AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #1 Skrevet 23. juli 2017 Jeg skal i bryllup om ei uke og har en cocktailkjole med korte armer (går til midt på overarmen cirka). Bør jeg likevel ha jakke/sjal under seremonien for at det ikke skal være upassende? Anonymkode: 2d221...c80
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #2 Skrevet 23. juli 2017 Det er utrolig hva som er upassende i bryllup i Norge... I USA kan man ha store utrigning, bar rygg og bar mage uten at noen sier noe. Syns ikke du trenger noe sjal jeg. Anonymkode: a7c8d...9d4 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #3 Skrevet 23. juli 2017 Hvis det er et kirkelig bryllup så ville jeg anbefalt deg å ha sjal under vielsen, for å være på den sikre siden Anonymkode: f0a59...bae
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #4 Skrevet 23. juli 2017 Det er ikke kirkelig TS Anonymkode: 2d221...c80
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #5 Skrevet 23. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er et kirkelig bryllup så ville jeg anbefalt deg å ha sjal under vielsen, for å være på den sikre siden Anonymkode: f0a59...bae Du kødder? Ermet går midt ned på overarmen. Det er ikke uanstendig på en flekk. Hvor i alle dager tar folk disse oppfatningene fra? TS: Ikke hør på dette. Du trenger ikke sjal til en kjole med ermer, selv om de er korte. (Med mindre du har utringning til navlen, da, men det høres ikke sånn ut. ) Anonymkode: aa4d5...6f7 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #6 Skrevet 23. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke kirkelig TS Anonymkode: 2d221...c80 Da skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor du spør engang. Anonymkode: aa4d5...6f7 1
QQbaby Skrevet 23. juli 2017 #7 Skrevet 23. juli 2017 Så lenge du ikke har tenkt å gå naken så tror jeg det går helt fint ts! 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #8 Skrevet 23. juli 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er et kirkelig bryllup så ville jeg anbefalt deg å ha sjal under vielsen, for å være på den sikre siden Anonymkode: f0a59...bae Nei, ærlig talt. Det er helt greit å gå med en overdel som strekker seg til midt på overarmen. Regelen er jo at skuldre ikke skal være bare. Anonymkode: 47733...816 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #9 Skrevet 23. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, ærlig talt. Det er helt greit å gå med en overdel som strekker seg til midt på overarmen. Regelen er jo at skuldre ikke skal være bare. Anonymkode: 47733...816 Det er vel litt tvilsomt om det egentlig er en regel også. Det er regelen i katolske kirker, i alle fall i Sør-Europa, men Den Norske Kirke er vel ikke så voldsomt streng på det. Det er derfor vi nordmenn gjerne må læres opp i skikk og bruk når vi besøker katolske land som turister. Anonymkode: aa4d5...6f7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2017 #10 Skrevet 23. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel litt tvilsomt om det egentlig er en regel også. Det er regelen i katolske kirker, i alle fall i Sør-Europa, men Den Norske Kirke er vel ikke så voldsomt streng på det. Det er derfor vi nordmenn gjerne må læres opp i skikk og bruk når vi besøker katolske land som turister. Anonymkode: aa4d5...6f7 Selv om Norge er mer liberale på bekledning i kirken er det dette som er hovedregelen. Det samme med bare lår. Det er ingen som blir nektet adgang i kirken på grunn av bare skuldre eller bare lår, og folk får gå stort sett som de vil, men jeg synes ikke det er rart at dette blir dratt frem som et poeng når man undrer seg om man bør gå med sjal eller ikke hvis man har bare skuldre. Nå er dette uansett ikke et kirkelig bryllup, så dette er egentlig ikke viktig for tråden. Anonymkode: 47733...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå