...bfa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 Kan ikke far være hjemme? Jeg begynte å jobbe ved 7mnd og vi hadde jenta hjemme til hun var 14mnd. Anonymkode: 2662e...454 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Skrevet 24. juli 2017 På tide at far tar sin del av ansvaret. Du går tilbake i jobb, mens han tar resten av permisjonen. Anonymkode: 53bd4...21c 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Skrevet 24. juli 2017 Far tar permisjon, evt ta pappapermisjonen gradert, dvs dere jobber feks 50% hver. Går ikke dette, søk redusert plass og så kan du så smått begynne og jobbe igjen. Anonymkode: 35990...9dd 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Skrevet 24. juli 2017 Nå er det jo ikke bare å dukke opp igjen på jobb all den tid arbeidsplassen sikkert har ansatt en vikar for deg den tiden du er vekke. Ikke sikkert de har arbeid eller økonomi til å ha to personer i jobb for en. Anonymkode: 703fc...6df 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #8 Skrevet 24. juli 2017 TS her, Far er selvstendig næringsdrivende og har ikke mulighet til å være bort så lenge. I en evt. persmisjon må han på jobb noen timer hver dag, uansett. Planen var å gjøre som med de andre. At han tar innkjøring i bhg og korte dager i ca 8 uker etterpå. Det er hans form for permisjon. Han vet godt hvordan jeg har det og skulle veldig gjerne steppet inn for meg hvis han hadde mulighet til det. Tror jeg har kommet inn i en negativ spiral, tankemessig. At jeg gruer meg til å være hjemme så lenge. Tenker på det hele tiden. Kanskje det blir bedre hvis jeg klarer å endre litt på det. Det er aldeles ikke sikkert vi får bhgplass ved 10 mnd.. Anonymkode: 01477...41f
Leeloo Skrevet 24. juli 2017 #9 Skrevet 24. juli 2017 Jeg forstår deg godt, men samtidig så er dette kanskje siste gang du har mulighet til å være hjemme fra jobb så lenge nesten frem til pensjonsalder. Du har 30-40 år igjen i arbeidslivet, og i det perspektivet er jo ikke 5-6 mnd. til så mye. Har mannen din den type jobb at han f.eks. kunne vært alene hjemme med de to eldste, så kan du ta med minste på en ferietur etter skoleferien er over, for å få litt andre impulser? Ev. om du har noen å reise med (mor, søster, barselvenninne el.) så du kan dra med alle tre barna (regner med at det hadde blitt litt mye å hanskes med alene). Du kan jo ev. søke barnehage og jobbe deltid fra august, men det er vel kanskje en vikar på plass for deg. Med 2-3 dager fri fra barnehagen og korte dager resten (som mannen din kan ta) så har du jo mulighet til å jobbe 40-50%. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #10 Skrevet 24. juli 2017 Jeg ville holdt ut for barnets del. Hva med åpen bhg? Jeg var der hver dag, ble også gal av å bare gå hjemme. Anonymkode: 38ba7...23a 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #11 Skrevet 24. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Vi har 3 barn relativt rett. Rakk å jobbe ca 5 mnd mellom permisjonene. Nå er minstemann straks 7 mnd og jeg er ekstremt lei av å gå hjemme. Førstemann hadde vi hjemme i 15 mnd, mellomste i 13 mnd og planen med sistemann var å starte ved 12/13 mnd, litt avhengig av når vi får plass. Men nå har jeg kommet til det punktet at jeg er rett og slett lei av permisjon. Har vært inne på tanken å søke han inn i bhg ved 10 mnd. Synes det er alt for tidlig, men jeg lengter sånn etter å komme meg tilbake i jobb og være meg selv - ikke bare mamma 24 timer i døgnet, selv om det selvfølgelig er topp det også. Vi har hatt ferie sammen alle sammen nå og vi har hatt det så fint i fire uker. Nå er mannen tilbake på jobb og de to eldste i bhg. Og jeg synes det er pyton å gå og tråkke her hjemme. Er det helt forferdelig av meg å tenke slik? Føler alle er på nyyyyyytern. Flere som har vært i samme situasjon? Jeg føler virkelig behov for å begynne å bruke hjernen og kunnskap relatert til jobb igjen. Savner å få utrettet mer enn bare husarbeid, middag og rydding.. Anonymkode: 01477...41f Det er snakk om fem vs tre måneder til. Det er utrolig kort tid. Og husk at jo eldre baby blir, jo mer skriv og jo mer kan denne være med på. Og med forbehold om at jeg regner korrekt, så vil én av de to månedene være advent. Da skjer det jo uansett så mye. Anonymkode: 53bd4...21c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #13 Skrevet 24. juli 2017 Gjør det som er best for deg og din familie og ikke det som kommer fra barnehagehatere her på KG. Anonymkode: c7933...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #14 Skrevet 24. juli 2017 TS her, Huff, jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet ovenfor minstemann etter jeg skrev dette. Skal prøve å bite tennene sammen - han fortjener jo de samme som de andre to. Blir åpen barnehage, babysang og babysvømming hver dag fremover nå 😂 Anonymkode: 01477...41f 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #15 Skrevet 24. juli 2017 Hvorfor ikke overføre permisjon til far? En venninne av meg opplevde det likt som deg etter to tette. De valgte å overføre permen til far. Anonymkode: 3a37c...934
atropos Skrevet 24. juli 2017 #16 Skrevet 24. juli 2017 Gjør som du ønsker. Hvis du blir gal av å gå hjemme, ta minsten i bhg og dra på jobb. Det går helt fint eller du kan bite tennene sammen og holde ut de siste tre mnd. Det er jo ikke så veldig lang tid
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #17 Skrevet 24. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Vi har 3 barn relativt rett. Rakk å jobbe ca 5 mnd mellom permisjonene. Nå er minstemann straks 7 mnd og jeg er ekstremt lei av å gå hjemme. Førstemann hadde vi hjemme i 15 mnd, mellomste i 13 mnd og planen med sistemann var å starte ved 12/13 mnd, litt avhengig av når vi får plass. Men nå har jeg kommet til det punktet at jeg er rett og slett lei av permisjon. Har vært inne på tanken å søke han inn i bhg ved 10 mnd. Synes det er alt for tidlig, men jeg lengter sånn etter å komme meg tilbake i jobb og være meg selv - ikke bare mamma 24 timer i døgnet, selv om det selvfølgelig er topp det også. Vi har hatt ferie sammen alle sammen nå og vi har hatt det så fint i fire uker. Nå er mannen tilbake på jobb og de to eldste i bhg. Og jeg synes det er pyton å gå og tråkke her hjemme. Er det helt forferdelig av meg å tenke slik? Føler alle er på nyyyyyytern. Flere som har vært i samme situasjon? Jeg føler virkelig behov for å begynne å bruke hjernen og kunnskap relatert til jobb igjen. Savner å få utrettet mer enn bare husarbeid, middag og rydding.. Anonymkode: 01477...41f Noen måneder mer hjemme for et så lite barn, betyr mye mye mer enn noen måneder ekstra i livet for deg på jobb. Det ville jeg glatt ofret. Anonymkode: 347fc...38f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #18 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her, Huff, jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet ovenfor minstemann etter jeg skrev dette. Skal prøve å bite tennene sammen - han fortjener jo de samme som de andre to. Blir åpen barnehage, babysang og babysvømming hver dag fremover nå 😂 Anonymkode: 01477...41f Helt naturlig at du er lei, men veldig bra at du biter sammen tennene! Prøv å kos dere å se de fine små øyeblikkene dag for dag isteden for å tenke framover for da går tiden gjerne bare seinere. Du er så flink som har hatt 3 så tett Har ikke opplevd tre på rad men var ganske lei av permisjonen selv.. Men etterhvert savnet jeg den faktisk å skulle ønske jeg prøvde å se det fine isteden for å syte.. Har god tro på åpen barnehage, babysang og babysvømming Andre gøy ting kan være shopping, trilleturer, fjellturer med bæresele, cafe når barnet sover.. Og still ned kravene til deg selv, og eventuelt vaskehjelp om du er dritt lei husarbeid hehe. Anonymkode: 07943...dfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå