JackIost Skrevet 25. juli 2017 #21 Skrevet 25. juli 2017 Akkurat nå, penny_ skrev: Ja, det kan man helt fint, men hvis man vil spise proteinpannekaker så er det ikke noe i veien med det. Dessuten er det ved å spise proteinpulver enklere å få i seg mer proteiner ved å ikke spise fullt så mye mat, noe som kan være vanskelig når man skal ligge i et stort overskudd eller hvis man er på diett og vil beholde så mye muskelmasse som mulig samtidig som man mister fett. Proteinpulver er en veldig billig proteinkilde. Denne f.eks, koster under 20 kroner per 100 gram protein. Finner du noe billigere som er enkelt å få tak i? Ja, tunfisk Proteinpulver er helt unødvendig for en amatør, men som sagt kan det ha en placeboeffekt
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #22 Skrevet 25. juli 2017 (endret) Akkurat nå, JackIost skrev: Ja, tunfisk Proteinpulver er helt unødvendig for en amatør, men som sagt kan det ha en placeboeffekt Unødvendig, ja, men kan være til stor hjelp også. Hvis du ved å drikke proteinshake havner i overskudd av kalorier og proteiner, så bygger du muskler med riktig treningsprogram. Da er det ikke placebo. Endret 25. juli 2017 av penny_
JackIost Skrevet 25. juli 2017 #23 Skrevet 25. juli 2017 3 minutter siden, penny_ skrev: Unødvendig, ja, men kan være til stor hjelp også. Hvis du ved å drikke proteinshake havner i overskudd av kalorier og proteiner, så bygger du muskler med riktig treningsprogram. Da er det ikke placebo. Amatører får i seg nok proteiner gjennom mat, og har således ikke behov for proteinpulver Men halve morora med å trene for å bygge muskler er jo å blande diverse pulver med vann, er veldig motiverende og gir en enorm placeboeffekt 1
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #24 Skrevet 25. juli 2017 (endret) 15 minutter siden, JackIost skrev: Amatører får i seg nok proteiner gjennom mat, og har således ikke behov for proteinpulver Men halve morora med å trene for å bygge muskler er jo å blande diverse pulver med vann, er veldig motiverende og gir en enorm placeboeffekt Du sier igjen og igjen at det er unødvendig og at det ikke er behov for det, men fakta er at proteinpulver er tørket melk og at det inneholder proteiner som musklene trenger for å bli større. Får du i deg nok mat uten proteinpulver, så er det ikke behov. Gjør du ikke det, så hjelper selvfølgelig proteinpulver. Det er jo ren fysikk. Hva du mener med amatør aner jeg ikke. Endret 25. juli 2017 av penny_ 1
JackIost Skrevet 25. juli 2017 #25 Skrevet 25. juli 2017 25 minutter siden, penny_ skrev: Du sier igjen og igjen at det er unødvendig og at det ikke er behov for det, men fakta er at proteinpulver er tørket melk og at det inneholder proteiner som musklene trenger for å bli større. Får du i deg nok mat uten proteinpulver, så er det ikke behov. Gjør du ikke det, så hjelper selvfølgelig proteinpulver. Det er jo ren fysikk. Hva du mener med amatør aner jeg ikke. Det er enkelt. Man skal være på et svært høyt nivå før man trenger så mye proteiner at man ikke får nok gjennom vanlig mat. Proteinpannekaker eller proteinpulver er ikke noe man trenger. Man om man ønsker å bruke penger på det og erstatte vanlig mat med det, i den tro på at det gir økt effekt, så kan man selvsagt gjøre det. Og hvem vet, man kan også føle seg så motivert av det at man oppnår en placeboeffekt, og dermed føle man har fått valuta for pengene
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #26 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, penny_ skrev: Proteinpulver er en veldig billig proteinkilde. Denne f.eks, koster under 20 kroner per 100 gram protein. Finner du noe billigere som er enkelt å få tak i? Ja. Her er to eksempler. 9 kr og 18 øre per 100 gram protein. Kjøpes på Rema 1000, Kiwi, Rimi, Coop eller hvor som helst. Anonymkode: f7aa2...537
penny_ Skrevet 25. juli 2017 #27 Skrevet 25. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Her er to eksempler. 9 kr og 18 øre per 100 gram protein. Kjøpes på Rema 1000, Kiwi, Rimi, Coop eller hvor som helst. Anonymkode: f7aa2...537 Mm, tørkede erter. 1. Sjekk forholdet mellom proteiner og karbohydrater 2. Hvor mye vann trekker de egentlig til seg? Hvor mye må du spise for få i deg 20 gram proteiner fra dette?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #28 Skrevet 25. juli 2017 10 minutter siden, penny_ skrev: Mm, tørkede erter. 1. Sjekk forholdet mellom proteiner og karbohydrater 2. Hvor mye vann trekker de egentlig til seg? Hvor mye må du spise for få i deg 20 gram proteiner fra dette? Erterstuinga på dette bildet gir omtrent nøyaktig 20 gram proteiner. Altså en helt alminnelig porsjon. Anonymkode: f7aa2...537
SpankMe Skrevet 25. juli 2017 #29 Skrevet 25. juli 2017 Jeg trener mye styrke, ønsker å bygge muskler, og bruker proteinpulver til dette formålet. Jeg vet at jeg kan spise "vanlig" mat å få i meg ønsker mengde, men for en kvinne på 160cm og 60kg, så blir det rett og slett altfor mye mat. Det handler om mengde, ikke sant? Det handler også om kalorier, og makrofordeling. Jeg skal ha i meg et visst antall kcal, protein, karbo og fett. Da er pulver rett og slett en genial måte å optimalisere kostholdet på. Det funker for meg, og har gjort det i over to år. Er så mange pulvermotstandere som misforstår diskusjonen de går inn i. Jeg kan ikke trøkke i meg 500gr tørkede erter, for å si det sånn. Og TS, jeg liker disse:http://gymgrossisten.no/protein-pancake-mix De er mer nøytrale på smak enn mange andre, så det er enklere å toppe dem med hva du ønsker. Veldig bra med protein per porsjon. Ellers er det selvsagt en mulighet å lage sine egne. Mange gode oppskrifter der ute ;-) 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #30 Skrevet 25. juli 2017 4 minutter siden, SpankMe skrev: Jeg trener mye styrke, ønsker å bygge muskler, og bruker proteinpulver til dette formålet. Jeg vet at jeg kan spise "vanlig" mat å få i meg ønsker mengde, men for en kvinne på 160cm og 60kg, så blir det rett og slett altfor mye mat. Det handler om mengde, ikke sant? Det handler også om kalorier, og makrofordeling. Jeg skal ha i meg et visst antall kcal, protein, karbo og fett. Da er pulver rett og slett en genial måte å optimalisere kostholdet på. Det funker for meg, og har gjort det i over to år. Er så mange pulvermotstandere som misforstår diskusjonen de går inn i. Jeg kan ikke trøkke i meg 500gr tørkede erter, for å si det sånn. Og TS, jeg liker disse:http://gymgrossisten.no/protein-pancake-mix De er mer nøytrale på smak enn mange andre, så det er enklere å toppe dem med hva du ønsker. Veldig bra med protein per porsjon. Ellers er det selvsagt en mulighet å lage sine egne. Mange gode oppskrifter der ute ;-) Det er da ingen som har sagt du må trøkke i deg 500 gram tørkede erter. Det er proteiner i de fleste andre matvarer også. Hvor mye proteiner trenger du egentlig i løpet av en dag, og hvor mye av det får du via pulver? Anonymkode: f7aa2...537
SpankMe Skrevet 25. juli 2017 #31 Skrevet 25. juli 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingen som har sagt du må trøkke i deg 500 gram tørkede erter. Det er proteiner i de fleste andre matvarer også. Hvor mye proteiner trenger du egentlig i løpet av en dag, og hvor mye av det får du via pulver? Anonymkode: f7aa2...537 Refererte tongue-in-cheek til et innlegg over. Jeg er selvsagt klar over at erter ikke er en god proteinkilde. Jeg spiser for tiden ca 2 ganger kroppsvekt altså 120gram protein om dagen. Dette passer med mine mål. Jeg har mine måltider og supplerer med proteinshaker for å komme i mål. Vil si at stort sett kommer 40gr av dagsinntaket fra pulver. Det er billig, effektivt og lett å få i seg. Og jeg synes det smaker godt. Poenget er at det er et gjennomtenkt valg for å optimalisere kostholdet i forhold til trening, mål og mengde mat/makrofordeling. Jeg vet at det går an å spise proteiner, men det er mange faktorer som må inn i regnestykket her. Fett, karbo, kcal og mikronæringsstoffer fra grønnsaker feks. Dette er nerdete, men det er det som er gøy når man driver seriøs amatøridrett.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #32 Skrevet 25. juli 2017 http://www.indiatvnews.com/lifestyle/news-22-year-old-dell-techie-andhra-pradesh-dies-while-working-out-in-gym-how-to-prevent-accidents-at-gym-391149 Hva tenker dere om dette? Er det farlig å trene? Anonymkode: 3307b...118
Gjest Cyrus Skrevet 25. juli 2017 #33 Skrevet 25. juli 2017 (endret) 1 time siden, SpankMe skrev: Jeg trener mye styrke, ønsker å bygge muskler, og bruker proteinpulver til dette formålet. Jeg vet at jeg kan spise "vanlig" mat å få i meg ønsker mengde, men for en kvinne på 160cm og 60kg, så blir det rett og slett altfor mye mat. Det handler om mengde, ikke sant? Det handler også om kalorier, og makrofordeling. Jeg skal ha i meg et visst antall kcal, protein, karbo og fett. Da er pulver rett og slett en genial måte å optimalisere kostholdet på. Det funker for meg, og har gjort det i over to år. Er så mange pulvermotstandere som misforstår diskusjonen de går inn i. Jeg kan ikke trøkke i meg 500gr tørkede erter, for å si det sånn. Og TS, jeg liker disse:http://gymgrossisten.no/protein-pancake-mix De er mer nøytrale på smak enn mange andre, så det er enklere å toppe dem med hva du ønsker. Veldig bra med protein per porsjon. Ellers er det selvsagt en mulighet å lage sine egne. Mange gode oppskrifter der ute ;-) Ikke med den holdninga der hvertfall. Oppskrift på proteinpannekaker: - 50g havremel - 1 banan - 150g mager cottage cheese - 100g low fat gresk yoghurt - 1 egg - 1.5dl eggehviter - 1 teskje kardemomme - 1dl skummet melk Kjør alt med stavmikser eller blender. Stekes som små lapper og draperes i peanøttsmør for ekstra kalorier. Enjoy your gainz. Endret 25. juli 2017 av Cyrus
SpankMe Skrevet 25. juli 2017 #34 Skrevet 25. juli 2017 2 minutter siden, Cyrus skrev: Ikke med den holdninga der hvertfall. Oppskrift på proteinpannekaker: - 50g havremel - 1 banan - 150g mager cottage cheese - 100g low fat gresk yoghurt - 1 egg - 1.5dl eggehviter - 1 teskje kardemomme - 1dl skummet melk Kjør alt med stavmikser eller blender. Stekes som små lapper og draperes i peanøttsmør for ekstra kalorier. Enjoy your gainz. Ikke verst.
Gjest Cyrus Skrevet 25. juli 2017 #35 Skrevet 25. juli 2017 Akkurat nå, SpankMe skrev: Ikke verst. Nei en skulle nesten tro jeg hadde plukket opp ett og annet gjennom 5 år med løfting og mat.
SpankMe Skrevet 25. juli 2017 #36 Skrevet 25. juli 2017 4 minutter siden, Cyrus skrev: Nei en skulle nesten tro jeg hadde plukket opp ett og annet gjennom 5 år med løfting og mat. Bruker selv mye av det samme, men med dette omstridte pulveret, da. 2 egg 30-40gr havregryn 2 ss cottage cheese 1 scoop vaniljeproteinpulver 1 ts bakepilver Kanel og kardemomme Har blitt gains av det også ;-)
Stormen64 Skrevet 14. mars 2018 #37 Skrevet 14. mars 2018 On 25/07/2017 at 10:09 PM, Guest Cyrus said: Ikke med den holdninga der hvertfall. Oppskrift på proteinpannekaker: - 50g havremel - 1 banan - 150g mager cottage cheese - 100g low fat gresk yoghurt - 1 egg - 1.5dl eggehviter - 1 teskje kardemomme - 1dl skummet melk Kjør alt med stavmikser eller blender. Stekes som små lapper og draperes i peanøttsmør for ekstra kalorier. Enjoy your gainz. Hvem i huleste har en positiv holdning til å spise 500g erter hver dag? Som mange sier, skal man nå det skyhøye proteinkravet så må mange spise et tonn mat per dag, om man ikke tar supplementer. Ikke gunstig om du samtidig slanker deg heller. Dette skjønner dere, sant? Proteinpannekaker og pulver er fantastiske supplement. Du får i deg noe proteiner og samtidig spiser en kanskje liten, men stor nok middag (om du slanker deg) Det placebo greiene er bare å legge fra dere. Ikke for å være i overkant frekk, men det er noe av det dummeste jeg har lest. Du får i deg akkurat det som står på pakken. Ca 34g/120g~ pr dag. Det er opp til hver enkelt å finne ut av hvordan de skal få i seg resten av proteinene. 1
Gjest sapmi belovoubme Skrevet 15. mars 2018 #38 Skrevet 15. mars 2018 Jeg bruker Proteinfabrikken black edition sin. 5kg 500kr, var verdt det. Smakte bra, mettende, god frokost og lite kalorier samt litte fett, bra med carbs og prot. Bra på en cut 😁
Gjest sapmi belovoubme Skrevet 15. mars 2018 #39 Skrevet 15. mars 2018 På 25.7.2017 den 10.54, JackIost skrev: Tror nok ikke proteinpannekaker vil utgjøre noen forskjell fra eller til, om du ønsker å bygge muskler Men som sagt, placeboeffekten er dokumentert Er ikke snakk om magi opplegg det må du da skjønne selv. Nå mener jeg man ikke trenger det på en bulk, men en cut er det bra! Er en måte å holde søtsuget på stell mens man cutter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #40 Skrevet 16. mars 2018 Bruk hamppulver i stede. Anonymkode: 792f9...34d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå