Gå til innhold

Er kjærligheten så svart/hvit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er kjærligheten så enkel at hvis man liker en person godt nok vil man inn i ett forhold selvom man i utgangspunktet ikke ønsket seg kjæreste? Eller kan omstendigheter i livet, at man ikke er klar og ikke har ett ønske om å binde seg til noen gjøre at man bevisst trekker seg tilbake for ikke å få for mye følelser selvom man liker en person veldig godt? 

Anonymkode: 22aa1...c58

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt ei jente som jeg har mye følelser for. Jeg vet jeg kunne blitt sammen med henne, jeg ønsker også å bli det. Med tiden. Hun er vakker, morsom, forståelsesfull, godhjertet, alt jeg vil ha. Men jeg kan ikke gå inn i et forhold med henne nå fordi jeg må få gjort mitt før jeg blir seriøs igjen. Jeg ser mange her på forumet skriver at "dersom dere har holdt på så lenge og han ikke vil bli sammen med deg, så er han ikke interessert nok" - det er bullshit. I hvert fall i mitt tilfelle, og sikkert andres tilfeller også vil jeg tro, handler det om at det er noe i meg selv som gjør at jeg ikke er klar. Det er ikke dama. Så ja, det kan være en grunn til å trekke seg bort.

Anonymkode: 4fc8e...6b3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt ei jente som jeg har mye følelser for. Jeg vet jeg kunne blitt sammen med henne, jeg ønsker også å bli det. Med tiden. Hun er vakker, morsom, forståelsesfull, godhjertet, alt jeg vil ha. Men jeg kan ikke gå inn i et forhold med henne nå fordi jeg må få gjort mitt før jeg blir seriøs igjen. Jeg ser mange her på forumet skriver at "dersom dere har holdt på så lenge og han ikke vil bli sammen med deg, så er han ikke interessert nok" - det er bullshit. I hvert fall i mitt tilfelle, og sikkert andres tilfeller også vil jeg tro, handler det om at det er noe i meg selv som gjør at jeg ikke er klar. Det er ikke dama. Så ja, det kan være en grunn til å trekke seg bort.

Sitter du i fengsel?

Anonymkode: a0f14...d70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Er kjærligheten så enkel at hvis man liker en person godt nok vil man inn i ett forhold selvom man i utgangspunktet ikke ønsket seg kjæreste?

Ja så enkelt er det egentlig. Uansett hvilke problemer man står ovenfor, avstand, økonomi eller andre problemer, så greier man å takle det sammen om man vil det nok.

Anonymkode: f8f9e...ea9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da skal hun vente på at du blir tørr bak ørene og "klar", og i mens skal du få i pose og sekk, eller hvordan har du tenkt deg dette?

Anonymkode: 8c4f5...3fc

• Liker 6
Gjest BerntJohnny
Skrevet

Definer kjærlighet please

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter du i fengsel?

Anonymkode: a0f14...d70

Nei.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da skal hun vente på at du blir tørr bak ørene og "klar", og i mens skal du få i pose og sekk, eller hvordan har du tenkt deg dette?

Jeg holder henne ikke på gress, og har ikke sagt at hun må vente. Jeg tar en risiko ved å la henne gå nå, og kan ikke gjøre annet enn å håpe på at hun fortsatt vil ha meg om en stund. Nettopp fordi jeg innså at det ble et "pose og sekk"-prosjekt tilslutt, har vi lagt det på hyllen for nå. Alle er ikke drittsekker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Jeg holder henne ikke på gress, og har ikke sagt at hun må vente. Jeg tar en risiko ved å la henne gå nå, og kan ikke gjøre annet enn å håpe på at hun fortsatt vil ha meg om en stund. Nettopp fordi jeg innså at det ble et "pose og sekk"-prosjekt tilslutt, har vi lagt det på hyllen for nå. Alle er ikke drittsekker. 

Nei da, alle er ikke det, men alle er til en viss grad egoister. Håper hun finner noen andre når du har funnet ut at du er voksen. :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du må finne ut av ved deg selv da? 

Har du forklart henne grunnen ?

Anonymkode: c36a0...8ba

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du må finne ut av ved deg selv da? 

Har du forklart henne grunnen ?

Jeg er ikke klar til å gi slipp på singellivet, rett og slett. Jeg har en million ideer om ting jeg ønsker å gjøre, steder jeg vil dra etc. Hun har fått forklart grunnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forelsket, men må virkelig tenke over om jeg bør gjøre noe eller ikke. Det gjelder avstand og kulturforskjeller. Jeg har en jobb der det blir mye reising. Han bor ikke i Norge. 

Så jeg er redd for å få sterkere håp, sterkere følelser og tro at det kan bli oss, for så å kanskje få brått beskjed om "sorry, this Will never work. I met another". Eller noe slik.. Og så sitter jeg der med dypere sorg enn jeg hadde fått om jeg holdt litt avstand. 

Anonymkode: 1878c...049

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke klar til å gi slipp på singellivet, rett og slett. Jeg har en million ideer om ting jeg ønsker å gjøre, steder jeg vil dra etc. Hun har fått forklart grunnen. 

Da håper jeg hun snart har funnet en som ser på henne som viktigere enn litt singelliv. De aller fleste ting kan man gjøre til tross for fast forhold. 

Hun er nok ikke riktig for deg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da håper jeg hun snart har funnet en som ser på henne som viktigere enn litt singelliv. De aller fleste ting kan man gjøre til tross for fast forhold. 

Hun er nok ikke riktig for deg.

Der er nettopp dette jeg mener, det ER ikke så svart hvitt som dette. Det handler ikke i det hele tatt om at hun ikke er viktig for meg. Det handler om at det ikke er rettferdig av meg pers dags dato å gå inn i et forhold hvor jeg ikke kan gi henne alt det hun fortjener av tid og oppmerksomhet. Mindset'et mitt er ikke riktig enda, men jeg kommer til å komme dit. Det handler altså ikke om at jeg ikke kan gjøre ting fordi om jeg er med henne. Det handler om at jeg kan ikke gi henne det hun vil ha OG fortjener akkurat nå, da er det vel bedre at jeg gjør meg ferdig med mitt og går tilbake med halen mellom beina i håp om at hun fortsatt vil ha meg. At hun nok kunne funnet mye bedre enn meg skal jeg være helt enig i, men skulle jeg være så heldig at hun fortsatt vil ha meg senere - supert for meg. Du kan ikke si ut i fra dette at hun ikke er riktig for meg. 

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at for noen sier det bare "PANG" uansett hvor man er i livet og hva innstilling man har, og denne personen blir det viktigste prioritering i livet. Og det er denne personen som er drømmen å finne <3 :D Jeg ville ikke vært med en som tilsidesetter meg til et senere tidspunkt. Det hadde ikke vært godt nok for meg :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er nettopp dette jeg mener, det ER ikke så svart hvitt som dette. Det handler ikke i det hele tatt om at hun ikke er viktig for meg. Det handler om at det ikke er rettferdig av meg pers dags dato å gå inn i et forhold hvor jeg ikke kan gi henne alt det hun fortjener av tid og oppmerksomhet. Mindset'et mitt er ikke riktig enda, men jeg kommer til å komme dit. Det handler altså ikke om at jeg ikke kan gjøre ting fordi om jeg er med henne. Det handler om at jeg kan ikke gi henne det hun vil ha OG fortjener akkurat nå, da er det vel bedre at jeg gjør meg ferdig med mitt og går tilbake med halen mellom beina i håp om at hun fortsatt vil ha meg. At hun nok kunne funnet mye bedre enn meg skal jeg være helt enig i, men skulle jeg være så heldig at hun fortsatt vil ha meg senere - supert for meg. Du kan ikke si ut i fra dette at hun ikke er riktig for meg. 

Hadde hun vært riktig for dere, hadde dere sammen funnet en måte å få dette til å fungere på. Når du velger å forlate henne for å gjøre dine ting og hun heller ikke er villig/ønsker å la deg gjøre dine ting/sette dine behov fremfor seg selv, da er ikke dere riktig .

Her må en fire på kravene, hvis ikke så vil ikke forholdet noen gang fungere. Det er det det handler om, gi og ta hver sin gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hun vært riktig for dere, hadde dere sammen funnet en måte å få dette til å fungere på. Når du velger å forlate henne for å gjøre dine ting og hun heller ikke er villig/ønsker å la deg gjøre dine ting/sette dine behov fremfor seg selv, da er ikke dere riktig .

Her må en fire på kravene, hvis ikke så vil ikke forholdet noen gang fungere. Det er det det handler om, gi og ta hver sin gang.

Du er jo så låst i din sak at dette er helt nyttesløst. Hun lar meg gjøre alt hva jeg vil. Jeg derimot trenger tid til å gjøre mitt, etter et langt forhold hvor jeg ikke kunne gjøre noe. Det handler ikke om å ikke finne en måte. Som trådstarter spør om; det er ikke så svart hvitt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo så låst i din sak at dette er helt nyttesløst. Hun lar meg gjøre alt hva jeg vil. Jeg derimot trenger tid til å gjøre mitt, etter et langt forhold hvor jeg ikke kunne gjøre noe. Det handler ikke om å ikke finne en måte. Som trådstarter spør om; det er ikke så svart hvitt. 

Jeg skjønner hva du mener. Har selv møtt en kar som sier mye av det du sier, enkelt og greit ikke ferdig med singellivet. Men i følge alle her inne så er det fordi jeg er bra nok for ett ligg men ikke mer. Har dermed hatt vanskeligheter for og faktisk tro på det han sier til meg og. Jeg kommer ikke til å vente på han og det har han heller ikke bedt meg om fordi det blir så feil - likevel håper jeg timingen for oss kan klaffe på ett senere tidspunkt. Så da er kanskje ikke alt så svart/hvitt som veldig mange gir utrykk for?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke svart/hvitt på det. Men du som ikke vil ut av singeltilværelsen: vær forsiktig. Hun kan lett tro, senere, at du bare ikke fant noe "bedre" og gikk tilbake av den grunn

Anonymkode: dfe2a...ef9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kjærligheten så enkel at hvis man liker en person godt nok vil man inn i ett forhold selvom man i utgangspunktet ikke ønsket seg kjæreste? Eller kan omstendigheter i livet, at man ikke er klar og ikke har ett ønske om å binde seg til noen gjøre at man bevisst trekker seg tilbake for ikke å få for mye følelser selvom man liker en person veldig godt? 

Nei

Anonymkode: 18c6c...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...