Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags praksis har dere på dette? Vi bor relativt tett her, og barna springer ut og inn hos hverandre hele dagen. Det er koselig, men av og til kan det bli vel mange barn inne Osv. Har dere noen regler for besøk? Må de spørre først? Sier du av og til "nei, nå kan dere være ute og leke" f.eks?

Anonymkode: 48b3e...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger jages ut i finvær. Ellers er det bare koselig med besøk. Vi har dessverre ikke så mye av det, så alle som kommer er så velkomne.

• Liker 4
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags praksis har dere på dette? Vi bor relativt tett her, og barna springer ut og inn hos hverandre hele dagen. Det er koselig, men av og til kan det bli vel mange barn inne Osv. Har dere noen regler for besøk? Må de spørre først? Sier du av og til "nei, nå kan dere være ute og leke" f.eks?

Anonymkode: 48b3e...a49

I finvær kan de være ute. De må gjerne komme inn i skyggen litt for å få i seg litt drikke,gå på do osv. Men så er det rett ut igjen :) Her er alle velkommen. Som jeg sa til min datter: Når vi ikke skal noe etter skoletid, er alle hjertelig velkommen. Så du behøver ikke spørre på forhånd om du kan ta med venner hjem. Men dager de vi skal noe, må det spørres først :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en regel i hverdagene.. Først mat, så lekser, så besøk/dra på besøk om de vil det...

På helg er alle velkommen, men dersom det er pent vær, får de være ute.. Dersom de er inne så kan de være på rommet/loftstua..

Anonymkode: 34989...2c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huset våres har vært åpent fra dag en for hvem som helst barn som vil inn.  Skaper veldig bra relasjoner for barnet våres, spesielt på skolen, og jeg gi noen av disse barn, som har det ikke så bra hjemme, et trygg sted å være for å slippe den dårlige hverdagen.  Ute i finværet, inne om de vil hvis det er dårlig.  

Anonymkode: 22c46...d6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Inn og ut som de vil. Skal de på besøk, så må de si ifra hvor de skal. Får de besøk, så trenger ikke ungene eller foreldre deres advare/avtale med oss.

Anonymkode: 0bd2c...cba

Skrevet

Her må de spørre først. Jeg ønsker ikke,f.eks komme ut fra dusjen,og nabo ungen står der plutselig. Litt privatliv må manfå ha.

ellers,så er det kos med besøk av nabobarna:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dørene er åpne for venner, og de er både ute og inne.  Sender de ut om det blir vel mye spilling, men ellers får de styre på selv.  

Tenker at det å ha et hjem som er velkommen for venner er en viktig investering for framtida med tanke på ungdomstiden. Håper at mange av de som er her nå kommer hit da og. Liker godt å ha litt liv i huset 😊

Anonymkode: db3ac...985

• Liker 2
Skrevet

Skal de til andre må de spørre/si i fra først, utover det er det ingen regler. Blir det veldig mye bråk kan jeg si de får ta seg en tur ut, men ellers gjør de som de vil. Jeg ønsker å ha et åpent hjem hvor barna venner alltid kan føle seg velkomne. 

AnonymBruker
Skrevet

I hvilken alder startet dette? Vil gjerne ha det sånn her når datteren min blir eldre. (Er 4 nå.)

Anonymkode: 8425d...480

Skrevet

De er i utgangspunktet alltid velkomne og alle får mat.

Har alltid hatt det sånn :)

Jeg ser ikke noe problem med å sende de ut eller hjem dersom det ikke passer. Men det viktigste for meg er at de føler seg velkomne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden vi har et lite, lytt hus så setter vi grensen på 4 barn inne. Men bortsett fra det så er det bare hyggelig at de får besøk, da har jeg litt mer kontroll også.

Anonymkode: b3c89...ce1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi har et lite, lytt hus så setter vi grensen på 4 barn inne. Men bortsett fra det så er det bare hyggelig at de får besøk, da har jeg litt mer kontroll også.

Anonymkode: b3c89...ce1

Hva gjør du når femtemann ringer på?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her må det spørres både når de skal ha og dra på besøk.

Det er det jeg er vokst opp med. Jeg grøsser ved tanken på stadig ungebesøk. Ikke faen om jeg vil ha plutselig besøk hele tiden. Familietid er også viktig, med bare oss og ikke masse andre unge.

Anonymkode: c6569...9d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi har vært litt utenfor, men nå har hun flere venner og de løper på besøk til hverandre, inn og ut av husene, en halvtime her og en halvtime der. Jeg prøver å gjøre det hyggelig for dem når de er her, men er det mange med (og spesielt gutter) ber jeg dem gå ut og leke. Leken blir fort helt annerledes når guttene er på besøk (både jentene og guttene skal "tøffe seg", noen av guttene har diagnoser, og alt blir mye mer vilt, og da blir jeg streng når de ikke hører etter), derfor er det best at de er ute da.

Jeg synes fremdeles at det er vanskelig å finne tidspunkt for lekser. Noen av vennene er på SFO, andre ikke. Når min datter kommer hjem fra SFO og skal begynne med middag og lekser, har flere av de andre vært hjemme og gjort lekser allerede og spist, og er klar for lek, og ringer på døra. Så ender det opp med at hun må gjøre alt rett før hun legger seg, inkl. øve på instrumentet sitt for musikkskolen... Hun er skoleflink og ligger langt foran med det faglige likevel, så jeg stresser ikke mer med det. Hun trenger derimot å jobbe mer med det sosiale, så derfor får hun mye venninne-tid akkurat nå, vi prioriterer det.

Anonymkode: d0f20...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forrige runde med unger bodde vi langt fra folk. Da måtte besøk avtales og ungene kjøres. Det var i grunn litt trist, så denne runden når vi bor tett på andre, vil jeg gjerne praktisere at de får gå inn og ut som de vil. Husker moren min prøvde å innføre at jeg måtte spørre om nabojentene fikk komme inn, og det var litt flaut, hun ville ha privatliv, men jeg tror bare man må innse at man ikke uten videre får det når ungene er i en viss alder. 

Anonymkode: 95fb0...4e8

Skrevet

Jeg har ikke barn, men synes det høres fint ut at barn kan komme på besøk uten å avtale. Så kan man heller gi beskjed dagen før eller med en gang barnet kommer hjem fra skolen hvis man skal ha besøk av familie e.l. som gjør at det ikke passer med besøk. Da kan de heller være ute eller hos andre om de ikke deltar i besøket eller hva annet som måtte skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...