Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har et spørsmål til de som jobber innen regnsskapsbransjen, er 39 og har tenkt meg å starte med regnskapsskole som varer i 2 år fører til at man får grunnleggende kunnskaper innen bøkføring. Driver med noe helt annet akkurat nå. Har circa 5 års erfaring i regnskap, men kun fra utlandet og mangler derfor vitenskap om norske regler, lovverk, osv. Tror det kan være greit å ta disse studiene ved siden av jobb for at etter disse 2 årene bli forberedt til å jobbe i det jeg liker. Spørsmålet er hvilke sjanser jeg kunne ha på markedet blant andre kandidater. Kjenner dere noen som har søkt sånne stillinger kanskje? Lurer på om jeg kan ha sjanser på å få jobb etter at jeg blir ferdig med skolen (regner med at utdanningskvaliteten på akkurat denne skolen jeg vil velge er på et høyt nivå, men vet ikke om det blir nok til å overvinne motkandidater med tidligere arbeidserfaring fra norske bedrifter, altså dette som jeg dessverre ikke har). Er ikke ivrig å tape penger og energi på et eventuelt tap til slutt uansett..Takknemlig for noen tips, takk.

Anonymkode: 1ee35...3fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regnskap et blant de første yrkene som kommer til å bli automatisert.

Finn annet yrke du kan tenke deg å jobbe med :) 

Anonymkode: a1844...c01

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre betyr erfaring alt i denne bransjen. Jeg har bachelor i regnskap og revisjon og får ingen jobber pga jeg ikke har erfaring. Utenlandsk erfaring tror jeg ikke vil telle så mye siden du ikke kan noe om det norske regelverket. 

Bruk heller den erfaringer du har til å søke deg jobb uten utdannelsen. Kanskje er du heldig å få deg en napp på en stilling og slik sett kan bygge deg erfaring.

De fleste jeg kjenner som jobber primært med regnskap er oppi årene og har jobbet i mange tiår med regnskap. Hører lite om at nyutdannede blir ansatt. 

Anonymkode: 5741e...991

Skrevet

Signerer anonym som sier at erfaring er (nesten) alt i denne bransjen. Selv hadde jeg kjempeflaks og fikk ansettelse etter å ha oppsøkt eieren av et mindre regnskapskontor på gata. Fullstendig desperat etter ørten søknader uten respons, der det som regel var minst 200 søkere per stilling. Jeg har også bachelor i øk/adm, profilering regnskapsfører. 

Når det gjelder automatisering så har det haglet med advarsler om dette i mange år allerede. Dog er det mye mer til regnskapsfaget enn å taste bilag, og det er fortsatt svært mange som, fornuftig nok, velger å sette bort regnskapet til folk som kjenner lovverket og som også bidrar med rådgivning og andre arbeidsoppgaver en datamaskin ikke klarer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...