Gjest Katrine-Therese Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Jeg har tenkt mye på dette: Man er jo veldig opptatt av at vi skal bruke øyekrem for partiet under øynene. En krem som jeg antar er veldig mild, uten mye rart i, som denne huden tåler. Men hva da når det kommer til solkrem? Som opptatt av dette har jeg en egen solkrem for ansiktet, men lar heller vær å smøre under øynene da jeg tenker at en ansikstsolkrem må være verre for denne huden enn det en vanlig hudkrem er(noe jeg aldri har under øynene). Min 24 år gamle "øyehud" er ganske tynn med antydning til linjer, små poser og litt mørke ringer.(Alltid vært "markert" under øynene) Har sett at det finnes noen solkremer for øyepartiet. Men hvordan er disse for huden sammenliknet med en vanlig øyekrem? Et svar vil kanskje være at alt er bedre enn soleksponering uten krem uansett? Ønsker mindre synsing og mer faglig svar.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 Bruk gode solbriller. Anonymkode: 34ae7...23e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 Personlig mener jeg hele øyekrem-kategorien er en gimmick, og av den grunn faller egentlig hele spørsmålet ditt litt i grus. Ja, huden under øynene er mer delikat og tynn enn huden i resten av ansiktet, men de færreste har såpass sterke stoffer - f.eks sterke syrer eller retinoider - i hudkremen sin at den ikke også trygt kan påføres under øynene. Noen har tørrere hud under øynene slik at de gjerne trenger å påføre en ekstra eller mer krem i det området, men det er så langt det går. Huden under øynene trenger ikke av en eller annen magisk grunn andre ingredienser enn det som finnes i mange "vanlige" hudkremer. Om en opplever milier under øynene må en kanskje ty til en annen krem. Ergo, kan vanlig solkrem også brukes under øynene. Siden solkremen da fort kan ende opp med å komme borti øynene er det mange som opplever ubehag eller svie i øynene. Da er det bare å prøve andre solkremer til en finner en som fungerer for en selv. Vannfaste solkremer har oftere en tendens til å ikke irritere øynene siden den ikke "smelter" ned eller opp i øynene i løpet av dagen. Jeg er også 24 år gammel, og bruker solkrem i hele ansiktet - inkludert under øynene og på øyelokket - hver dag. Anonymkode: 95939...e22 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå