AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Hei! Er det noen her som bruker ppillen Yasminelle? Hvilken erfaring har du med den? Har dere hatt noen bivirkninger? Jeg tenker spesielt på humøret. Anonymkode: 97452...34d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har brukt den i type 8 år. Har ingen bivirkninger jeg vet av. Dog må jeg påpeke at jeg startet på grunn av ekstreme menstruasjonssmerter, så humøret kunne bare bli bedre av piller så lenge de tok seg av den biten (sånn på alvor: jeg både er og har vært en person med tendenser til perioder med tungsinn. Kan ikke si jeg merker at det har forverret seg) Anonymkode: 524d9...1a0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har gått på dem omtrent et halvt år nå, byttet fra Mercilon da jeg mistet mye hår av Mercilon. Jeg kan ikke si sikkert at det jeg nevner her skyldes pillen. Det er jo også gjort mange studier på om p-piller påvirker humøret i det hele tatt, og ingen har så langt vært i stand til å bevise det såvidt jeg vet. Jeg er ganske sikker på at pillen har påvirket sexlysten min dog. Det skal litt mer til før jeg blir kåt, og blir tregere våt. Jeg har lurt på om jeg kanskje blir litt lettere irritert for tiden, men det kan være noe jeg innbiller meg, eller det kan komme av andre årsaker. Jeg er også en person som har perioder med nedstemthet enten jeg går på pillen eller ei. Positive sider for meg på Yasminelle har vært: - Helt forutsigbar "mensen" - Kun blødning i 3-4 dager (før 7-8) - Lite blødning - Ingen smerter! - Nesten ikke kviser, men kanskje et par små i den pillefrie uken Anonymkode: 0a45a...897
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 Jeg brukte yasminelle i ca. 2 år men sluttet da jeg fikk mellomblødninger og byttet over på p-sprøyte. Nesten med en gang jeg byttet føltes det som om en grå sky over hodet mitt bare forsvant. La altså ikke merke til at det var ppillene som gjorde meg lei meg og deprimert før jeg sluttet på den, og det var en utrolig rar følelse. Mens jeg gikk på de kunne jeg finne på å gråte meg i søvn nesten hver dag og var generelt sett nedstemt. Jeg tenkte så klart aldri over at dette kunne ha noe med ppilene å gjøre, så vær obs! Vet jo såklart at folk reagerer forskjellig, men var veldig ekkelt å merke forskjell på hvordan jeg hadde det, bare over natta. Håper du finner noe som passer deg Anonymkode: 9f1d2...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå