Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe galt med kvinnefotball? 

Anonymkode: 25e0c...025

Videoannonse
Annonse
Gjest BerntJohnny
Skrevet

Nei, jeg elsker å se damer som løper

AnonymBruker
Skrevet

Kvinnfolkene spiller jo helt elendig da!    

Var det ikke i Australia eler noe, hvor landslaget for kvinner nylig  tapte mot femten eller seksten år gamle gutter? 

Anonymkode: 70f1b...324

• Liker 2
Gjest BerntJohnny
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnfolkene spiller jo helt elendig da!    

Var det ikke i Australia eler noe, hvor landslaget for kvinner nylig  tapte mot femten eller seksten år gamle gutter? 

Anonymkode: 70f1b...324

Jo. De mente vel kvinner er like gode som menn i sport eller noe. Og skulle prøve seg

Enda en fra australia som mente kvinner kan alt.

http://time.com/4344556/mount-everest-death-climbing-vegan/

Endret av BerntJohnny
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er ikke noe galt med kvinnefotball, bare veldig kjedelig å se på.

Skrevet

Foppall er teit uansett.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe galt med kvinnefotball? 

Anonymkode: 25e0c...025

Banene er for store. Kvinner har ca 10% mindre fysikk ( høyde-vekt -muskelmasse-maxfart) enn menn. Merk opp banene 10% kortere og smalere, og få også publikum nærmere

En gang så jeg forresten en juniorturnering, kvinner, futsal (5 a side). Det var action, moro og kvalitet. Det var lenge siden og Kolbotn var helt fantastiske.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting galt, bare vanvittig kjedelig.

Var nylig en kamp på tvn som gikk over i ekstraomganger, straffekonk. De skjøt som noen 13 år gamle gutter. Kun 2/5 og 1/5 greide å score. Var virkelig patetisk å se på :(

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva (eller om) noe er galt, jeg ser heller ikke helt poenget med at en skal se på flinke folk, er det hele poenget? Litt sånn kim jung un ser på ting opplegg. Nei skjønner ikke helt greia med hva som er så bra med guttefotball, og/eller dårlig med kvinnefotball, mulig jeg har litt tungt for det

Anonymkode: 5d8e5...e5a

• Liker 1
Skrevet

Kvinnefotball, hva er nå det?

Ikke er det kvinner, og ikke er det fotball :)

Skrevet

De spiller ikke "elendig". Hvorfor skal menn brukes som mal, som om kvinner er underutviklede menn på et eller annet vis? Kvinners og menns naturlige fysiske forutsetninger er ulike, og må derfor vurderes uavhengig av hverandre. 

Vi sier ikke "kvinnespyd" eller "kvinnelengde", og jeg hører heller ikke noen generalisere over hvor dårlige kvinner er til noen av delene, til tross for at kvinner hopper kortere, løper saktere, kaster kortere og bruker mindre spyd - enn menn. 

Dette sier meg at nettopp fotball henger sørgelig igjen i forhold til annen idrett, dette er menns arena, og tankegangen er fortsatt (hos en del) som den var for tjue år siden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere har tydeligvis ikke fått med dere at Ada fikk pris for verdens beste kvinnelige fotballspiller..

Anonymkode: 71c99...4b9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, I Grosny skrev:

Banene er for store. Kvinner har ca 10% mindre fysikk ( høyde-vekt -muskelmasse-maxfart) enn menn. Merk opp banene 10% kortere og smalere, og få også publikum nærmere

En gang så jeg forresten en juniorturnering, kvinner, futsal (5 a side). Det var action, moro og kvalitet. Det var lenge siden og Kolbotn var helt fantastiske.

10 prosent? Tror du må mer enn dobble det

Anonymkode: 5f2ee...54f

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere har tydeligvis ikke fått med dere at Ada fikk pris for verdens beste kvinnelige fotballspiller..

Men alikevell er hun lysår fra nivået til er Messi, Ronaldo, Neymar osv

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Invicta skrev:

De spiller ikke "elendig". Hvorfor skal menn brukes som mal, som om kvinner er underutviklede menn på et eller annet vis? Kvinners og menns naturlige fysiske forutsetninger er ulike, og må derfor vurderes uavhengig av hverandre. 

Vi sier ikke "kvinnespyd" eller "kvinnelengde", og jeg hører heller ikke noen generalisere over hvor dårlige kvinner er til noen av delene, til tross for at kvinner hopper kortere, løper saktere, kaster kortere og bruker mindre spyd - enn menn. 

Dette sier meg at nettopp fotball henger sørgelig igjen i forhold til annen idrett, dette er menns arena, og tankegangen er fortsatt (hos en del) som den var for tjue år siden. 

Nope. Det stemmer ikke. Det er bare mye mer fart og spenning i mens idrett iforhold til kvinners. Derfor blir det priorutert framfor kvinnefotball. Hver kvinnekamp er jo det 3-4 på tribunen. Det sier jo sitt

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
1 time siden, Invicta skrev:

Det er ikke helt det samme, da. Det som skjer i lengde og spyd, er at selve aktiviteten er over på sekunder. Det eneste målet på suksess er hvem som hopper/kaster lengst, og man måler mange konkurrenter mot hverandre samtidig. Men selve utførelsen er egentlig ikke så veldig interessant, eller viktig (selv for meg som kan en del om teknikk i lengde og har et øye for hvordan folk hopper). 

I fotball handler det om mye mer. Selve aktiviteten går over et par timer, og det er mye mer spennnede ting i det utover hvem som oppnår det beste resultatet. Man underholder bare ved å utføre aktiviteten, ved å "spille bra", ha god taktikk, bevege seg samen i smarte formasjoner, trikse med ballen og skape mange sjanser. Det må et visst fartsnivå til for å oppnå det underholdningsnivået som holder på tilskuernes konsentrasjon over tid. 

Nå skal jeg ikke gå lengre i å dra opp skiller mellom de to kjønnene i fotball, men det er blir litt for enkelt å si at "fotball ikke har kommet lengre, fordi se så likestilt lengde er".

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ganske morsomt at kvinner og feminister ikke vil innrømme åpenbare biologiske forskjeller mellom kjønn. Menn har testosteron og er overlegen kvinner. Vi er mye bedre fysisk på alle mulige måter. det er vi som har gjort det hardeste arbeidet og tøffeste oppgavene gjennom alle disse 1000 årene og dermed utviklet oss overlegen og sterkere enn kvinnene.

Ergo det er mye mer fart og action i sport menn regjerer i. Der slåes verdensrekorder og skaper legendariske øyenblikk i forhold til kvinnesport. Det er mer populært og skaper mer penger.

Men vet ikke helt hvem som har sagt kvinnefotball er boss. Det er jo sport det også bare ikke like mange som ser på det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, herremann skrev:

Ingenting galt, bare vanvittig kjedelig.

Var nylig en kamp på tvn som gikk over i ekstraomganger, straffekonk. De skjøt som noen 13 år gamle gutter. Kun 2/5 og 1/5 greide å score. Var virkelig patetisk å se på :(

Nå har ikke jeg sett så mye på kvinenfotball, men skulle ikke tro det ble færre mål når en 13 år gammel gutt står som målvakt i et 11-mål.  Skyting er jo mye teknikk,  men er man ikke lang nok så er man ikke lang nok til å dekke målet.  Norske målvakten er 173 i følge wikipedia. 

Anonymkode: cd7b5...d9a

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Hun er den beste i sitt kjønn. Mens menn slår verdensrekorder overall. Så slår hun den beste rekorden kvinner har lol

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 prosent? Tror du må mer enn dobble det

Jeg tror 10 prosent er ganske nøyaktig med tanke på max teoretisk nivå, man kanskje litt lite i praksis. Rask mannlig fotballspiller løper 100meter på 11.0, rask kvinne 12.0.   I utholdenhet er forskjellene mindre, og ei fotballjente som Ingvild Flugstad Østberg kan muligens løpe rett i fra de fleste norske mannlige eliteseriespillere på slutten av en kamp når melkesyra har kommet. Nå ligger kvinnefotballen en del etter med tanke på antall spillere, og følgelig skal det mer til å stille med 11 raske spillere på et lag, så rent praktisk kan det tenkes at banen må reduseres med 15% i lengde og bredde for å få like mye action.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...