Gå til innhold

Bedt på date - egentlig ikke klar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min gjorde det slutt med meg for litt over et halvt år siden. Jeg sliter fremdeles med kjærlighetssorg, og er ikke i nærheten av å være over han.

I løpet av månedene som har gått etter bruddet, til tross for at jeg har holdt munn om at jeg er singel, og har holdt meg langt unna datingsider/apper, så har jeg blitt bedt ut av seks forskjellige menn. Jeg har takket nei/sagt ifra at jeg ikke er klar enda. 
Jeg burde jo kanskje være glad for at folk liker meg/er interessert, men istedenfor synes jeg det bare blir overveldende...Jeg får angst og ubehagelige følelser av hele opplegget.
De kom på riktig tidspunkt alle sammen, men allikevel så feil.

Den siste som bad meg ut har jeg ikke sagt noe til enda - om at jeg ikke egentlig er klar. Jeg ble spurt ansikt til ansikt om å ta en øl en dag, og min instante reaksjon var å takke ja. Nå, dagen etter, føler jeg at jeg burde ha bremset opp. Han er en veldig fin fyr, som jeg får gode vibber av, men jeg er livredd for å begynne på noe jeg ikke kan fortsette. Eksen og jeg hadde alt til felles, bortsett fra følelsene. Vi delte musikksmak, matvaner/livssyn, klessmak, hang i samme miljø etc.
Jeg vet at det skal mye til for å finne en i samme gate, og det gjør meg så utrolig trist. Han var liksom den mest riktige noensinne.
Jeg er livredd for å gå inn i et forhold med en jeg ikke har nok til felles med, og så må jeg være den som sårer.

Noen som har vært i lignende situasjon, og har noen gode råd å komme med? Hva gjorde dere?
Avsto fra all dating inntil du var 100% sikker på at du var over eksen?

Vet ikke om jeg fikk fram det jeg ønsket her, men prøvde iallefall...

Anonymkode: 958a4...cb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater nå, halvhjertet. Jeg ønsker jo en kjæreste, og prøver å komme meg ut for å møte menn. Men når jeg sitter der, ute på en koselig middag med en flott og hyggelig kar, så kjenner jeg at jeg ikke er klar for å bli kjent med en ny mann, starte helt på nytt, med alt. Så nå skal jeg ta en pause, vente til jeg er helt klar. Savner jo eksen, samtidig som jeg ikke vil ha ham tilbake.

Anonymkode: 81ff4...944

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ikke helt klar ut hvert fall. Er mest fair å takke nei overfor de som ber deg ut også, så ikke tenk på at sårer dem ved å si nei, for det er nesten verre for dem om du sier ja.

Anonymkode: 4cd18...04b

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen min gjorde det slutt med meg for litt over et halvt år siden. Jeg sliter fremdeles med kjærlighetssorg, og er ikke i nærheten av å være over han.

I løpet av månedene som har gått etter bruddet, til tross for at jeg har holdt munn om at jeg er singel, og har holdt meg langt unna datingsider/apper, så har jeg blitt bedt ut av seks forskjellige menn. Jeg har takket nei/sagt ifra at jeg ikke er klar enda. 
Jeg burde jo kanskje være glad for at folk liker meg/er interessert, men istedenfor synes jeg det bare blir overveldende...Jeg får angst og ubehagelige følelser av hele opplegget.

Den siste som bad meg ut har jeg ikke sagt noe til enda - om at jeg ikke egentlig er klar. Jeg ble spurt ansikt til ansikt om å ta en øl en dag, og min instante reaksjon var å takke ja. Nå, dagen etter, føler jeg at jeg burde ha bremset opp. Han er en veldig fin fyr, som jeg får gode vibber av, men jeg er livredd for å begynne på noe jeg ikke kan fortsette. Eksen og jeg hadde alt til felles, bortsett fra følelsene. Vi delte musikksmak, matvaner/livssyn, klessmak, hang i samme miljø etc.
Jeg vet at det skal mye til for å finne en i samme gate, og det gjør meg så utrolig trist. Han var liksom den mest riktige noensinne.
Jeg er livredd for å gå inn i et forhold med en jeg ikke har nok til felles med, og så må jeg være den som sårer.

Noen som har vært i lignende situasjon, og har noen gode råd å komme med? Hva gjorde dere?
Avsto fra all dating inntil du var 100% sikker på at du var over eksen?

Vet ikke om jeg fikk fram det jeg ønsket her, men prøvde iallefall...

Det er jo et stykke fra å gå ut og ta en øl, til å gå inn i et forhold. Kanskje det er det du trenger for å komme deg videre; noen nye bekjentskaper, nye impulser og å føle seg litt attraktiv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere!
Jeg tror nok det kommer til å bli halvhjertet her også. Jo nærmere daten nærmer seg, jo mer gruer jeg meg og angrer jeg på at jeg sa ja....huff. Tror jeg må trekke meg litt tilbake fra sosiale ting framover.

Men jeg ser poenget ditt også, Veslefrikk! Kan godt hende det er dette jeg trenger for å få et lite spark i rompa. En øl trenger jo ikke bety så mye mer enn en øl der og da, så får jeg jo bare si ifra at/om jeg ikke føler for noe videre dating...Være åpen om situasjonen, kanskje.

Jeg tar nok kjærlighet litt for seriøst, og ser ikke etter noen som bare er søt/kjekk innvendig og utvendig, men også har felles interesser, livsfilosofi/livsstil og ideer/tanker etc. Kjenner veldig fort om noe ikke føles riktig.

ts

Skrevet (endret)

*feilskrevet*

Endret av pepperkorn
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å date etter ca.8 mnd etter bruddet..var det beste jeg kunne gjort! 

Jeg fikk øynene opp for at det finnes andre hyggelige menn der ute som kanskje passer bedre for meg,og det ga meg et spark bak til å komme meg ut. 

Så mitt råd er: ikke ta det så særiøst,bare kos deg,slapp av å tenk at det er trivelig å bare møte nye folk og etterhvert så kan det jo også hende at man treffer noen man har lyst til å bli enda bedre kjent med😊

Anonymkode: fdb9a...d04

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fint svar!

Jeg dro på daten, og er veldig glad for det! Angrer ikke et sekund. Det var kjempehyggelig, og nå har jeg klart å få fokuset litt mer bort fra eksen. Føler meg klar for å finne noen nytt, og det føles veldig bra! Trodde faktisk ikke det kunne skje (helt enda).
Vet ikke hva som skjer videre, eller om noen av oss er ute etter noe seriøst, men vi får se.

Bare det at daten hjalp meg til å innse at eksen ikke er den eneste "bra" fyren her i verden - det var jo verdt det hele.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du dro og at du fikk det fint!

Jeg var i samme situasjon som deg for litt over et halvt år siden, og takket ja til en date. Det var hyggelig nok, men ikke noe mer og jeg merket at jeg var veldig halvhjertet og på ingen måte "åpen" for å bli interessert. Selv om vi hadde mye til felles, han var hyggelig osv. Men, det førte faktisk også til at jeg fikk åpnet øynene for at eksen min ikke var den eneste bra i verden, og noen mnd. etterpå gikk jeg på date igjen, og denne gangen ble det full klaff, og jeg er virkelig lykkelig. Med en som føler det samme tilbake, og det er i grunnen nesten litt magisk.

Anonymkode: d4a07...65a

• Liker 1
Skrevet
På 23.7.2017 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, ikke gå på date før du er klar, det gavner ikke noen. Lev livet som singel, det er herlig det også. Så når du er klar kan du faktisk starte dating, om det går et år eller to har du ikke noe å tape på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...