AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Har du synspunkter på dine naboers barneoppdragelse? Vi bor tett her, med blokker og rekkehus på alle kanter. Jeg ser utrolig mye rart iløpet av en dag. Mange barn som skriker og foreldre som sliter med å takle barna sine. Er det vanlig? Anonymkode: d1a0f...856
Måbarefåsiat... Skrevet 23. juli 2017 #2 Skrevet 23. juli 2017 Da nabogutten plaget og skadet min gutt, og moren hans hevdet at de to hadde jo ikke så god kjemi, da jeg tok det - da tenkte jeg mitt om den oppdragelsen hun gir ungene sine...
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 Både vanlig og normalt. Inntil 1 viss grad. Overgrep når det gir skader/problem. Tror de færreste har 100% harmoniske foreldre som aldri kjefte på ungene sine. Anonymkode: 74625...78d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 Det er helt normalt. Helt normalt å mene at andre foreldre er elendige til barneoppdragelse og at man selv er den perfekte forelder. Anonymkode: 7a4f5...3e4 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du synspunkter på dine naboers barneoppdragelse? Vi bor tett her, med blokker og rekkehus på alle kanter. Jeg ser utrolig mye rart iløpet av en dag. Mange barn som skriker og foreldre som sliter med å takle barna sine. Er det vanlig? Anonymkode: d1a0f...856 Jobber i barnehage hvor store deler av foreldregruppen er ganske høyt utdannede. Du aner ikke hva jeg ser av barneoppdragelse. For å si det sånn, en god del foreldre har rett og slett ikke peiling mens det er en god del som har peiling. Ja alt det rare du ser er helt vanlig og mer til. Anonymkode: c9f29...be0 3
Gjest NotNaomi Skrevet 23. juli 2017 #6 Skrevet 23. juli 2017 Har nok med mine egne gitt. Her er det såkalt multikulturelt og her er det ulike barn og ulik oppdragelse. Helt ok så lenge ingen driver med omsorgssvikt!
Gjest NotNaomi Skrevet 23. juli 2017 #7 Skrevet 23. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt. Helt normalt å mene at andre foreldre er elendige til barneoppdragelse og at man selv er den perfekte forelder. Anonymkode: 7a4f5...3e4 Veldig ofte ja :-)
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #8 Skrevet 23. juli 2017 Når jeg vokste opp hadde vi en nabogutt som ikke hadde noen som helst grenser. La oss si han het Lars. Hver gang jeg skulle argumentere ovenfor mine foreldre hvorfor jeg burde få være ute og leke lenger for eks, brukte jeg alltid "jammen Lars får jo lov", foreldrene mine svarte konsekvent "ja men Lars telles ikke". Det var liksom det, ingen blandet/brydde seg noe mer om det, og vi barna bare visste at de reglene han hadde (ingen) var ikke de samme som våre. Det går heldigvis fint med han som voksen, og tror ikke han opplevde ting i hjemmet som var urovekkende, men man vet jo aldri. Nå tror jeg kanskje noen ville reagert mer, prøvd å sjekke forholdene der i hjemmet. Anonymkode: 5a6dc...e30 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #9 Skrevet 23. juli 2017 Tenker nok at naboene sikkert har tenkt sitt om meg og mine barn, da jeg har unger med en sterk lynne som skriker og hyler og gråter veldig lett når de ikke får det som de vil. Sikkert lett å dømme. Vi har ikke mange barn i vårt nabolag, men et av dem har jeg mine tanker om. Vi kjenner riktig nok foreldrene godt da min mann er bestevenn med faren til dette barnet. De er ofte slakke med grensesetting, og følger dårlig med på hva barnet deres gjør. Barnet vårt blir ofte dårlig behandlet, ved å bli ertet og rakket på og utestengt, som jeg virkelig ikke liker. Vi er veldig strenge på at å slå og slike ting er helt uakseptabelt, men når deres barn slår mitt barn så gjøres ingenting så fremst jeg ikke fysisk går å henter foreldrene. Anonymkode: 73773...202
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #10 Skrevet 23. juli 2017 Ja jeg tenker noen ganger mitt. Men, så er jeg ikke perfekt selv heller. Selv om jeg er utdannet pedagog. Jeg tror de aller fleste gjør så godt de kan. Anonymkode: 40293...698 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå