Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge vært sikker på at jeg skal studere i Oslo, så sikker at jeg allerede i november søkte om studentbolig. Jeg er førsteårsstudent, som jeg har lest skal prioriteres, og jeg har søkt på de større studentbyene som Sogn og Kringsjå. Ingen respons. Hvem er det egentlig som får disse mystiske studentboligene?

Anonymkode: 28a59...eeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du søkte såpass tidlig så synes jeg at det var rart at du ikke fikk. Selv søkte jeg i februar og fikk tilbud i mai. Er du sikker på at du fullførte søknaden, dobbelsjekket du at den var blitt mottatt? 

Ellers er noen tips for studentbolig:

-Søk om overtalelse fra 1. juni istedenfor 1. august. Du betaler for 2 måneder ekstra, men er nærmeste garantert bolig siden du blir prioritert

-Utvekslingsstudenter er også prioritert, men så mange er det jo ikke av dem

-Søk på mest mulig, altså maks antall studentbyer. Søk gjerne på flere boligtyper i samme studentby selv om det er dyrere (intern bytting går an)

-Førstegangsstudenter prioriteres, men også dem som kommer langveisfra. Med andre ord, bor du og skal studere i Oslo, men ønsker å flytte inn i studentby likevel blir du nedprioritert. 

-Alder spiller også en liten rolle. En som er født i 1998 er prioritert foran en som er født i 1993 

Jeg ville i alle fall sjekker med studentskipnaden der du søkte og eventuelt spør hvor langt nede du er på venteliste 

Anonymkode: 98432...e3a

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du søkte såpass tidlig så synes jeg at det var rart at du ikke fikk. Selv søkte jeg i februar og fikk tilbud i mai. Er du sikker på at du fullførte søknaden, dobbelsjekket du at den var blitt mottatt? 

Ellers er noen tips for studentbolig:

-Søk om overtalelse fra 1. juni istedenfor 1. august. Du betaler for 2 måneder ekstra, men er nærmeste garantert bolig siden du blir prioritert