Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har jo mer erfaring. Men det høres jo forbanna kjedelig ut, å handle slik de råder deg til. Jeg vil ikke ha mammas liv..

Anonymkode: a92a4...137

Videoannonse
Annonse
Gjest BerntJohnny
Skrevet

Hvis de har foreldreinstinkt i seg, ja

Skrevet

Det kommer jo an på foreldrene da.

Jeg er såpass fornøyd med mine at jeg som oftest spør dem om råd.

Og kommer de eller med meninger som er ulik mine ville jeg tenkt igjennom saken på nytt. Ikke sikkert at jeg gjør som de råder meg til, men det gjør ihvertfall at saken fortjener en ny gjennomtenkning.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Man kan høre på råd, men trenger ikke følge dem.

Skrevet

Det korte svaret er nei.

Det lange svaret er at det er forskjell på å høre på, eller å alltid gjøre som sier. Ja foreldrene har mer erfaring og alt det, men de sitter ikke nødvendigvis med det bildet du har og de har ikke nødvendigvis rett. 

Det er til slutt du som må ta følgene.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg forteller det til mitt barn. At hun må velge selv hva som er lurt for seg og sitt liv. Og at å "feile" er en del av det å bli selvstendig. Uansett er en tabbe noe man trenger, så dermed ender det ikke opp med å bli en tabbe :) Jeg håper mitt barn velger ut fra sine ønsker, og sine drømmer. Ikke hva jeg drømmer om. 

Anonymkode: 9527c...d24

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det som var riktig for dem er ikke nødvendigvis riktig for deg.

Anonymkode: 564ff...976

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes foreldre som er psykopater, narsissister, pedofile, intellektuelt tilbakestående osv. Så nei, selvsagt har ikke foreldre alltid rett.

Og selv blant de normale er det mange som driter seg ut når det gjelder oppdragelse og skader barna i verste fall for alltid

Anonymkode: c37a5...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...